Gå til innhold

Bør jeg møte barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har møtt en kar på nettet. Vi har hatt daglig kontakt siden september 14. Han har to barn, 4 og 7 år. Vi har vært på besøk hos hverandre, og møttes til sammen rundt åtte ganger. Vi bor et stykke fra hverandre, derav ikke flere ganger. Han og x-en har vært fra hverandre siden jul 2013. De har et godt forhold.

Nå skal jeg møte barna, bare på dagsbesøk. Det var jeg som "maste" meg til det. Jeg gleder meg, og tenker bare jeg skal behandle dem som andre barn jeg møter. Og jeg gleder meg. Men så ser jeg på diverse forum at mange mener man bør vente 1 år før man møter barna.

Hva mener folket? Bør jeg avlyse med tanke på barna? Det hadde vært praktisk å ha et bra forhold til barna slik at det kan være mulig å reise på besøk selv om de er hos far, uten at jeg har tenkt å gå inn en en oppdragerrolle for den del.


Anonymous poster hash: 509e3...659



Anonymous poster hash: 509e3...659
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes man bør være offisielt kjærester først ihvertfall...

Utover det så er det greit å hilse, så lenge det ikke åpner for hver helg sammen om du skjønner meg :)



Anonymous poster hash: 18130...70c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal møte barna, hvis både du og mannen føler at dette utvikler seg bra. Barna vil jo bli en stor del av deres liv sammen..

Til gjengjeld har dere i mine øyne ikke datet så altfor lenge, så kanskje det et en idé å introdusere deg som en venninne i første omgang? Slik at barna kan lære å like deg, og ikke føle at du prøver å ta morens plass.

Anonymous poster hash: 02120...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Noen flere meninger?



Anonymous poster hash: 509e3...659
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer AB over her :)

Om dere treffes som en "venninne av pappa" og ikke som "den nye stemoren" med en gang så er nok dette det lureste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS bør ihvertfall være rimelig sikker på at dette er et forhold som kommer til å vare. Barn har ikke godt av å se "morsfigurer" komme og gå...



Anonymous poster hash: 6d64c...249
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig med "sistemann" her i. Jeg har absolutt ikke tenkt å bli noen morsfigur "just like that", og jeg skal ikke overnatte der første gang.



Anonymous poster hash: 509e3...659
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes du bør vere ganske sikker på at dette er mannen for deg og at forholdet vil vare før du møter barna. Dei er endå ganske små, og det kan vere vanskelig å forstå kvifor pappa kysser ei ny dame. Og kvifor den nye dama ikkje kjem på besøk lenger dersom det blir slutt.
Evt kan du komme på besøk ein gang iblant som "veninne" slik nokon foreslår. Men då bør du oppføre deg som veninne og ikkje kysse, klemme og kose på faren deira framfor barna. Ikkje forvirre barna for mykje.
Det er tross alt bare eit år sidan foreldrene gjekk frå kvarandre, og du har bare kjent mannen i fire mnd.

Helsing frå eit skillsmissebarn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte barnet etter vi hadde vært kjærester i en måneds tid. Barnet var da 5 år, og jeg var der kun på dagsbesøk. 4 år etter er vi fortsatt samboere. Men så klart, begge parter bør være sikker på forholdet før man møter barna.

Anonymous poster hash: c1b71...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte barnet etter vi hadde vært kjærester i en måneds tid. Barnet var da 5 år, og jeg var der kun på dagsbesøk. 4 år etter er vi fortsatt samboere. Men så klart, begge parter bør være sikker på forholdet før man møter barna.

Anonymous poster hash: c1b71...d5c

Bra du bare var på dagsbesøk. Eg synes at ein skal vere ganske seriøse før det blir sånn at kjæresten overnatter når barna er der. Og TS bør passe på at ho ikkje er der kvar gang barna er der. Det bør skje gradvis. I starten kan ho vere der ein gang i blant, og så heller øke. Forsiktig tilvenning er nok best trur eg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...