Gå til innhold

Karnevaltips ønskes:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 2,5år skal på karneval i barnehagen om ikke lenge.

Noen som har noe tips til utkleding?

Har lyst til å gjøre det enkelt, slik at hun faktisk tolererer å ha det på hele dagen der. Noen som har noen tips? Enten til enkle løsninger man kan lage selv eller hvor man kan kjøpe? (Vil helst ikke ha prinsessekjole fra brio liksom).



Anonymous poster hash: e1d3e...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter var dalmatiner et år- hjemmelagd drakt av en hvit tights og en hvit genser, dekorert med sorte flekker (sprittusj) så brukte jeg sort ansiktsmaling i ansiktet på henne. Hun var stor-fornøyd:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte eller hvite klær, og en sort eller hvit kattehale, evt et hodeplagg, så er hun katt. Hvite klær og stetoskop så er hun lege. Hvorfor ikke prinsesse? Kan jo brule en av hennes egne kjoler, og så bare kjøpe en bursdagskrone. Hva annet er hun evt opptatt av som du kunne laget noe kreativt ut av? Ikke lett med disse aller minste som skal på karneval, men det kan ikke forventes så mye heller skulle jeg tro.. Har hun en morgenkåpe eller pysjamas med et "godt motiv" på så kan hun jo bare ha på seg det...så blir hun Hello Kitty, Spiderman, Snoopy...eller et eller annet sånt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med katt var en god ide:)

Har ikke så lyst til prinsesse, tenker det blir nok av det når hun kan "velge selv" senere;)

Jeg tenker at noen "alvevinger" hadde vært stas for henne, noen som vet hvor man kan kjøpe? Evt så er pirat ganske enkelt å få til (hun liker å ha "kikkert" av en tørkerullkjerne)

Hvis jeg skal kjøpe kostyme blir det nok et dyr av noe slag.



Anonymous poster hash: e1d3e...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville unngått maske av noe slag hvis du vil at hun skal ha på seg kostymet hele dagen. Disse er veldig tette og ofte laget av plaststoffer som er uheldige å puste inn. De blir klamme, så barna orker ikke gå med dem hele dagen (heldigvis). Litt maling i ansiktet er bedre.

Dyr av ulike slag er ganske lett å få til. Da kan hun ha svart eller brun strømpebukse og genser + litt maling i fjeset. Du kan evt sy på en hale på strømpebuksa. Løse ører får man kjøpt på lekebutikk.



Anonymous poster hash: 9afb1...dad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-åringen her var katt på Halloween, hun digget det. Sorte klær fra H&M (kan brukes igjen), kjøpte ører og hale og malte ansiktet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3 åring jeg kjenner var wonderwoman på karnevalet i barnehagen. Hun var råstilig uten å være en prinsesse som alle de andre jentene.



Anonymous poster hash: 45e0b...fc1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi var mus i fjor - grå body og grå strømpebukse. Kjøpte grå og rosa filt (eller beige, for jeg fant ikke grå, men det passet bra det også), og laget en hale som jeg sydde på strømpebuksa, og klippet til ører (med rosa inni), og jeg bare limte de fast til en hårbøyle. Litt værhår og en rosa nese med karnevalmaling.

I år skal jeg sy et pippi-"forkle". Hun skal ha på seg to forskjellige knestrømper, og et eller annet under det forkleet. Fletter og oransje fargespray til håret. Tegne på fregner, kanskje. Og så får hun ta med juliusbamsen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ører på hårbøyle og hale på en lekebutikk, kjøpte litt fuskepels og hadde en beige selebukse, og vips var 2-åringen en Løve! Må ellers si at de fleste kostymene vi har kjøpt har blitt mye brukt, ungene elsker å kle seg ut også utenom karneval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...