Gå til innhold

Skal/skal ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer virkelig mor til å være vrang på å få ha barna sine 17.mai? Nei, det tror jeg ikke! Det er bare mødrene på kg som ikke tåler at eksen og den nye kjæresten skal på tur. Ærlig talt, 17.mai er kun en dag. Blitt noe annet med jul/påske.

Men når det gjelder å ha barna en uke ekstra så er det kanskje lurt å spørre henne. Jeg ville involvert far selv om det er en overraskele. Tror det er bedre at han tar opp dette med mor. Med mindre du og mor har veldig god kontakt. God tur :)

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Det er det jeg tenker også.. Og vi har jo byttet 17. Mai tidligere.. Barnas mor har jo planlagt å reise utenom barneuke til høsten selv, og vi skal ha barna i to uker i den perioden slik at de ikke trenger å tenke på hvilken dag i uken de skal reise.. Da tar hun barna i to uker etter det.. Det må jo gå ann å få til å gjøre det samme når vi pla legger å reise?

Barnevakten kunne ikke passe barnet vårt andre uker enn denne, da hun jobber helge skift og har tenkt seg på ferie selv denne våren.

Anonymous poster hash: bad96...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest alt men.. Er det bare jeg som stusser på at TS også vil dra fra sitt eget barn både på farens bursdag og 17. Mai?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden en gang til da. Hvis ingen hadde tatt opp 17.mai så hadde ikke jeg gjort det heller. Men godt mulig jeg misforstod det som ble skrevet, det skal jeg ikke krangle med deg på.Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Ja, jeg leste igjen. Ingen har fokus på at mor blir vanskelige pga 17.mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker også.. Og vi har jo byttet 17. Mai tidligere.. Barnas mor har jo planlagt å reise utenom barneuke til høsten selv, og vi skal ha barna i to uker i den perioden slik at de ikke trenger å tenke på hvilken dag i uken de skal reise.. Da tar hun barna i to uker etter det.. Det må jo gå ann å få til å gjøre det samme når vi pla legger å reise?

Barnevakten kunne ikke passe barnet vårt andre uker enn denne, da hun jobber helge skift og har tenkt seg på ferie selv denne våren.Anonymous poster hash: bad96...98d

Det der var temmelig påfallende, TS!!

Du får mange, mange svar og råd i retning av at det er upassende, også velger du ut det ene som du synes passer best. Snakk om selektivitet!

Hvorfor da spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var temmelig påfallende, TS!!

Du får mange, mange svar og råd i retning av at det er upassende, også velger du ut det ene som du synes passer best. Snakk om selektivitet!

Hvorfor da spørre?

Kanskje hun ser nå at et typisk KG svar er hysterisk i forhold til stemødre.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ser nå at et typisk KG svar er hysterisk i forhold til stemødre.Anonymous poster hash: d5167...3ca

Det handler ikke om stemødre. Det handler om far.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om stemødre. Det handler om far.

Men TS er en "stekvinne". Og de er ikke akkurat populære på KG. TS er uansett den som kjenner far, mor og stebarnets best, og handler ut i fra det. Her på KG fikk hun råd i forskjellige vinkler, og det var hun ute etter. Selv om mange råd var at hun IKKE skulle det 17 mai, fulgte hun de rådene hun følte var riktig for seg.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS er en "stekvinne". Og de er ikke akkurat populære på KG. TS er uansett den som kjenner far, mor og stebarnets best, og handler ut i fra det. Her på KG fikk hun råd i forskjellige vinkler, og det var hun ute etter. Selv om mange råd var at hun IKKE skulle det 17 mai, fulgte hun de rådene hun følte var riktig for seg. Anonymous poster hash: d5167...3ca

Det var jo en grunn til at hun ville spørre.

Det er en risiko det hun gjør.....Why risk it?

Hvirfor ikke involvere mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skal far og barn få være sammen hverken på bursdagen hans eller på 17.mai. Det er det de aller fleste i tråden reagerer på.

Anonymous poster hash: a1b41...502

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skal far og barn få være sammen hverken på bursdagen hans eller på 17.mai. Det er det de aller fleste i tråden reagerer på.Anonymous poster hash: a1b41...502

Men dette gjelder jo alle barna, ikke bare særkullsbarna. Hadde dere reagert så kraftig dersom en venninne dere har dro til syden med sin kjære, og lot barna være med barnevakt 17 mai og fars bursdag?

Bursdagen til far kan feires senere. Skjønner ikke problemet.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leste igjen. Ingen har fokus på at mor blir vanskelige pga 17.mai:)

Ikke at mor er vrang, men det var fryktelig mange som kommenterte at det er fars tur 17.mai i år, og derfor er det dårlig av de å reise bort. Mor kommer garantert til å ville ha barna 17.mai selv om det ikke er hennes tur. Men som noen andre nevnte, ts er stemor, derfor blir svarene deretter. Hvis mor skulle reist på ferie hadde hun fått hørt at "det er bare å reise uten dårlig samvittighet, det er en selvfølge at far skal ha barna en ekstra uke."

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler ikke hovedsaklig om stemorsdrama!! Du tar feil. Les!

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Jeg mente generelt på KG.

Anonymous poster hash: 02df6...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at mor er vrang, men det var fryktelig mange som kommenterte at det er fars tur 17.mai i år, og derfor er det dårlig av de å reise bort. Mor kommer garantert til å ville ha barna 17.mai selv om det ikke er hennes tur. Men som noen andre nevnte, ts er stemor, derfor blir svarene deretter. Hvis mor skulle reist på ferie hadde hun fått hørt at "det er bare å reise uten dårlig samvittighet, det er en selvfølge at far skal ha barna en ekstra uke."

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Det er dårlig gjort overfor BARNA. Både særkullsbarn og fellesbarn (samt far, dersom han får dette tredd nedover hodet uten å ønske det).

Det er så mange uker igjen i året hvor det ikke skjer noe spesielt, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor TS ikke kan velge en av disse i stedet.

Anonymous poster hash: a1b41...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at mor er vrang, men det var fryktelig mange som kommenterte at det er fars tur 17.mai i år, og derfor er det dårlig av de å reise bort. Mor kommer garantert til å ville ha barna 17.mai selv om det ikke er hennes tur. Men som noen andre nevnte, ts er stemor, derfor blir svarene deretter. Hvis mor skulle reist på ferie hadde hun fått hørt at "det er bare å reise uten dårlig samvittighet, det er en selvfølge at far skal ha barna en ekstra uke."Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Det er dårlig gjort overfor BARNA. Både særkullsbarn og fellesbarn (samt far, dersom han får dette tredd nedover hodet uten å ønske det). Det er så mange uker igjen i året hvor det ikke skjer noe spesielt, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor TS ikke kan velge en av disse i stedet. Anonymous poster hash: a1b41...502

Her er det gitt svar som jeg signerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at familier er forskjellig. Noen familier funker det fint å dra i fra barna 17 mai, mens andre gjør det ikke det. TS finner helt sikkert ut av hva som passer hennes familie best.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort overfor BARNA. Både særkullsbarn og fellesbarn (samt far, dersom han får dette tredd nedover hodet uten å ønske det). Det er så mange uker igjen i året hvor det ikke skjer noe spesielt, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor TS ikke kan velge en av disse i stedet. Anonymous poster hash: a1b41...502

Og hvis både far og mor bor på samme sted, så blir ikke 17.mai ulik andre 17.mai'er bortsett fra at dagen tilbringes med mor. Ikke at det har noe med saken å gjøre, men mor til mitt stebarn feirer aldri 17.mai, stebarnet er alltid sammen med oss den dagen. Meg, far og halvsøsken. Stebarnet har ikke tatt skade av å ikke feire dagen med moren...

Det er snakk om en dag! Så lenge far og mor er enige så ser jeg virkelig ikke problemet med at ts og far kan reise på ferie. Dette gjelder jo ikke kun stebarn, men fellebarn også.

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier bare at familier er forskjellig. Noen familier funker det fint å dra i fra barna 17 mai, mens andre gjør det ikke det. TS finner helt sikkert ut av hva som passer hennes familie best.Anonymous poster hash: d5167...3ca

TS har ikke kontroll på hva far ønsker.

Man planlegger ikke reise den uken han har barna, når han bare har annenhver uke.

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis både far og mor bor på samme sted, så blir ikke 17.mai ulik andre 17.mai'er bortsett fra at dagen tilbringes med mor. Ikke at det har noe med saken å gjøre, men mor til mitt stebarn feirer aldri 17.mai, stebarnet er alltid sammen med oss den dagen. Meg, far og halvsøsken. Stebarnet har ikke tatt skade av å ikke feire dagen med moren...

Det er snakk om en dag! Så lenge far og mor er enige så ser jeg virkelig ikke problemet med at ts og far kan reise på ferie. Dette gjelder jo ikke kun stebarn, men fellebarn også.Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

En dag, nei!!

Tre uker uten samvær!!

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag, nei!!

Tre uker uten samvær!!Anonymous poster hash: 3d161...c60

Hvor har du lest 3 uker uten samvær? Står jo at TS har tenkt å bytte uke, sånn som moren gjør på sin høstferie, så det blir 2 uker sammenhengende samvær, og 2 uten. Ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest 3 uker uten samvær? Står jo at TS har tenkt å bytte uke, sånn som moren gjør på sin høstferie, så det blir 2 uker sammenhengende samvær, og 2 uten. Ser ikke problemet.Anonymous poster hash: d5167...3ca

Nei, du er en av de få.

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...