Gå til innhold

Skal/skal ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for at jeg og samboer skal til syden, UTEN BARN, i år..

Jeg har fikset barnevakt til datteren vår så dette er ingen problem.

Samboeren min har to barn fra før som er hos oss annenhver uke..

Moren til disse barna har allerede spurt oss om å kunne ha barna i to uker i høst, da hun skal på ferie, så jeg kan vell spørre henne om det samme, siden barna er hos oss den uken jeg har fått ordnet barnevakt så vi kan reise?

Jeg vil overraske samboeren min med sydentur og har tenkt at vi reiser på bursdagen hans.

Jeg har fått fikset fri fra jobbene våres også..

MEN.. Dette skjer 16. mai.. Vi har delt 17. mai, altså annethvert år, og i år er det våres tur til å ha barnas hans.. Tror dere det blir ett problem at vi ikke har de på nasjonaldagen i år?? Bør jeg IKKE bestille tur, eller skal jeg bare gjøre det?



Anonymous poster hash: 67241...fb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har snakket om å reise uten barna, men tenkte at denne turen skulle være en overraskelse.. Han har alltid hatt lyst til Krotia, og nå fant jeg en perfekt tur.



Anonymous poster hash: bad96...98d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kan dere ikke være borte 17. mai det året dere har barna hans. Så dersom du ikke involverer han i planene DINE nuh, slik at dere sammen kan finne et passende tidspunkt for ferie bare dere to, så må du regne med en såret og skuffet samboer når han får "overraskelsen" og at du må reise alene. Mens han bruker de to ukene på å tenke over om han vil dele livet med noen som setter ungene hans så lavt.



Anonymous poster hash: a1b41...502
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du skal spørre henne?

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du skal spørre henne?Anonymous poster hash: 3d161...c60

Ja..

TS: mannen din må være tilstede 17 mai og han må selv snakke med barnas mor om slikt.

Min eksmann ville ikke likt at samvær med barna ble bestemt over hode på ham.

Og jeg selv ville hatt behov for å snakke direkte om slikt.

Jeg antar at hun ikke ringte din mobil ang høsten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden har du ikke heller sørget for å få barnevakt den uka hans barn ikke er hos dere?



Anonymous poster hash: c4a9e...f24
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du ikke heller sørget for å få barnevakt den uka hans barn ikke er hos dere? Anonymous poster hash: c4a9e...f24

Ja, det er vanskelig å forstå det motivet i tillegg til 17.mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kan dere ikke være borte 17. mai det året dere har barna hans. Så dersom du ikke involverer han i planene DINE nuh, slik at dere sammen kan finne et passende tidspunkt for ferie bare dere to, så må du regne med en såret og skuffet samboer når han får "overraskelsen" og at du må reise alene. Mens han bruker de to ukene på å tenke over om han vil dele livet med noen som setter ungene hans så lavt.

Anonymous poster hash: a1b41...502

Hahahah dagens!!

Anonymous poster hash: 2ed19...cd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for at jeg og samboer skal til syden, UTEN BARN, i år..

Jeg har fikset barnevakt til datteren vår så dette er ingen problem.

Samboeren min har to barn fra før som er hos oss annenhver uke..

Moren til disse barna har allerede spurt oss om å kunne ha barna i to uker i høst, da hun skal på ferie, så jeg kan vell spørre henne om det samme, siden barna er hos oss den uken jeg har fått ordnet barnevakt så vi kan reise?

Jeg vil overraske samboeren min med sydentur og har tenkt at vi reiser på bursdagen hans.

Jeg har fått fikset fri fra jobbene våres også..

MEN.. Dette skjer 16. mai.. Vi har delt 17. mai, altså annethvert år, og i år er det våres tur til å ha barnas hans.. Tror dere det blir ett problem at vi ikke har de på nasjonaldagen i år?? Bør jeg IKKE bestille tur, eller skal jeg bare gjøre det?

Anonymous poster hash: 67241...fb9

Du må i det minste spørre de involverte først, så du ikke risikerer å måtte avbestille fordi de sier nei. Og det inkluderer barnas mor.

Dere har barna den uken dere skal reise, samt at dere har hans barn dette året 17. mai. Det hadde gått an at du bestilte en uke før eller en uke etter også, ikke akkurat når dere har barna? Eller er dette noe du gjør med vilje for å se hvordan det går?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert godt ment, men datoen tatt i betraktning, mener jeg det blir feil at du tar denne beslutningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG har talt:

Skal IKKE!

Det er ganske uhørt å gjøre, faktisk.

Anonymous poster hash: 3d161...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo hos dere bare annenhver uke, så da kan det da umulig være veldig vanskelig å reise bort uken de ikke er hos dere? Evt dersom dere skal være borte i to uker, så må du legge det til et tidspunkt som ikke innebærer spesielle merkedager, som 17. mai, jul, etc.



Anonymous poster hash: a1b41...502
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer virkelig mor til å være vrang på å få ha barna sine 17.mai? Nei, det tror jeg ikke! Det er bare mødrene på kg som ikke tåler at eksen og den nye kjæresten skal på tur. Ærlig talt, 17.mai er kun en dag. Blitt noe annet med jul/påske.

Men når det gjelder å ha barna en uke ekstra så er det kanskje lurt å spørre henne. Jeg ville involvert far selv om det er en overraskele. Tror det er bedre at han tar opp dette med mor. Med mindre du og mor har veldig god kontakt. God tur :)

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer virkelig mor til å være vrang på å få ha barna sine 17.mai?

Det er ikke eksen som skal være "vrang", men barna. For min stedatter, og de fleste andre barn på hennes alder,er 17. mai en stor dag. Hun hadde vært knust om faren valgte å reise på ferie i stedet for å være sammen med henne, dersom ordningen var annenhvert år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer virkelig mor til å være vrang på å få ha barna sine 17.mai? Nei, det tror jeg ikke! Det er bare mødrene på kg som ikke tåler at eksen og den nye kjæresten skal på tur. Ærlig talt, 17.mai er kun en dag. Blitt noe annet med jul/påske.

Men når det gjelder å ha barna en uke ekstra så er det kanskje lurt å spørre henne. Jeg ville involvert far selv om det er en overraskele. Tror det er bedre at han tar opp dette med mor. Med mindre du og mor har veldig god kontakt. God tur :)Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Er ditt inntrykk at folk her har fokus på at mor blir vrang på grunn av17 mai? At det er det dette handler om?

Da har du ikke lest nøye.

Endret av Rotemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikhør med han. Bare lat som om at du tenker høyt; "hmmm, jeg så noen rimelige turer til utlandet helga/uka 17. mai er. Tror du at det hadde vært noe for oss?".

Så tester du bare reaksjonen hans :) Er responsen positiv, kan du føle deg tryggere på å overraske han. Sier han at "jooo, skulle bare ønske at det ikke var min 17. mai".

Er jo ikke så sikkert at han synes det er så nøye. Vil han ha barna, kan det kanskje ordnes med at han får dem ved neste høytid, i stedet? Som påske, vinterferie, bursdag eller noe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikhør med han. Bare lat som om at du tenker høyt; "hmmm, jeg så noen rimelige turer til utlandet helga/uka 17. mai er. Tror du at det hadde vært noe for oss?".

Så tester du bare reaksjonen hans :) Er responsen positiv, kan du føle deg tryggere på å overraske han. Sier han at "jooo, skulle bare ønske at det ikke var min 17. mai".

Er jo ikke så sikkert at han synes det er så nøye. Vil han ha barna, kan det kanskje ordnes med at han får dem ved neste høytid, i stedet? Som påske, vinterferie, bursdag eller noe :)

Skjønner ikke hvordan overaskelsesmomentet er viktigere enn potensiell overtredelse av grensene til far, mor og barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...