Gå til innhold

Sydentur 5 mnd gammel baby- tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal til gran Canaria når baby er 5 måneder. Er det noen som har gode tips til hva vi skal ta med/huske på? Hva slags reisetrille bør vi kjøpe, og må jeg bestille ekstra bagasje til den? Hva bør hun ha av klær/badebleier osv?

Anonymous poster hash: f36eb...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En på 5mnd er ettr min erfaring veldig lett å ta med. Reisetrille som kan legges helt ned, vi hadde chicco liteway. Trillet til gaten. Ta med nok bodyer, løse klær, skyggelue og et godt teppe. Engangsstellematter er også fint. Ellers får du tak i alt du trenger.

Anonymous poster hash: ddbaf...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebleier trenger du nok ikke siden barnet ikke skal være i solen..?

Anonymous poster hash: ddbaf...d53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde babyzen yoyo som oppfyller kravet til håndbagasje og kan tas helt inn på flyet, synes det var veldig praktisk. Ellers så fløy vi med Thomas cook og fikk utdelt en babykrybbe som var festet foran oss i sete, tror de bare har en eller to slike så vi fikk det fordi vi hadde den minste babyen. Jeg er ikke slik som tar med bleier på ferie for å spare penger, bleier kostet 18 euro for en dobbeltpakke vi kjøpte der nede. De har alt baby relatert utstyr på apoteket som er åpent til rundt 8 alle dager bortsett fra søndag. Hvor på gran canaria tenker dere å dra? Og når på året er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å ha med bleier og våtservietter dit. Bleiene og våtserviettene du får kjøpt der er fulle av lotion og parfyme.

Jeg ville nok også tatt med babygrøt og babymat på glass dersom dere gir sånt.



Anonymous poster hash: f17be...fc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vannkoker til grøt kan kanskje være kjekt dersom det ikke er på rommet?

Kjøp solkrem på apoteket her hjemme så du ikke risikerer å kjøpe utdaterte.

Å bade kan du fint gjøre:) Ha med badebleie, ja.

Ellers trenger du mindre klær enn du muligens tror. Hva med en liten pose med vaskepulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solhatt og uvdrakt med lange ermer er praktisk. Tørker fort om baby blir våt og du slipper å styre så mye med solkrem. Vi har også hatt med bleier og våtservietter hjemmefra, det er vanskelig å finne uten parfyme, lotion og alskens andre tilsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde babyzen yoyo som oppfyller kravet til håndbagasje og kan tas helt inn på flyet, synes det var veldig praktisk. Ellers så fløy vi med Thomas cook og fikk utdelt en babykrybbe som var festet foran oss i sete, tror de bare har en eller to slike så vi fikk det fordi vi hadde den minste babyen. Jeg er ikke slik som tar med bleier på ferie for å spare penger, bleier kostet 18 euro for en dobbeltpakke vi kjøpte der nede. De har alt baby relatert utstyr på apoteket som er åpent til rundt 8 alle dager bortsett fra søndag. Hvor på gran canaria tenker dere å dra? Og når på året er det?

Takk for gode og hjelpsomme svar, alle sammen! Vi skal til Mogan, hotellet heter Mogan Cordial, i mars. Får vi barneseng på rommet automatisk når vi har bestilt med spedbarn, noen som vet?

Anonymous poster hash: f36eb...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og hjelpsomme svar, alle sammen! Vi skal til Mogan, hotellet heter Mogan Cordial, i mars. Får vi barneseng på rommet automatisk når vi har bestilt med spedbarn, noen som vet?Anonymous poster hash: f36eb...f13

Enten det, eller så ordner de det raskt.

Men jeg ville sendt de en Mail for sikkerhetsskyld.

GOD FERIE!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med ALT av barnemat når vi dro med vår datter på 9 mnd til Mallorca. Rasjon for 14 dager, tok ganske stor plass i kofferten, men jeg er glad jeg gjorde det. De hadde en del barnemat der nede også så klart, men da visste jeg at jeg kunne tilby henne noe hun likte og som var kjent for henne. Opplevde også at varmen der nede gjorde at hun spiste minimalt. Hadde også med to skift av UV-drakter. Disse brukes mye. Solhatter som er lange ned i nakken er lurt og solbriller med bånd som sitter godt på hodet. Ellers hadde vi med trille og sa ifra til hotellet at vi hadde behov for babyseng. Jeg har også alltid med meg termometer og smertestillende til henne.

Gikk veldig fint å reise med en liten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mars, da hadde jeg og tatt med en fleece/ulldrakt, deilig hvis dere går morgentur:) Termos så du har kokt vann tilgjengelig når du måtte trenge (vi fylte på om morgenen i frokostsalen, holdt på varmen til kvelden) Et pledd, en god nattdrakt, body med og uten armer, badebleie/truse (har fått inn badetruse på lindex så jeg i går)Hadde tatt med mat om hun/han er begynt med det. En liten strikkejakke. Jeg liker å ha netting til vogn med selv om vi ikke har opplevd mygg/veps på GC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Badebleier trenger du nok ikke siden barnet ikke skal være i solen..?

Anonymous poster hash: ddbaf...d53

Du har ikke opplevd skygge noen sted?

Til info har De aller fleste steder barnebasseng, med skygge 😉

Når det er sagt, så er det ikke farlig for babyer å være en liten tur i solen. Det er jo ikke snakk om å legge ungen i steksolen på solsengen alikevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisetrille som kan legges helt ned, vi hadde chicco liteway. Trillet til gaten.

Anonymous poster hash: ddbaf...d53

Hei! Hvordan fikk dere trille til gaten? Jeg ser at Chicco Liteway ikke oppfyller kravene til håndbagasje, og da måtte vi i følge hun i reiseselskapet sjekke den inn som håndbagasje?

Anonymous poster hash: f36eb...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Ta med klær som til en kald norsk sommer. Det blir gjerne kaldt på kvelden.

Babyer kan ha med vogn som bagasje, men ofte ingen koffert. En god reisetrille og myggnett er kjekt.

Ta med mat, om han spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan fikk dere trille til gaten? Jeg ser at Chicco Liteway ikke oppfyller kravene til håndbagasje, og da måtte vi i følge hun i reiseselskapet sjekke den inn som håndbagasje?

Anonymous poster hash: f36eb...f13

Sorry, mente spesialbagasje :)

Anonymous poster hash: f36eb...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke opplevd skygge noen sted?

Til info har De aller fleste steder barnebasseng, med skygge 😉

Når det er sagt, så er det ikke farlig for babyer å være en liten tur i solen. Det er jo ikke snakk om å legge ungen i steksolen på solsengen alikevel.

Nei, jeg visste faktisk ikke at det er vanlig med barnebasseng i skyggen! 😊 Da kan det kanskje være morsomt med et bad med babyen likevel.

Anonymous poster hash: ddbaf...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke har kjøpt trille ennå og har råd til å kjøpe en litt dyrere en, så vil jeg anbefale Babyjogger citi mini, evt GT-utgaven. Den har en fantastisk stor skjerm som gir skygge til hele ungen. Vi tok ikke med vår da vi var i syden fordi vi leide en Chicco Liteway på hotellet, men jeg angret med en gang vi kom ned. Den skjermen er gull verdt.

Ellers ville jeg tatt med bleier, mat og en del Ellas kitchen. Det er DYRT nedi der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke opplevd skygge noen sted?

Til info har De aller fleste steder barnebasseng, med skygge 😉

Når det er sagt, så er det ikke farlig for babyer å være en liten tur i solen. Det er jo ikke snakk om å legge ungen i steksolen på solsengen alikevel.

Så små barn skal ikke oppholde seg i sola i det hele tatt.

Jeg ville kjøpt en av disse badedraktene (ser ut som våtdrakter)

Anonymous poster hash: cd7ee...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Så små barn skal ikke oppholde seg i sola i det hele tatt.

Jeg ville kjøpt en av disse badedraktene (ser ut som våtdrakter)

Anonymous poster hash: cd7ee...7b1

Om de har på en stor solhatt, så er det ikke farlig med en liten dukkert nei.

At babyer ikke kan få en eneste liten solstråle på seg i løpet av det første året er jo bare tull. Det er jo ikke snakk om å legge de i solen i timesvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere under parasol når dere ikke bader på dagen, så trenger dere ikke UV-drakt. Vannet er uansett ikke veldig varmt i mars, så blir ikke lange badeturer for minsten. Husk badebleier.

Jeg hadde valgt bæresjal på flyplass, og heller sendt trille i bagasjen. Du kan leie prampack på Gardermoen, dersom dere flyr derfra. http://www.barnombord.no/

Ta med lett vårtøy, det blir litt kjølig på kvelden.

Bleier er dyrt i utlandet, og ofte parfymert. Kjøp også med solkrem, solbriller og solhatt til minsten. Barnematen du får kjøpt i Spania er ofte veldig søt, så jeg hadde nok tatt med en del av det, også.



Anonymous poster hash: 490c9...47b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...