Gå til innhold

Hvordan fortalte datteren din at hun fikk mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan fant dere ut at datteren deres hadde fått mensen? Hvor gammel var hun, og hadde dere snakket mye om dette på forhånd?



Anonymous poster hash: c65c7...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjulte det for min mor i fire måneder da jeg var 11 1/5. Det var ikke fordi vi ikke hadde snakket om det på forhånd, jeg var bare veldig flau over alt som barn og turte ikke å si noe. Hun fant ut av det da hun fant en blodig truse i skittentøyet.



Anonymous poster hash: 5214b...ce0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg til å tenke på... :fnise:



Anonymous poster hash: 26d01...903
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg til å tenke på... :fnise:

Anonymous poster hash: 26d01...903

Haha...:-D

Anonymous poster hash: c764a...abc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan mamma fant det ut jeg... Kanskje ei blodig truse, eller det at bind forsvant.. husker ikke helt jeg :fnise:
Var på barneskolen, var vell 11 eller 12... Husker jeg skulle på kino da jeg fikk det. Var hjemme hos ei venninne og måtte løpe hjem for å hente bind.



Anonymous poster hash: 65f51...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare sa det til både mamma og pappa:) husker jeg hadde lagt meg, også ropte jeg på de og bare sa det rett ut:)

Anonymous poster hash: 655a9...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg gikk i 6. klasse og var hos en venninne, blodet hadde størknet så jeg trodde jeg hadde dritet i buksa!



Anonymous poster hash: 42f6c...0ff
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i 6 klasse og våknet om natten fordi jeg hadde så vondt i magen. Jeg skrudde på lyset for å gå på do, kikker ned i senga og ser det som jeg husker som en blodpøl. Så setter jeg i et hyl og begynner å gråte hysterisk mens jeg hypeventilerte. Ikke fordi jeg ikke viste hva det var, men nettopp fordi jeg viste hva som "feilet" meg og jeg var bare så ikke klar for det... I og med at jeg da hadde skreket opp, så raste jo da selvfølgelig begge foreldrene mine, samt storebror inn på rommet mitt for å se hva som sto på, de var jo sikre på at jeg ble drept eller noe...

For å si det sånn, jeg har fått høre den noen ganger...



Anonymous poster hash: c3169...d48
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var til pappaen sin på han sin samværsuke. Sendte meg ei tekstmelding at hun kom hjem og lurte på om jeg hadde bind i skapet... Stakkars pappaen var ikke helt forberedt på at det kunne være lurt å ha sånne ting i hus når man har tenåringsdatter....(han var singel på det tidspunktet, så ingen stemor i hus som hadde bind i ei skuffe på badet..). Hun var forøverig 16 år da hun fikk sin første mens.



Anonymous poster hash: 9fc41...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme alene, så blod da jeg gikk på do. Jeg prøvde å lete etter bind for jeg visste ikke hvor de lå. Fant dem ikke, så jeg ringte mamma



Anonymous poster hash: 067a2...680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til pappa etter at jeg hadde vært på do

Ugh, husker at det var størkna og jævlig, så ut som drit.

Vi er ikke så høytidelige, har flere eldre søsken så visste hva det var. Var ikke så stress å få det.



Anonymous poster hash: f47ed...b21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min var ikke hjemme når jeg oppdaget blod i trusa..pluss magesmertene..

Det var året jeg fylte 10 år, bestemoren min var hjemme hos oss da også tok jeg tak i henne og bare "mommo...æ har blod i trusa! og ondt i magen....o_o" og hun ga det gledeshylet og fortalte meg at jeg endelig var blitt kvinne..
Moren min kom hjem og mormor fortalte nyhetene...Moren min kom inn på rommet mitt med ett glass vann og 1 smertestillende..

x)

Og nei, jeg ante ikke hva som foregikk jeg...tror moren min ønsket å vente ett par år til, men så var jeg veldig tidlig ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan i alle fall fortelle hvordan det var for meg. Det vil sikkert hjelpe deg like mye TS! Jeg er 18 år nå så det er ikke så alt for lenge siden.

Jeg var rundt 12 år husker jeg da jeg skulle tørke meg på toalettet og så blod på papiret. Husker jeg tenkte "neineinei!" og håpet på at det bare var en liten rift eller noe slikt, men det var mensen. Jeg visste at mamma hadde bind i skapet, så jeg tok ett derifra.

Jeg gikk så ut på stua der mamma satt og sa "mamma jeg må fortelle deg noe" og så sa hun "hva er det?" og så stod jeg der uten å si noe i ca 1 minutt før jeg sa at jeg hadde fått mensen. Hun sa "ja, men det er jo helt normalt! Det er bind i skapet som du kan ta av". Tror hun trodde det var noe mer alvorlig enn det, men for meg var det veldig vanskelig å si på den tiden.



Anonymous poster hash: f05bd...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år da jeg sjokkerende fant blod i trusen. Jeg visste hva det var for noe men ble så satt ut at jeg ropte på mamma og sa det var blod i trusa mi. Det gikk ikke lang tid før jeg fikk bind og ble fortalt at det ikke var farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 11 tror jeg. Visste godt hva mensen var for noe. Men trodde ikke jeg kom til å få det på lenge enda, siden ingen andre i klassen min hadde fått det. Og jeg hadde bittesmå pupper i forhold til de. Så i mitt hode kom ikke mensen før jeg hadde MINST like store pupper som O-fag lærerinna mi.

Var heldigvis hjemme med bare Mamma, merka at jeg var litt rar i magen og tenkte at dette måtte bety diare av den legendariske kaliber. Tok med meg ett blad på do og gjorde meg klar til et lengre opphold. Etter litt, når ikke det kom noe ut så tørket jeg meg, og fikk lettere sjokk når jeg så det var masse blod på papiret. Satt meg ned igjen og stirret på døren og tenkte at dette var pussig... jeg var rett og slett fortumlet. Hadde hørt at det skulle gjøre "driiiiiiiiiitvondt" av storesøstra mi, og kjente litt godt etter om jeg kunne spore ned disse vondtene.

Med en skjelvende hånd fant jeg min mor sine giga bind. Disse var giga, typisk nattbind de-luxe! Hun hadde mye propblemer med cycter og slikt, så brukte ikke vanlige bind eller noe slikt. Men jeg tok nå på meg denne voksensize bleien og tuslet ut i stua og sa litt forsiktig til min mor at jeg trodde jeg hadde fått mensen nå... Hun hoppet opp og ned, noe som kunne vært en historie i seg selv og ga meg en klem og ringte min far for å hylende fortelle nyheten og at han måtte kjøpe med seg bind. Jeg mistenker at hele kontoret hans fikk med seg nyheten siden han ble minst like entusiastisk. Det ble aldri helt det samme å møte han på jobb for lunsj igjen for å si det slik...

Så kom min søster til meg senere på kvelden, når bindet var blitt byttet til noe av en tilnærmet normal størrelse, og fortalte meg den største nyheten. Mensen er det ultimate "bli hjemme fra skolen trikset!"

Så dermed satt jeg alene hjemme dagen etterpå og koste meg med ostepop, Home and Away på TV'en og mange kopper med saft og kaffeskvetter med mine eksperimenter. Altså tamponger. Aldri i verden om jeg skulle putte noe slikt inn i kroppen uten å vite nøyaktig hva som skjedde når man dyppet en ned i en deciliter med dagsgammel kaffe.

Dette er altså hvordan jeg opplevde å få mensen for første gang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 11-12, og fikk mensen i klasserommet på skolen, og måtte prøve å snike meg diskret ned på læreværelse å spørre etter bind... Dødsflaut...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12. Mamma fant det ut da jeg var på besøk hos tremeningen min. Moren hennes, mammas kusine, så at det var et brukt bind i søpla og skjønte at det var meg, siden datteren hennes ikke hadde fått enda. Så ho fortalte mamma, som tok det opp med meg. Var litt flaut, men det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var 12 da hun fikk mensen. Hun sa "jeg har fått mensen" på samme måte som man sier "kan du sende meg saltet", ingen big deal. Vi hadde snakket om det før, så jeg spurte bare om det var noe hun lurte på og repeterte hvor hun finner bind og tamponger. (Hun vil ikke bruke tamponger ennå men har kjøpt inn noen av de minste str så hun kan prøve når/hvis hun føler hun er klar for det.) Det er jo helt naturlig og ikke noe flaut.



Anonymous poster hash: 14a70...4df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Har ikke barn men kan fortelle når jeg fikk det. Var nesten 10 år og fikk det på skolen, var kjempestolt og sendte mld til mamma "Jeg har fått mensen!". Så gikk det videre til mine nærmeste venninner :P Alle av oss ventet på det og gledet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...