Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

Legen lytter sannsynligvis ikke etter hjertelyden så tidlig. Det er så stor sjanse for at han ikke finner den. Når du skal på kontroll i uke 16 vil han nok lytte, men ikke før.

Jeg hadde ikke et eneste symptom i forrige svangerskap. Eller litt ømme pupper da, men ikke noe kvalme, lite trøtthet osv. Gikk helt fint. :)

Det er jo betryggende da :) Men du hadde ikke tidlig UL for sikkerhetsskyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo betryggende da :) Men du hadde ikke tidlig UL for sikkerhetsskyld?

Jeg fikk det tilfeldigvis når jeg var hos en lege som hadde UL apparat da min fastlege var på ferie. Hvis ikke hadde jeg nok bestilt meg time. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fremdeles bra :) Ingen kvalme og ulvehungeren virker som om den er borte, selv om jeg plutselig fikk cravings på lakrisbåter og spiste nesten en hel pose på jobb :P

Men nå er jeg kun sulten til faste tider igjen som før og det er herlig for den sultsmerten var fæl! I dag ble den en kort joggetur på 4 km da jeg kom hjem pluss 20 minutter med styrke med strikk(knebøy og roing)og kjernemusklaturen. Kjenner at jeg blir sliten i ryggen av å sitte på jobben så tror styrketreningen er gull.

I går sendte jeg søknaden til føden siden jeg skjønner at det kan være en kamp i Oslo :P

Kjenner jeg fremdeles tenker MA, men må bare la den tanken fare og bare prøve å nyte denne tiden. Det som skjer skjer(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det er ufattelig digg å slippe kvalmen, men i dag vant usikkerheten så har booket time til tidlig UL på mandag. Vil ha fred i sjelen i juleferien, så da er det bare å hoppe i det. Håper virkelig at jeg får se liv og høre hjerteslag(!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule shizofren for tiden. Fant ut at UL rett før jul ikke var smart. Jeg har alle tegn på at alt er ok så vil bare slappe og være positiv om at alt er som det skal.

OM en UL rett før jul skulle vise 0 liv så vil jeg ikke ødelegge hele jula med mulig abort eller viten om at jeg må gå rundt med et dødt foster over jul.

Da lever jeg heller lykkelig uviten. Jeg skal holde meg til opprinnelig plan om tidlig UL etter første svangerskapskontroll.

I går kveld var jeg faktisk litt småkvalm og samme til morgenen i dag. Puppene er vonde når jeg jogger og jeg har voksesmerter i livmoren. Jeg har verken blødd eller spottet så da burde egentlig alt være ok.

Nå legger jeg tanken om MA død til etter kontroll og UL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut :jepp: Man er jo bekymret for om det er liv inni der, men sjansen er overveldende stor for at alt er finfint :) Og så er det jo mer å se om noen uker, jeg var på ultralyd da jeg var akkurat like langt som du er nå og det var umulig å se opp og ned på fosteret. Men vi så en liten hånd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres lurt ut :jepp: Man er jo bekymret for om det er liv inni der, men sjansen er overveldende stor for at alt er finfint :) Og så er det jo mer å se om noen uker, jeg var på ultralyd da jeg var akkurat like langt som du er nå og det var umulig å se opp og ned på fosteret. Men vi så en liten hånd da :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker. Tiden har gått ganske fort. Bare et par uker til første kontroll og SÅ skal jeg ta den tidlige UL'en. Håper virkelig at alt da er som det skal så jeg kan senke skuldrene litt.

Ellers er formen fin. Kvalmen er fremdeles borte utenom små uggenanfall av og til. Jogger hver dag og har styrke hjemme minst 2 ganger i uka. Vekta ligger fremdeles på nøyaktig 2 kg+ Alt har lagt seg på magen og lårene :P

Mannen synes jeg ser råsexy ut med de nye formene. Hele konseptet at jeg er gravid synes han er utrolig vakkert og sexy. Jeg kjenner at kroppen ikke er helt som den jeg er vant med og er jo noen utfordringer iht klær, men har fornyet mye av garderoben siste uken slik at jeg skal kunne kle bort alt. Vil nok kunne omfavne den nye kroppen enda mer når jeg vet at alt er bra med bønna. Ds er det verdt det :)❤️

Er kanskje jeg som ser det mest, men på ettermiddagen står magen virkelig ut og jeg VET at de som kjenner meg vil bli mistenksom siden jeg er så tynn. Er også utrolig spent om jeg klarer å skule det for svigers. Er redd svigermor skal lukte det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh....nå kan julefreden senke seg. Har gjort de siste innkjøpene i dag, inkludert godis til mannens julestrømpe :)

I morgen formiddag setter vi oss på toget til svigers. Blir koselig!

I dag har jeg ikke hatt antydning til graviditetsfølelse. Ikke en øm pupp engang. Kjenner egentlig at jeg er veldig glad for at jeg droppet UL i dag i tilfelle noe er galt. Vil heller nyte jula og ta alt stresset når jeg er tilbake. Men håper virkelig at bønna blir for jeg har investert i en garderobe som jeg kan vokse i :P Er heldigvis klær jeg kan bruke ellers også, men det er mye skjørt med stretch, tights, strømpebukser og lange gensere som jeg kan bruke som kjoler. Og jeg er ganske innstilt på vokse nå.

Uansett; I morgen etter en real joggetur så er det avgårde til svigers med god mat og julekos ❤️

God Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart avreise til svigers. Har ikke noe gravidfølelse utenom bittelitt ømme brystvorter og oppblåst mage. Jeg skal klare å slappe av i jula, men på lørdag så har jeg booket tidlig UL.

Nyttårsuka skal jeg uansett være hjemme så skulle det være bad news på lørdag så kan jeg iallefall ha det kjipt i mitt eget hjem.

Håper og ber om at alt er ok❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag. I går var en merkelig dag for jeg fikk 3 ekstreme kvalmeanfall. Først på formiddagen mens vi var ute og shoppet, så ut på dagen i kirken(måtte bare dra tidlig og gå hjem å sove) og så rett før middag på kvelden. De 2 første gikk greit for da fikk ikke familien det med seg, men den 3. før middag fikk svigermor med seg. Brakk meg litt og så ble jeg mye bedre og spiste 2 solide porsjoner med middag :P

Tror hun trodde jeg hadde spist noe jeg ikke tålte, men at det gikk fort over, haha.

Jeg ble faktisk bittersweet glad for kvalmen, men skal bli godt å få en avklaring på lørdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Bønna lever i beste velgående! Var sprøtt å høre hjertet. Var som en galopperende hest :)

Nå føler jeg endelig at jeg kan senke skuldrene litt. Joda, mye kan fremdeles gå galt, men i det minste var det ikke noe dødt eller tomt inni der og sjansen for at ting skal gå galt er liten med tanke på at alt er ok i dag og at jeg er frisk, sterk og i god form.

Eneste jeg hadde bommet på var at jeg i dag er 9+4, ikke 10 uker. Så 3 dager bom :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så mye for at kvalmen er borte. Fikk en dose på julaften, men i går kveld var det ille. Kastet opp 2 ganger :( Våknet i dag og var skikkelig kvalm, men fikk roet det med ingefærte og noen knekkebrød. Heldigvis gikk det over og etter et par timer var appetitt og løpeform på plass igjen :)

Merkelig hvordan symptonene kommer og går. I dag er brystene sprengte og ømme igjen. Er veldig glad for at jeg tok UL i går. Merker at jeg slapper mer av nå. Men kommer til å drøye med å fortelle så lenge det lar seg gjøre til og med til foreldre. Vil være mer sikker slik at de ikke blir lei seg om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for en fin liten bønne på ultralyd :) Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at kvalmen snart går over, og vips så er bønna blitt en liten hylende bylt som snur livet til mammaen og pappaen sin på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en fin liten bønne på ultralyd :) Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at kvalmen snart går over, og vips så er bønna blitt en liten hylende bylt som snur livet til mammaen og pappaen sin på hodet.

Haha, ja ikke sant :P

Kvalmen har virkelig kommet tilbake nå :( Spydde igjen i sted. Sitter å sipper på Pespi Max som er eneste kuren som gjør det noenlunde levlig.

Men skal ikke klage!!!! Bønna er der og hjertet galopperte i 166 slag i minuttet :) Da er kvalmen verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom Angelsounden i posten :)

Blir spennende å se om jeg finner lyd. Testet den kjapt og fant ikke engang min egen hjertelyd så dette lover bra :P

Jeg vet iallefall hva jeg skal høre etter siden jeg hørte hjertet på lørdag. Kommer ALDRI til å glemme den lyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææhhhh! Lei av kvalme og spying! Kommer tydeligvis etter middag nå. Var helt fin på jobben i dag. Men slet i går kveld også.

Appetitten er ymse og prøver å få i meg nok kcal, men sliter når alt etter middag kommer opp igjen :(

Satser på bedring etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...