Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk! Ja det må du gjøre! Er så mye greiere med litt støtte :trene:

Ellers så kom mensen her i natt... Med smerter og alt som hører til! Så nå skal jeg ut og gå en tur for å se om det hjelper. Håper den gir seg til Oslo-turen!

Jepp, vi kan lage en felles plan etterhvert :D Og da burde vi trene minst to-tre ganger i uka ;) Og være flinke til å spise! Jeg blir alltid så motivert når jeg har spist mye dritt... hahaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi kan lage en felles plan etterhvert :D Og da burde vi trene minst to-tre ganger i uka ;) Og være flinke til å spise! Jeg blir alltid så motivert når jeg har spist mye dritt... hahaa.

Haha, jeg også! Eller når jeg ser et program på tv, forrige uke var det om noen som tok slankeoperasjon. Jeg er livredd for å bli så stor. Nå er jeg ikke kjempestor da, men jeg har en del kilo for mye, og det legger seg på magen! Jeg vil ikke se gravid ut før jeg faktisk er gravid :P

Har lyst å gå ned 20 kilo, men prøver å vri fokuset vekk fra vekten. Har satt meg noen mål som x antall situps, midjemål xx osv. Føler det er lettere å motivere seg da, vekten kan jo svinge som en jojo til tider...

Ellers er vi kommet tilbake fra Oslo nå, for en nydelig tur! Konserten var knallsuksess, og jeg traff igjen gamle venner jeg så sjelden ser (siden de bor på feil kant av landet :/).

Det hele ble avsluttet med en fantastisk vakker flytur hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått blodprøvesvarene, jeg kopierer inn fra tråden jeg nettopp startet:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=787114

Forrige måned tok jeg blodprøver for å sjekke om jeg hadde eggløsning.

Har fått brev med resultatene, og siden gynekologen har ca 15 min telefontid i uken tenkte jeg å prøve her. Har googlet også, men skjønner ingenting :question:

Det første som står er at

"Normale blodprøvesvar, støtter ikke PCOS diagnose. Eggløsning er påvist med s-progesteron."

1.prøve, tatt på syklusdag 22 (denne syklusen var på 29 dager):

HbA1c: 4.9

S-TSH: 1.21

S-FT4: 14.3

S-Progesteron: 25.5

2.prøve, tatt på syklusdag 4 i syklusen etter:

S-LH: 1.8

S-FSH: 5.0

S-Prolaktin: 152

S-SHBG: 30* L(30 - 114)

S-Androstendion: 4.8

S-Testosteron: 0.9

S-Østradiol: 202

Jeg fant på nettet at s-progesteron bør være på minimum 25. Betyr det at jeg såvidt har hatt eggløsning da? :klo:

Og hva betyr de andre tallene?

----------------------------------------------

Om jeg har eggløsning, så tror jeg at jeg har kort lutealfase. Har nemlig hatt det tidligere.

23.10 testet jeg sterkt, men negativt på EL-test.

24.10 testet jeg sterkt, men negativt på EL-test.

25.10 testet jeg svakt og negativt på EL-test.

Betyr det at EL da var 25.10?

Jeg fikk mensen 06.11, altså 12 DPO dersom EL var 25.10. Vil ikke det si at lutealfasen er 11 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL-test i kveld! Det hadde jeg IKKE forventet, for å si det sånn. Jeg testet bare på innfall også, fordi jeg har kjent noen små stikninger i venstre side siden i går. Skulle egentlig ikke begynne testingen før i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testen fra i går og fra i dag. Jeg synes dagens test er bittelitt svakere enn den i går, men er den fortsatt positiv?

post-55380-0-86323400-1384798681_thumb.j

post-55380-0-29219200-1384798691_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns begge testene ser positive ut, spesielt den første ;)

Yay :) Det var det jeg syntes også :) Får håpe vi ikke var for seint ute. Vi har ikke vært sammen i helgen, jeg kom hjem seint i går kveld, så det ble ikke lagt inn noen aksjer før da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay :) Det var det jeg syntes også :) Får håpe vi ikke var for seint ute. Vi har ikke vært sammen i helgen, jeg kom hjem seint i går kveld, så det ble ikke lagt inn noen aksjer før da... :P

De sier jo at når du får positiv EL-test så slipper egget mellom 24 og 48 timer etterpå, så tror dere har gode sjangser :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at når du får positiv EL-test så slipper egget mellom 24 og 48 timer etterpå, så tror dere har gode sjangser :jepp:

Vi får satse på det! :)

I dag fikk jeg negativ test. Det betyr vel da at egget nå har sluppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på det! :)

I dag fikk jeg negativ test. Det betyr vel da at egget nå har sluppet?

Positiv EL-test kan aldri gi svar på om egget faktisk slipper, men når LH-nivået er så høyt at du får positiv test er det en indikasjon på at egget kommer til å slippe veldig snart. Men om det gjør det vet man jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL-test kan aldri gi svar på om egget faktisk slipper, men når LH-nivået er så høyt at du får positiv test er det en indikasjon på at egget kommer til å slippe veldig snart. Men om det gjør det vet man jo ikke :)

Ja, det vet jeg. Men jeg fikk jo påvist eggløsning i september, så jeg krysser alt jeg har (utenom beina, høhø) på at jeg har regelmessig EL.

Men hvis man antar da, at man alltid får EL.

Dag 1: positiv. Dag 2: positiv. Dag 3: Negativ.

Betyr det da at eggløsningen fant sted på dag 3? Jeg sliter liksom med å få akkurat dette inn i knollen...

Når man har positiv test betyr det at EL er på vei. Og når man har negativ test igjen så betyr det at EL er over..? Er ikke det riktig, da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vet jeg. Men jeg fikk jo påvist eggløsning i september, så jeg krysser alt jeg har (utenom beina, høhø) på at jeg har regelmessig EL.

Men hvis man antar da, at man alltid får EL.

Dag 1: positiv. Dag 2: positiv. Dag 3: Negativ.

Betyr det da at eggløsningen fant sted på dag 3? Jeg sliter liksom med å få akkurat dette inn i knollen...

Når man har positiv test betyr det at EL er på vei. Og når man har negativ test igjen så betyr det at EL er over..? Er ikke det riktig, da? :vetikke:

Hehe, det er veldig forvirrende! :fnise: Men jeg tenker som så at når testen blir negativ igjen så har LH-toppen vært, og egget er mest sannsynlig sluppet. Eller ikke? Hhahaa, nå forvirret du meg her!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er veldig forvirrende! :fnise: Men jeg tenker som så at når testen blir negativ igjen så har LH-toppen vært, og egget er mest sannsynlig sluppet. Eller ikke? Hhahaa, nå forvirret du meg her!! :laugh:

Hahaha, forvirrer meg selv også :P Bør vel tusle i seng.

Men ja, det er det jeg tror også! At egget slippes når LH har nådd toppen, og man får jo bare positiv test når LH er på sitt høyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjip følelse av at vi burde lagt inn noen aksjer i går også. Men jeg var så trøtt at jeg sovnet omtrent med en gang hodet traff puten :P

Satser på at EL var på mandag/tirsdag, for da har vi i hvert fall truffet datoen. Så får man bare vente :)

Over til noe helt annet:

Om noen har tips til julekalendergaver, så fyr løs! Jeg skal lage kalender til kjæresten min i år :)

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sukk... Siden i går har jeg vært uvanlig sippete. Pleier ikke bli trist så lang tid før IKM.

Jeg har også en rar "strekkefølelse" nederst i magen, og det føles veldig stramt der. Stikninger har jeg også mye av, og en gang i dag gjorde det faktisk vondt, jeg fikk sånn støtvondt da jeg reiste meg. Har aldri opplevd dette før, samtidig så er jeg bare 2 dpo og vet at det ikke er symptomer. Hadde jeg vært 10 dpo hadde jeg vært sånn ca sprø nå :P

Og så er jeg så trøtt at jeg omtrent ikke klarer holde øynene åpne, men det er nok fordi jeg legger meg for seint om kveldene..

Ellers begynner vår lille bolig å se bra ut, jeg har kjøpt inn litt ny pynt, og julepynt! Men julepynten kommer ikke ut av posene før 01.desember ;)

Ja... Og leamus på haken (!)

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg til 13. Trengte helg, ja!

Har kjøpt julegaver i dag, føler jeg har vært flink :P

I dag er jeg vel 4dpo og har kjent absolutt ingenting med unntak av noen bittesmå mensmurringer. Såå alt er vel som normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en film som heter "My best friend's baby", og jeg grein gjennom hele filmen.

Jeg var hos fysioterapeut i dag, og da jeg gjorde øvelsene mine var det så tungt at jeg nesten ikke klarte å fullføre, selv om jeg gjør dem hver eneste uke og det aldri er tungt.

Jeg er også støl i lårene og i magen, og jeg har vondt i puppene. De er ikke ømme, men det gjør vondt når jeg klemmer.

Jeg er skikkelig sinna fordi kroppen tukler sånn med meg, fordi hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg sagt at nå er jeg blitt gravid. Men jeg er 6dpo og det er altfor tidlig å kjenne noe som helst. Likevel er dette første pp hvor jeg faktisk kjenner ting mellom EL og IKM!

Så jeg tror jeg kommer til å få en gedigen nedtur 02.desember når mensen kommer...

For de som ikke har lest her tidligere så ser jeg vel sytete ut, det er jo bare pp3, men vi har jo faktisk prøvd i over ett år, vi har bare tatt det veldig veldig rolig og ikke offisielt blitt prøvere før nå.

Min største drøm nå er at over helgen så får jeg en positiv test, men jeg tør ikke engang håpe.

Ellers har jeg vært flink og gått tur i 45 minutter i dag! Og nå tenkte jeg å gjøre en video jeg liker så godt: Victoria's Secret Model Workout: 10-Minute Fat-Blasting Circuit

Jada jada, jeg kommer nok aldri til å se ut som en Victoria's Secret modell :fnise: , men det er god trening og så er den veldig bra for holdningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er graviiiiid??? :danse: Hvis du allerede kjenner strekkinger og murringer ;) Det hadde vært supert! :D Og flink til å bevege på deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...