Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

Jeg trodde mensen kom den 9. fordi jeg da hadde vondt, men det kom bare litt spotting. Jeg som ikke har hatt det på månedsvis.. Det ble start på PP2 i går, så på mandag blir det nye blodprøver. Egentlig skal de tas på dag 3, men siden det er søndag så må jeg vente :P

Ellers er det lørdagskveld igjen, og nok en gang middag og filmkos med min samboer. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått svar på blodprøvene mine enda. Det er kanskje sånn at jeg må ringe gynekologen selv for å høre? Har ikke satt opp noen ny time...

Jeg skal el-teste denne syklusen, selv om jeg ikke har store forventningene. Men må jo prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg ikke gå ned i veeeeekt... Tilogmed nå på Metformin får jeg det ikke til. Jeg spiser sunnere enn før, og jeg beveger meg mer (men sikkert ikke nok), så jeg burde jo få det til.. Gikk ned 2 kilo første uken (fordi jeg var MYE dårlig), og har nå gått opp 0,5 igjen. Frusterende!

Får vel bare være tålmodig. Men jeg er ikke en tålmodig sjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nedfor i dag. Føler meg så TJUKK! Tjukk, pjusk og mislykka... Det er dritt å føle seg sånn, men det hjelper kanskje å få det ned "på papiret".

Føler meg så ENSOM for tiden. Både på jobb og ellers. Jeg er lei av jobben min. I perioder er vel alle det, men nå føler jeg at det ikke er bare en periode. Og ikke har jeg nok tro på meg selv til å søke meg ny jobb heller, føler liksom at jeg ikke er verdt noe. Selv om jeg vet jeg er knallgod i jobben min i dag, så betyr jo ikke det at jeg vil bli like bra i en annen jobb..

Ok, det var dagens syt. Nå skal jeg sette på litt god hard rock og rydde hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Takk :klem:

Er i litt bedre humør i dag, heldigvis. Det går opp og ned.

I dag har jeg brukt EL-test. Den var negativ, gitt. Husker ikke helt hvordan dette her var, men skal den bli sterkere og sterkere frem mot EL? For jeg synes den var ganske sterk til å være negativ, selv om den tydelig var det.

Uansett. Appen min sier "likely next ovulation" er 24.10, men jeg vet at jeg har kort lutealfase, så i følge min beregning blir da eggløsning 27.10.

Men, jeg får bare fortsette å teste, så ser jeg. Og så er det på tide å sparke samboeren litt i rumpa så han kommer seg til legen og får tatt sædprøve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh! Er så skuffet nå.

På onsdag og i går testet jeg for EL. Begge testene ble sterke, men ikke like sterke som kontrollstreken. Så de var negative.

I dag var testen dønn negativ. Kjempesvak strek.

Hva betyr det da? Har jeg ikke hatt EL, siden den aldri ble skikkelig positiv?

Ikke at jeg hadde forventet noe annet, da. Jeg har ikke hatt noen symptomer på EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte på testene jeg bruker når jeg bruker fertilitetsmonitoren (vet ikke om det blir det samme, men de tester jo etter det samme), og når jeg får max (EL), så er ikke alltid streken like sterk som kontrollstreken, og neste dag er den veldig mye svakere.. Kan jo være du hadde EL? :) Det er ikke alle som får symptomer på EL heller.. Håper dette lettet dine tanker litt :)

:klem:

Endret av Arrow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt å melde. Hadde en biiiitteliten strekk nede på venstre side forrige fredag, men om det betyr noe aner jeg ikke, og jeg tviler vel også på det.

Ellers er jeg i gang med prosjekt "gjøre leiligheten penere", må ha en hobby å drive med :P

Har mye jeg vil skifte ut, som seng, baderomsmøbel, stuebord, spisebord og sofa, men jeg tenker at vi får starte med det som er billigst: gardiner og pynt! Ønsker meg en lysere stil (og i det hele tatt en stil) enn det vi har i dag, som er mørkt og veldig usammenhengende. Tenker å male stuen også, fargen vi har i dag er vel machiato eller noe. Tenker kanskje en grålig farge av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte på testene jeg bruker når jeg bruker fertilitetsmonitoren (vet ikke om det blir det samme, men de tester jo etter det samme), og når jeg får max (EL), så er ikke alltid streken like sterk som kontrollstreken, og neste dag er den veldig mye svakere.. Kan jo være du hadde EL? :) Det er ikke alle som får symptomer på EL heller.. Håper dette lettet dine tanker litt :)

:klem:

Ja, jeg må jo ha hatt en topp, men det betyr vel uansett ikke at jeg har hatt EL, bare at egget var klart? Eller? Tror jeg må lese meg litt opp på det der. Håper selvsagt på det beste! Vi har i hvertfall fått prøvd rikelig denne pp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo ha hatt en topp, men det betyr vel uansett ikke at jeg har hatt EL, bare at egget var klart? Eller? Tror jeg må lese meg litt opp på det der. Håper selvsagt på det beste! Vi har i hvertfall fått prøvd rikelig denne pp :fnise:

Da krysser jeg fingrene for deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok mensen på vei ja.. I dag har jeg vært generelt gretten, og i sted grein jeg til en episode Friends......

Null energi, og trøtt.

Alt stemmer med hvordan det pleier være uka før mensen.

Faen :(

Så nå hører jeg på deppemusikk, denne er så nydelig, og minner meg samtidig på at mange har det verre enn meg:

Ralph McTell - Streets of London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så moody.... Det sliter meg ut. Og så blir jeg kjeftete mot kjæresten, og så får jeg dårlig samvittighet, som gjør at jeg blir enda mer lei meg og bare griner... Lurer på hvor lenge han kommer til å være tålmodig med det.. Når det skjer en uke hver eneste måned.......

Jeg lar alt for mye gå ut over han, stakkar, som ikke gjør noe annet enn å være god og snill mot meg...

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget meg en matplan, og jeg SKAL klare å holde den. Ikke lavkarbo, det har jeg prøvd litt før, men lavere karbo da kan man si. Og lavkalori. Skal ligge på rundt 1600 kcal.

Jeg har økt dosen på metformin, så jeg tror det er lurest å holde seg unna hvetemel og sukker framover uansett :P

I dag gikk jeg en lang tur, det var utrolig deilig å nyte høstluften. Skal få til en tur hver dag framover. Må jo gjøre noe. Har sluttet å røyke også, så pusten vil jo bli bedre av det, og i tillegg risikerer jeg å legge på meg av å slutte og røyke, så like greit å bare forhindre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag la en facebook-venn ut status om at de venter barn.. Det er den tredje personen på en måned. Klart jeg er glad på deres vegne, for jeg vet at det at de får ikke betyr at jeg ikke kan få. Samtidig er det veldig sårt. HVORFOR får ikke vi være like heldige?

Jeg vet at vi ikke har prøvd lenge i forhold til mange andre, men det har gått over ett år uten prevensjon, og fortsatt ingenting. I tillegg til at jeg allerede vet at det kan bli vanskelig for oss.

Det var et lite hjertesukk fra meg. Veldig glad på mine gravide venners vegne, men samtidig litt trist, og jeg håper at det snart er vi som kan komme med en sånn velsignelse av en kunngjøring :hjerte:

Ellers ble det ingen Norwegian-streik, hurra! Det betyr at Oslo-turen til helgen ikke er i fare :skya:

Nå er det klart for et nytt kapittel av "Nepenthe fornyer leiligheten" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er IKM. Jeg er ikke så spent, egentlig. Jeg har fått noen svake murringer i dag, så det betyr nok at mensen er på vei. Kommer nok uansett til å ta en test i morgen tidlig, men hadde aldri trodde jeg skulle bli en testetøs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært flink med mat i tre dager nå! Det er imponerende for meg som er uhelbredelig sukker-avhengig :P

Joda, jeg har spist litt 70% sjokolade, men har holdt meg innenfor kaloribudsjettet. Har byttet ut mesteparten av Cola Zeroen med te og vann.

Spiser mer grønnsaker i stedenfor ris til middagen. Små enkle steg. I tillegg til en god gåtur daglig håper jeg at jeg vil se en forandring snart! Så er målet å begynne med litt styrketrening hjemme etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink med mat i tre dager nå! Det er imponerende for meg som er uhelbredelig sukker-avhengig :P

Joda, jeg har spist litt 70% sjokolade, men har holdt meg innenfor kaloribudsjettet. Har byttet ut mesteparten av Cola Zeroen med te og vann.

Spiser mer grønnsaker i stedenfor ris til middagen. Små enkle steg. I tillegg til en god gåtur daglig håper jeg at jeg vil se en forandring snart! Så er målet å begynne med litt styrketrening hjemme etterhvert :)

Så flink du er!!! :hoppe: Skal joine deg og være flink når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! :hoppe: Skal joine deg og være flink når jeg kommer hjem :)

Takk! Ja det må du gjøre! Er så mye greiere med litt støtte :trene:

Ellers så kom mensen her i natt... Med smerter og alt som hører til! Så nå skal jeg ut og gå en tur for å se om det hjelper. Håper den gir seg til Oslo-turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. I dag sprakk jeg og kjøpte snop (ETTER jeg hadde gått tur :P)

Men jeg har så sykt vondt at det ødelegger alle mine sunnhetsplaner. På an igjen etter mensenhelvetet er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...