Gå til innhold

Spre litt støv på Svingen.


Svingen

Anbefalte innlegg

Ja. Nå er det nesten på tide å opprette prøvedagbok. Jeg og min kjære har prøvd å bli gravide i godt over ett år nå, siden juni i fjor. Og det har (åpenbart :tongue:) ikke skjedd noe enda.

Lei av å vente!!!

Har vært hos legen og bedt om henvisning til sykehuset, så venter på svar derfra nå. Er det noen som aner hva slags undersøkelser jeg må gjennom der?

Det er utrolig kjedelig at dette tar så lang tid, og ganske merkelig også må jeg få si, ettersom vi begge er unge og for alt vi vet: friske...

Det sniker seg av og til inn en tanke om at vi kanskje ikke er i stand til å få barn? Men det nytter ikke å tenke på det, da blir det i alle fall ikke bedre.

Håper at alt går som dere ønsker for resten av dere prøvere.

Må man forresten allerede ha bevist sin babyproduseringsevne for å få lov til å spre babystøv? :blush:

Endret av Svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viser seg at jeg aldri lærer. I måned etter måned har jeg kjent at jo lengre ut i syklusen jeg kommer, jo høyere stiger håpet, og jeg blir alltid skuffet når mensen kommer. Veldig skuffet.

Nå kjenner jeg håpet stiger igjen. Kanskje det er denne måneden det endelig skal klaffe? :jepp:

Jeg prøver å ikke tenke for mye på det hele, for det hjelper i hvert fall ikke. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svingen :vinke:

Håper det klaffer for dere snart!

Angående utredning så er det en del blodprøver som skal tas i forkant av utredningstimen hvor de blir gjennomgått, mannen må også levere sædprøve. På selve timen blir det som sagt gjennomgang av prøveresultat og innvendig ul av deg, evt også av mannen hvis det skulle vise seg at han har nedsatt sædkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svingen :vinke:

Håper det klaffer for dere snart!

Angående utredning så er det en del blodprøver som skal tas i forkant av utredningstimen hvor de blir gjennomgått, mannen må også levere sædprøve. På selve timen blir det som sagt gjennomgang av prøveresultat og innvendig ul av deg, evt også av mannen hvis det skulle vise seg at han har nedsatt sædkvalitet.

Takk for oppmuntrende ord, jeg håper også på litt fortgang snart :)

Åkei, så det er ikke noe "verre" enn det! Da er det jo ikke noe å grue for. Men merker at nå som utredningsprosessen er satt i gang, blir det liksom mye mer virkelig at vi har psøvd lenge. Per definisjon er vi jo nå ufrivillig barnløse! Det er ganske rart å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg brev fra sykehuset med time hos lege/gynekolog! :D Endelgi skjer det i hvert fall NOE! :jepp:

Men - mannfolket har så klart bestemt seg for at om det er noe galt med han selv, vil han ikke vite det. Jaja, det må jeg bare respektere. Får si i fra til sykehuset om at jeg ikke kommer til å troppe opp i selskap av mannen da, slik at de ikke styrer mer enn de trenger. For jeg vil fortsatt være sikker på at det ikke er meg det er noe i veien med (hvis det i det hele tatt er noe i veien med noen av oss, det er jo langt fra sikkert :) ). Jeg er så redd for at det skal være noe. Og stresset gjør det jo ikke akkurat lettere å bli gravid :P Men jeg tenker ikke mye på det i hverdagen, og er blitt så vant til å prøve nå, at jeg ikke tenker noe særlig over det mer.

Gleder meg til å komme i gang, endelig skjer det noe :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min venninne og samboeren forøkte i lang tid uten å lykkes, helt til de dro på ferie! Da ble hun plutselig gravid, og det var ikke engang et helhjertet forsøk. Dra på ferie og se om det hjelper? ;)

Håper det ikke er noe i veien med noen av dere, og lykke til med prøvingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Min venninne og samboeren forøkte i lang tid uten å lykkes, helt til de dro på ferie! Da ble hun plutselig gravid, og det var ikke engang et helhjertet forsøk. Dra på ferie og se om det hjelper? ;)

Håper det ikke er noe i veien med noen av dere, og lykke til med prøvingen!!

Det er et godt råd! Denne sommeren har vi vært 2 uker i syden, 2 uker på roadtrip rundt i Europa, og reiser denne helgen på enda en sydentur.. Så det ser ikke ut til at reisinga hjelper for oss.. Men kanskje denne gangen! :lur:

Men det som kanskje egentlig er poenget, er at det er viktig å slappe av.. Jeg trenger kanskje å bli flinkere til det. Det blir mye studier, jobb og skiftarbeid... men ganske så bra med :sengekos: innimellom :)

Det er nok mange som sliter med å få det til å klaffe, men det er ikke så vanlig å snakke om? Jeg synes det virker som at det er mye mer vanlig å først snakke om det når det sitter? Vi blir av og til bedt på middag til svigers, og jeg føler det er skikkelig rart at jeg nå bare en gang i mnd (når jeg har mensen) takker ja til vin til maten :P Jeg vet det er teit.. menmen. Det blir bare så veldig påfallende. De må jo nesten begynne å lure :gjeiper: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lettere å få det til å klaffe når man slapper av, og det er ikke lett i "dagens samfunn" for å si det forsiktig :P Ser for meg at jeg blir "evig prøver" når jeg skal, for jeg er jo stressa hele tiden :fnise:

Jeg har inntrykk av at de aller fleste sliter litt og prøver endel. Men tror ikke det er så mange som snakker om det før det har gått så lang tid at det blir problematisk. Her inne har jeg lest mange innlegg fra folk som prøver (og prøver, og prøver og prøver...), så det er kanskje greit å få luftet tankene sine i hvertfall online! Kan også tenke meg at det er vanskelig å snakke om sine prøveperioder mens alle vennene har ett eller flere barn.. Jeg føler alle rundt med "popper" barn i ett sett! Så hvis jeg var en prøver som ikke fikk det til med en gang så ville det nok vært litt trist og vanskelig å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanskelig av og til. Blir trist når jeg ser struttende mager og hører ungeprat over alt. Og de "morsomme" hintene folk kan finne på å komme med. De skjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått til innkjøp av graviditetstester som skal få være med en uke til syden! Klarer jo ikke la være å håpe heller da, dum som jeg er :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på sydenferie :klem: Håper på god nytt når dere kommer hjem.

Håpet er der alltid uansett hvor mikroskopisk eller fraværende sjansen er, hos meg det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ønsker deg lykke til med prøvingen og utredning :) Vil gjerne følge dagboken din =D Sant som du sier, tankene man sitter med er kjempe kjipe og håpet stiger akkurat like mye hver eneste mnd, og man blir like forbanna skuffet hver gang dumme tanta kommer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...