Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Etterforskere med løst slips og krøllete skjorte, som glefser i hver eneste replikk, pga stress og lite søvn.

 

De hører vel hjemme i noen serier, men det er blitt litt mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha bomber er en favoritt hos meg også.

Jeg kan ikke mye om bomber ut over at de smeller, men jeg er ganske sikker på at de ikke er fulle av lys og mangefargede kabler med en egen skjerm som teller ned sekund for sekund. Med pipelyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Har alltid trodd også den scenen var det sedvanlige teknobabbelet.

Nei, utrolig nok fungerer det. Alt blir tregere når man kjøler det ned nok, og da MB testet toalettscenen der Murthaug sitter på dass med en bombe mellom beina, så gjorde de først en simulering av hvordan Riggs får ham på beina og de faller ned i badekaret, og deretter testet de teorien om at bomben kunne bremses med flytende nitrogen. Og den blei supertreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tar seg bryet med å si "hadet" når de legger på røret. Det er vanlig høflighet, for f...! :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ihjel over amerikanske serier som skal preike moral hele tiden



Anonymous poster hash: 12797...d55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicole Kidman som ikke kan snakke, men kun hvisker frem replikkene i alle filmene jeg har sett henne i. Håpløst irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leeinga i bakgrunn når noe ''morsomt'' skjer eller blir sagt.



Anonymous poster hash: fdf85...ceb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Når en skuespiller sier noe morsomt og må ta pause på 3-4 sekunder slik at publikum skal le ferdig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For ikke så lenge siden gikk det ein episode av en eller annen tv-serie, hvor ett kvinnfolk løp gjennom en slags byggeplass og hoppet elegant over ett ganske stort hull i gulvet. Med sånne høye tynne stilett-hæler på skoene sine!!

 



Anonymous poster hash: cce28...4d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg litt når politiet i tv serier blir så fast bestemt hvem som er skyldig uten at det er bevis for at han eller hun er skyldig, Og når de finner ut at den personen var uskydlig noe som ofte et tilfelle ber de aldri om unnksyldning.



Anonymous poster hash: 12797...d55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimserier, særlig CSI -seriene: etterforskerne finner til stadighet en detalj som er så unik at de oppklarer saken. Ei bille som bare lever akkurat på eller i nærheten av åstedet. En bil med dekk som KUN brukes på det bilmerket, og den årgangen. Og så videre.

I eldre serier ser vi alt for ofte at de finner drapstidspunktet på grunn av et knust armbåndsur. Sånne greier knuser nemlig alltid når eieren dør..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødselen på ER her om dagen irriterte meg. Aldri fødet, men jeg vet du ikke kan presse 20 ganger på 1min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimserier, særlig CSI -seriene: etterforskerne finner til stadighet en detalj som er så unik at de oppklarer saken. Ei bille som bare lever akkurat på eller i nærheten av åstedet. En bil med dekk som KUN brukes på det bilmerket, og den årgangen. Og så videre.

I eldre serier ser vi alt for ofte at de finner drapstidspunktet på grunn av et knust armbåndsur. Sånne greier knuser nemlig alltid når eieren dør..

Ja, da de begynte med støtsikre klokker, så ble livet mye vanskeligere for krimetterforskere. Men heldigvis fikk man custom bildekk i stedet, så det jevnet seg litt ut :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimserier, særlig CSI -seriene: etterforskerne finner til stadighet en detalj som er så unik at de oppklarer saken. Ei bille som bare lever akkurat på eller i nærheten av åstedet. En bil med dekk som KUN brukes på det bilmerket, og den årgangen. Og så videre.

I eldre serier ser vi alt for ofte at de finner drapstidspunktet på grunn av et knust armbåndsur. Sånne greier knuser nemlig alltid når eieren dør..

 

Digitalklokker er mye morsommere. Da døde personen alltid ved midnatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan hende det er nevnt før, men orker ikke å lese igjennom alle de 68 sidene.

 

I skrekkfilmer, når morderen, spøkelset, eller hva nå en det er kommer inn inngangsdøren eller plutselig står i stua, slår dette aldri feil. De springer OPP TRAPPEN. Ikke ut hoveddøren, balkongdøren, ut vinduet. Selvfølgelig opp trappen, hvor det er minimalt med rømningsveier. Kan hende de gjør dette for spenningens skyld, men....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste kriminal-serier så er det som regel noen som blir drept, og de teknikerne (eller hva det nå heter) fra politiet kommer for å plukke opp den drepte, sikre åstedet og leter etter spor som morderen kan ha etterlatt seg. Men der aldri noen av teknikerne som går med sånne plast-drakter eller noe, som slike teknikere faktisk skal gå med. Det er vel bare så vidt dem bruker sånne engangs-hansker....

 



Anonymous poster hash: cce28...4d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer der en person dør og blir "spøkelse", men ikke oppdager det selv før han eller hun detter gjennom vegger eller dører. Eller ikke kan ta på ting og påvirke dem. Hvorfor detter de aldri gjennom gulvet?

Endret av Skywalker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har drept mange, og fortsatt vil drepe mange får seg endelig et slag mot hodet og ligger på bakken. "Nå er han død" tenker de få som fortsatt er i live, og begynner å kysse, prate e.l.

Så gløtter de bort på stedet hvor morderen lå. Og tadaa, selvsagt er han borte og gjør seg klar til å drepe igjen.

 

Hvorfor banker ingen vedkommende skikkelig, kanskje binder han fast osv, eller skyter han flere ganger i hodet, brystet så de er sikre på at han dør..?

Filmene kunne vært like spennende om morderen faktisk ble tatt skikkelig når de hadde sjansen, enn at de får det til ved mulighet nr 2.



Anonymous poster hash: b3d37...bca
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...