Gå til innhold

Hvordan skal jeg si til venninnen min at jeg ikke vil hun skal tatovere meg mer?


smalls

Anbefalte innlegg

En god venninne av meg tatoverer hjemme hos seg og hun har tatovert 2 stykker på meg som jeg ikke er 100% fornøyd med. Den på håndleddet er så som så, men den på leggen er jeg ikke fornøyd med og må få noen til å fikse den. En tatovering SKAL være 100% bra og ikke 80%.

Vi har snakket om en til, men jeg vil ikke at hun skal ta den. Jeg kan ikke la hun tatovere meg bare fordi det er billigere og vi er gode venner. Samboer skjønner godt at jeg ikke er fornøyd.

Jeg skal møte henne i morgen, men hvordan i all verden skal jeg si dette til henne? Hun kommer garantert til å bli veldig såra :( jeg gruer meg allerede. En jeg kjenner har også fått henne til å tatovere seg og han er heller ikke fornøyd.

Skal jeg bare si det rett ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville rett og slett sagt det som det er.. At jeg vil gjerne ta den profesjonelt, og at hun -helt ærlig- burde øve seg mer før hun tatoverer.. Er du ikke fornøyd, så er du ikke det.. Såret blir hun nok, men hun bør da kunne sette pris på at du sier det som det er, fremfor å lyve om det..?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, det der var jammen ikke lett. En vil jo ikke såre men vil heller ikke ha fler. Kanskje du kan si at du ikke ønsker fler tatoveringer? Mulig hun ikke vil merke det når du får rettet på de hun alt har laget på deg hvis du ikke sier noe mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke lovlig er det vel? Du kan jo bruke det som argument.

Jeg har jo sagt jeg ikke har hatt problem med det før og blir det ikke rart hvis jeg plutselig ombestemmer meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, det der var jammen ikke lett. En vil jo ikke såre men vil heller ikke ha fler. Kanskje du kan si at du ikke ønsker fler tatoveringer? Mulig hun ikke vil merke det når du får rettet på de hun alt har laget på deg hvis du ikke sier noe mer om det?

Det blir jo veldig kleint hvis jeg får rettet på den og en dag må jeg kanskje vise en venninne av henne tatoveringen feks. Jeg vil ikke gå på bak ryggen hennes og den neste skal jo være på overarmen. Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt det som det var, at hun ikke fikk tatovere meg før hun fikset på den jeg var misfornøyd med :P

Er hun utdannet eller er det noe som dette -> denne og denne ?

Hun går på kunstskole og har tatt tatoverings kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke lovlig er det vel? Du kan jo bruke det som argument.

Joda, så lenge lokalene og steriliseringsprosedyrene er godkjente av mattilsynet, så er det desverre det. Det finnes ingen form for kvalitetssikring av tattovører og piercere utover dette, ei heller lovbestemte aldersgrenser for å få tattovering.

TS: Si det som du er, at du ikke er fornøyd og ikke ønsker flere tattoveringer pr. dags dato. Håper for din del at tattoveringene ikke er så ødelagte at de ikke kan fikses, og du må covre de helt. For andre framtidige kunders del, skylder du de, og henne, en realitycheck på kvaliteten på tattoveringene hennes.

Hvis hun lurer på hvorfor du ikke lengre er fornøyd, så vær ærlig, og si at du har sett hvor bra en tattovering kan være, og at de du har ikke samsvarer med dine forventninger.

Ikke be henne om å fikse de, hun er mest sansynlig ikke kapabel til det. Dra til et proffesjonelt studio og få de til å vurdere tattoveringen.

Og til alle som lurer; det er helt normalt å ikke være fornøyd med det som lages av "hjemmetattovører", og dette er grunnen til at alle proffesjonelle tattovører fraråder bruk av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oouch! Vanskelig det der, men du må bare være ærlig. Eller vil du ha flere mislykket tatoveringer? Ja hun kommer sikkert til å bli veldig skuffet, men sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 0565c...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går på kunstskole og har tatt tatoverings kurs

Og jeg har vært på matlagingskurs på en michellinresturant, men det betyr ikke at jeg er en god kokk.

Første trinn til å bli en god tattovør er å evne å se sine egne feil og begrensninger, og holde seg til penn og papir og evt falskskinn, og å få vurderinger og råd fra de som har det som yrke, ikke bare leke seg i kjelleren med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff vet jeg må være ærlig, men det er så vanskelig :( Hater å såre folk. Gruer meg så mye til i morgen. :grine:

Nå stikker jeg på jobben :)

PS. Den er ikke så ødelagt at det ikke går an å fikse på den, men jeg er ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, så lenge lokalene og steriliseringsprosedyrene er godkjente av mattilsynet, så er det desverre det. Det finnes ingen form for kvalitetssikring av tattovører og piercere utover dette, ei heller lovbestemte aldersgrenser for å få tattovering.

TS: Si det som du er, at du ikke er fornøyd og ikke ønsker flere tattoveringer pr. dags dato. Håper for din del at tattoveringene ikke er så ødelagte at de ikke kan fikses, og du må covre de helt. For andre framtidige kunders del, skylder du de, og henne, en realitycheck på kvaliteten på tattoveringene hennes.

Hvis hun lurer på hvorfor du ikke lengre er fornøyd, så vær ærlig, og si at du har sett hvor bra en tattovering kan være, og at de du har ikke samsvarer med dine forventninger.

Ikke be henne om å fikse de, hun er mest sansynlig ikke kapabel til det. Dra til et proffesjonelt studio og få de til å vurdere tattoveringen.

Og til alle som lurer; det er helt normalt å ikke være fornøyd med det som lages av "hjemmetattovører", og dette er grunnen til at alle proffesjonelle tattovører fraråder bruk av disse.

Men tror du en hjemmetatovering er på et lokale som er godkjent av mattilsynet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke spille litt "dum"? Bare si: Du skal den egentlig være sånn? Da kanskje hun ser det selv og tilbyr seg å rette det opp. Da sier du bare: Nei, ikke tenk på det. Skal ordne det jeg.



Anonymous poster hash: f8045...565
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du en hjemmetatovering er på et lokale som er godkjent av mattilsynet?

Hæ? Litt knotete formulering, men hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett, så ja, det er hjemmetattovører som har fått kjellerstua si godkjent av MT. De må ha rutiner for sterilisering av utstyr, renhold av lokalet og hud før penetrering av den. MT bryr seg derigjen ikke om hvilke rutiner det er som brukes, bare det steriliseres.

Feks nåler og maskiner kan steriliseres i stekeovnen, metallet i nålene ødelegges (svekkes, risikerer flising), men de blir steriliserte, og da er det godkjent, selv om det ikke er en god måte å gjøre det på.

Autoclav er det beste, men det er svindyrt og få som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne av meg tatoverer hjemme hos seg og hun har tatovert 2 stykker på meg som jeg ikke er 100% fornøyd med. Den på håndleddet er så som så, men den på leggen er jeg ikke fornøyd med og må få noen til å fikse den. En tatovering SKAL være 100% bra og ikke 80%.

Vi har snakket om en til, men jeg vil ikke at hun skal ta den. Jeg kan ikke la hun tatovere meg bare fordi det er billigere og vi er gode venner. Samboer skjønner godt at jeg ikke er fornøyd.

Jeg skal møte henne i morgen, men hvordan i all verden skal jeg si dette til henne? Hun kommer garantert til å bli veldig såra :( jeg gruer meg allerede. En jeg kjenner har også fått henne til å tatovere seg og han er heller ikke fornøyd.

Skal jeg bare si det rett ut?

Noen ganger "må" man bare tåle å såre bestevenninnene sine, og bestevenninnene må tåle at den andre sårer dem. Høres kanskje litt på tryne ut å uttrykke meg sånn, men dog...

Det beste er å si det rett ut, ærlighet varer lengst, vet du ;) Du og denne andre har vært prøve-kaniner da, ja når man er ny i faget så må man jo prøve seg litt før man får det til helt perfekt. Vil du virkelig ha en tatovering til så kan du jo bare ta den hos en annen, uten at du nødvendigvis forteller henne det før etter at du har tatt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du og denne andre har vært prøve-kaniner da, ja når man er ny i faget så må man jo prøve seg litt før man får det til helt perfekt.

Men man øver ikke på levende mennesker! Ønsker man virkelig å bli en flink tattovør holder man seg til falskskinn til man er god nok til å gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man øver ikke på levende mennesker! Ønsker man virkelig å bli en flink tattovør holder man seg til falskskinn til man er god nok til å gjøre en god jobb.

Ja, klart det. Da er det jo feil av denne tatovøren å ikke få det til skikkelig når hun tar tatoveringer på andre folk. Da bør hun skaffe seg noen falskskinn å øve seg på til det blir perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...