Gå til innhold

Å stole på noen igjen etter utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har opplevd utroskap, hva gjorde dere for å kunne stole på neste kjæreste? Merker at jeg har blitt fryktelig sjalu, og jeg vil helst ikke være det, i alle fall ikke i så stor grad...



Anonymous poster hash: 3074a...60a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krokodillen

her krever det innsats fra begge to. er både vanlig og lov å føle sjalusi i etterkant og det er lov å reagere i etterkant også. men det er vel så viktig å ikke straffe partneren sin for alltid og til stadighet ta opp utroskapen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente når forholdet tok slutt på grunn av utroskap, så har det gått en del tid og man dater en ny... Formulerte meg kanskje uklart :)

Hvordan kan man la være å ha med seg den bagasjen inn i et annet forhold?



Anonymous poster hash: 3074a...60a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke om dette med sjalusi med den nye.

Få vedkommende til å bekrefte deg og dere, pluss at du må arbeide med å bekrefte deg selv og bli tryggere.

Dette er ikke samme person - en unik ny person. Det trenger ikke bli som sist.



Anonymous poster hash: 28aa3...6bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte rett og slett han nye om det som hadde skjedd og at jeg sliter med å stole på folk. Vi har hatt våre misforståelser, men ting har som regel ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Snakke om dette med sjalusi med den nye.

Få vedkommende til å bekrefte deg og dere, pluss at du må arbeide med å bekrefte deg selv og bli tryggere.

Dette er ikke samme person - en unik ny person. Det trenger ikke bli som sist.

Anonymous poster hash: 28aa3...6bb

Og dere må gjerne ha et eget tegn som du gir han når du blir sjalu i samvær med andre, eller på en måte få kommunisert dette uten at det blir kleint, slik at han kan ta litt hensyn og dere gradvis kan bygge tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke veldig sjalu men har mistet trua på monogame forhold.

Dvs at jeg ikke lenger regner det som usannsynlig at hun er utro. Hjernen er mentalt forbredt (så godt det går)på at meldingen kommer.

Ikke at det påvirker meg i det daglige, men muligens en forsvarsmekanisme som gjør at man er mer forbredt og ikke går i kjelleren neste gang?? Har en plan B neste gang. Plan for handlemåte basert på tidligere feil.

Man er ikke naiv mer en 1 gang. Jeg innser at damer er følelsesmennesker mer en logisk tenkende. Og kommer det en kjekk fyr og tar henne med storm og annledningen er der, så spiller det liten rolle hvor riktig jeg oppfører meg i forholdet. Alle fordømmer utroskap og ingen ser på seg selv som en utro person, men så var det den ene gangen hvor hun ikke skjønte hva som skjedde. Men angrer når den kjemiske coctailen siver ut av systemet og hjernen reagerer normalt igjen.



Anonymous poster hash: eb083...6b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte bare hva som hadde skjedd til den nye kjæresten, og han var veldig tålmodig. Det tok tid, men jeg klarte til slutt å stole på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...