Gå til innhold

Bestevenn som sliter, og jeg er kjempesliten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som sliter nå. Og jeg er den eneste han kan prate med om det han sliter med, han føler ikke at noen andre forstår. Han er godt gift, men å prate med fruen hans vil han tydeligvis ikke.
Problemet er at nå som han føler seg veldig lite verdifull og selvtilliten er på bånn, så skriver han til meg på facebook hele tiden, kommer hjem til meg uanmeldt og dukker opp overalt ute, så han leter etter meg.

Jeg vil så gjerne være der for han, for han har hjulpet meg igjennom en kjærlighetssorg, Men jeg kjenner at jeg er kjempesliten av dette.
Jeg har for en måned siden truffet drømmemannen, og kjenner at lykken smiler til meg - helt til kompisen min tar kontakt eller dukker opp ute. Det tyngder meg, og jeg føler meg som verdens verste venn som sitter med slike egoistiske tanker.

Burde jo ikke tenke på meg selv når han har det vondt.

Hva bør jeg gjøre?



Anonymous poster hash: b4a81...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne opp, vil gjerne ha litt respons :)



Anonymous poster hash: b4a81...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar han med en gang på facebook, la det gå noen timer eller en dag. Ikke fortell han hvor du skal eller hva du skal gjøre, la han lete etter deg. I blant, hvis han dukker opp hos deg uanmeldt så avvis han eller lat som du ikke er hjemme?

Evt. så kan du ta en prat med han at han må roe seg litt ned og at det har blitt litt mye nå.

Hvis dette tynger deg så er det fare at du sprekker etter hvert, kjefter på han og det vil ikke komme noe godt ut av.



Anonymous poster hash: db689...a9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger vel å søke profesjonell hjelp hvis selvtilliten er på bånn og han ikke føler seg bra, kanskje? Du skriver han er godt gift, men hvor er kona hans da, når han føler seg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke svart så mye akkurat nå, men for meg virker han litt for opphengt i deg. jenta hans bør vel strengt tatt være en han kan snakke med fremfor deg. han kan ikke gå fra henne heller da og hva ønsker han av deg?

skjønner godt at du blir sliten hadde jeg og blitt. vennskap skal ikke være at den ene er avhengig av og sliter ut den andre. du skal gi støtte, ikke være hans 'alt'. jeg kuttet nylig ut en venninne pga dette. hun sa hun ikke ville leve uten meg og at hun trengte meg for å leve osv hver gang jeg prøvde å ta avtand fordi hennes problemer tok over livet mitt også. men du har jo ikke med vilje gått inn i noe partnerskap med han så jeg mener han ikke kan forvente dette av deg. jeg sliter fortsatt med å holde venninnen min på avstand



Anonymous poster hash: d82a6...254
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke svart så mye akkurat nå, men for meg virker han litt for opphengt i deg. jenta hans bør vel strengt tatt være en han kan snakke med fremfor deg. han kan ikke gå fra henne heller da og hva ønsker han av deg?

skjønner godt at du blir sliten hadde jeg og blitt. vennskap skal ikke være at den ene er avhengig av og sliter ut den andre. du skal gi støtte, ikke være hans 'alt'. jeg kuttet nylig ut en venninne pga dette. hun sa hun ikke ville leve uten meg og at hun trengte meg for å leve osv hver gang jeg prøvde å ta avtand fordi hennes problemer tok over livet mitt også. men du har jo ikke med vilje gått inn i noe partnerskap med han så jeg mener han ikke kan forvente dette av deg. jeg sliter fortsatt med å holde venninnen min på avstand

Anonymous poster hash: d82a6...254

Tro meg, all min energi går til å ikke nevne dette for han. Jeg forstår at det er enklere å snakke med enkelte om ting her i livet, men jeg skulle gjerne sett at han prata med sin kone. Han sier bare at han ikke kan prate med henne om dette, men jeg vet ikke hvor mye han har gitt henne en sjanse.

Og til deg som foreslår å f eks la det gå tid før jeg svarer; de gangene jeg har gjort det har han dukket opp utenfor jobben min eller huset mitt og lurt på hvorfor jeg ikke har svart. Og så sier han at han aldri ville unngått å svare på mine meldinger, for en så dårlig venn er han liksom ikke. Så får jeg dårlig samvittighet, og ting blir bare verre.

Anonymous poster hash: b4a81...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, all min energi går til å ikke nevne dette for han. Jeg forstår at det er enklere å snakke med enkelte om ting her i livet, men jeg skulle gjerne sett at han prata med sin kone. Han sier bare at han ikke kan prate med henne om dette, men jeg vet ikke hvor mye han har gitt henne en sjanse.

Og til deg som foreslår å f eks la det gå tid før jeg svarer; de gangene jeg har gjort det har han dukket opp utenfor jobben min eller huset mitt og lurt på hvorfor jeg ikke har svart. Og så sier han at han aldri ville unngått å svare på mine meldinger, for en så dårlig venn er han liksom ikke. Så får jeg dårlig samvittighet, og ting blir bare verre.

Anonymous poster hash: b4a81...a89

men det er ikke normal/akseptabel oppførsel å dukke opp sånn på jobb og andre steder når du ikke svarer! med mindre det går lang tid. du godtar det fra han, men ville kanskje reagert om noen andre gjorde dette? skjønner og at han finner det lettere å snakke med deg, men han er ikke ditt ansvar og han dytter jo seg selv på deg og han tenker jo ikke på deg oppi dette?

jeg vet dette virker litt stygt.. men å snakke med kona? typ siste utvei.. er jo ikke rettferdig ovenfor henne heller (eller deg og han) at han er så hekta på deg

Anonymous poster hash: d82a6...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, all min energi går til å ikke nevne dette for han. Jeg forstår at det er enklere å snakke med enkelte om ting her i livet, men jeg skulle gjerne sett at han prata med sin kone. Han sier bare at han ikke kan prate med henne om dette, men jeg vet ikke hvor mye han har gitt henne en sjanse.

Og til deg som foreslår å f eks la det gå tid før jeg svarer; de gangene jeg har gjort det har han dukket opp utenfor jobben min eller huset mitt og lurt på hvorfor jeg ikke har svart. Og så sier han at han aldri ville unngått å svare på mine meldinger, for en så dårlig venn er han liksom ikke. Så får jeg dårlig samvittighet, og ting blir bare verre.

Anonymous poster hash: b4a81...a89

Han høres jo ut som han er helt gal, dukker opp utenfor jobben og huset ditt hvis du ikke svarer. Vær streng med deg selv. Ikke la deg spise opp av den dårlig samvittigheten, han manipulerer deg og har deg tydeligvis godt plassert mellom fingrene. Han respekterer deg ikke, overkjører deg og han kommer til å spise deg opp med den måten han holder på. Du må få lov til å være på jobb, du må få lov til å gå på en date uten å måtte svare han hele døgnet. Her må du bare puste ut, og få satt han på plass på en måte. Neste gangen han dukker opp utenfor hos deg så si: Jeg har faktisk ett liv jeg også, jeg kan ikke sitte og være tilgjengelig for deg hele tiden.

Personlig, så tror jeg ville ringt konen hans eller politiet.

Skjønner godt at du blir sliten av det der. :hug:

Anonymous poster hash: db689...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han helst vil dumpe kona si for deg. Du bør spørre ham om dette, og eventuelt fortelle ham i klartekst at du ikke er interessert.

Anonymous poster hash: 21a95...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd akkurat det samme. Kona visste ingenting og ble rasende da hun fikk høre at han gikk til meg med sine problemer isteden for til henne. Hun er litt enkel og de har hatt problemer lenge, derfor var det lettere å gå til noen som lyttet og forsto. Men hva skjedde? Jo hun ble kjempesjalu og lager spetakkel bare hun hører navnet mitt. Vi er ikke venner lenger og han har det verre enn noen gang. Det er vondt, men jeg må tenke på meg selv og min familie.

Så hva skal du gjøre? Snakke med han om at det blir for mye. Si at du klarer ikke konsentrere deg om ditt nye forhold når du vet at han ikke har det bra. Si at du alltid vil være hans venn, men at han burde snakke med kona si litt mer. Spør han om hva hun ville ha sagt dersom hun fikk vite hvor mye han snakket med deg.

Hva slags forhold har du til henne?



Anonymous poster hash: 434c2...ee7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si at du gjerne vil være der for han men du føler at det er moralsk feil at han heller prater med deg enn kona og at du ikke har samvittighet til å holde henne utenfor. Så kan du si til han at du gjerne kan fortelle alt til kona hans om han ikke har lyst siden det tross alt er det riktige å gjøre (da tenker jeg han roer ned kontakten betraktelig.)



Anonymous poster hash: 937ee...f09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...