Gå til innhold

Eksen(e) hans tar så stor plass i forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.. Er jo en utrolig ukomfortabel situasjon for min del når vi sitter og har en hyggelig middag en lørdagskveld, og eksen ringer og hylgriner og styrer.. Så går han fra bordet og blir borte en time mens han snakker med henne og "roer henne ned", og det blir til slutt til at jeg går og legger meg alene fordi det tar sånn tid... Så kommer han tilbake og bare "beklager det, håper du ikke blir sur".. TS Anonymous poster hash: 9789d...a38

Det er nok en grunn til at han her har en del ekser. Han må jo ha et enormt bekreftelsesbehov. Antakelig liker han konkurransen om hans gunst. Han virker veldig umoden og han prioriterer tydeligvis ikke deg i livet sitt. Hadde han gjort det, hadde han ikke vært støttekontakt for eksene (de hadde vært ute av livet hans), han hadde ikke dratt på guttetur til Thailand (dere hadde dratt på en romantisk tur), han hadde ikke sjekket opp jenter på Tinder.

Det der hadde ikke jeg goddet å bruke tiden på. De tingene du ramser nok hadde vært dealbreaker for meg. Jeg hadde ikke giddet å stille et ultimatum en gang, fordi han allerede har vist hvem han er.

Anonymous poster hash: 84c23...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han går etter damer som er såpass mye yngre (10 år! Og det er mye på din alder) er at de ikke setter så høye krav og finner seg i mye mer dritt fordi de er så glade i mannen.

Og om noen år går han etter damer som er 15 år yngre.

Dette. Fikk sjokk når jeg leste at han er 31 år. Trodde også maks 20 år.

Anonymous poster hash: 84c23...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en grunn til at han her har en del ekser. Han må jo ha et enormt bekreftelsesbehov. Antakelig liker han konkurransen om hans gunst. Han virker veldig umoden og han prioriterer tydeligvis ikke deg i livet sitt. Hadde han gjort det, hadde han ikke vært støttekontakt for eksene (de hadde vært ute av livet hans), han hadde ikke dratt på guttetur til Thailand (dere hadde dratt på en romantisk tur), han hadde ikke sjekket opp jenter på Tinder.

Det der hadde ikke jeg goddet å bruke tiden på. De tingene du ramser nok hadde vært dealbreaker for meg. Jeg hadde ikke giddet å stille et ultimatum en gang, fordi han allerede har vist hvem han er.

Anonymous poster hash: 84c23...23d

Han har vel ca 5 ekser, så syntes ikke det er så veldig mye mellom 17/18 og 30.. Problemer er vel at de absolutt skal ha en aktiv rolle i livet hans på en eller annen måte (noen som blir prioritert mer enn andre da, f.eks).

Han var på guttetur i Thailand i Juli, vi slo opp i April, ble sammen igjen i September. Han har spurt nå (etter vi ble sammen igjen) om vi skal dra på romantisk tur på nyåret til Paris, leie hytte i desember osv.

Det med "gutteturen" var 1) en eks av han var også med på denne turen (...hvorfor?), og 2) før vi ble offisielt sammen igjen, når han fortalte om thailand-turen, fortalte han blant annet helt casual om at han matchet med en norsk dame på tinder og spurte om de skulle finne på noe osv (hun kom på rommet hans). Han sa hun var rar og at de ikke hadde sex, men at hun hadde prøvd seg. Syntes likevel dette er utrolig unødvendig å si.

Noe annet med ekser er f.eks en eks, la oss kalle henne Lise. Lise er storesøster til en venninne av meg. Han forteller en historie om en eks, og forteller om hvor rare seksuelle preferanser og ting hun hadde lyst til. Etterpå sier han "Haha, det var hun Lise vettu, hun storesøsteren til xxx, venninnen din".

Jeg personlig syntes jo det er utrolig ubehagelig å møte på Lise etterpå, når jeg vet såpass intime detaljer om deres tidligere sexliv.....

Men ellers hører jeg hva du sier. Jeg føler også at han ikke klarer å avslutte kapitlene med eksene sine. Slik JEG tenker så slår man opp for en grunn, og selv om det så klart ikke er nødvendig å være stygge med hverandre eller være uvenner så syntes jeg det blir rart å fortsatt ha jevnlig kontakt med en eks etter et brudd uten at det er spesiell grunn for det (f.eks barn).

Får se hva jeg gjør.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss gjerne :)

Skal jeg gjøre! Sitter enda å venter på at han skal ta kontakt. Som sagt sluttet han jo bare tvert å svare midt i en samtale på Fredagen, så jeg sendte en melding til (med noe annet), og jeg sendte en melding på lørdag formiddag hvor han svarte (typ svar: ok), og siden det har det vært stilt. Ser han poster på sosiale medier og er pålogget på Facebook både via Internett og Mobil.

Gidder ikke å sende fjerde meldinga på rad når han ikke har giddet å svare på de tre foregående.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gjøre! Sitter enda å venter på at han skal ta kontakt. Som sagt sluttet han jo bare tvert å svare midt i en samtale på Fredagen, så jeg sendte en melding til (med noe annet), og jeg sendte en melding på lørdag formiddag hvor han svarte (typ svar: ok), og siden det har det vært stilt. Ser han poster på sosiale medier og er pålogget på Facebook både via Internett og Mobil.

Gidder ikke å sende fjerde meldinga på rad når han ikke har giddet å svare på de tre foregående.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Sluttet å svare tvert på torsdagen* midt i en samtale. Wops.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bladde nedover FB-veggen hans, hvor eksen (hun som griner så fælt) hadde postet dette:

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11230_10152546176695532_2007082111_n.jpg?oh=b7b255ce1ea813a3051414d1fd9cb7b5&oe=54B32F55

Føler jeg sitter og "leter" etter dumpegrunner nå....

TS



Anonymous poster hash: 9789d...a38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer ikke?

Drittsekk

Det var liksom typ:

Torsdag kveld:

Han: blabla

Meg: En annen dag

*opphold*

Meg: Du, vet du hva jeg er glad for med deg? xxxxxxxx

*lest ca 23:30* (han legger seg alltid rundt 01-ish, var pålogget etter dette)

Fredag hadde han hjemmekontor.

Lørdag sendte jeg en melding sendte jeg en melding typ "Gjett hva jeg har gjort?" hvor han svarte "?", så sa jeg "gjett da!" så svarte han "xxx" så sa jeg Ja! Er så glad i deg" så svarte han noe flåsete, jeg svarte igjen ala (Ja, akkurat sånn ja)

Så var han ute i går kveld (han drikker ikke for tiden, så er ikke bakfull så vidt jeg vet).

Han har vært pålogget på facebook via internett eller mobil mesteparten av tiden. Aner faktisk ikke hva "problemet" er, men dette er i allefall noe som vi slet med før som også var en av grunnene til at jeg slo opp med ham sist.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send en melding med at du er ferdig med han, at du gidder i det hele tatt å vente på at han skal svare.

Foreløbig strategi er som følgende, at når han sender melding skal jeg vente like lang tid på å ikke svare som det han brukte. Han blir nemlig panisk hvis jeg ikke svarer, ettersom jeg alltid svarer innen relativt kort tid så fort jeg har mulighet til det.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig strategi er som følgende, at når han sender melding skal jeg vente like lang tid på å ikke svare som det han brukte. Han blir nemlig panisk hvis jeg ikke svarer, ettersom jeg alltid svarer innen relativt kort tid så fort jeg har mulighet til det.

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Kjære deg, ikke bruk med av din tid på han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, ikke bruk med av din tid på han!

Det er tross alt kjæresten min, og jeg er et tålmodig menneske. Selv om jeg er frustrert og irritert og trenger en endring i situasjonen (enten ved brudd eller at han endrer seg) så tror jeg ikke det er noen videre god løsning å bare kutte all kontakt. Både for min del og for hans. Det er ikke sånn at jeg sitter her og er lei meg i mellomtiden, jeg er egentlig ganske likegyldig (dessvere..)

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg har opplevd akkurat samme som deg før :) gikk fra han og plutselig fant jeg en annen, når jeg var på mitt værste.. Og vi er lykkelige sammen :)

Det at han ikke respektere deg når det gjelder eksene hans er bare bortkastet tid og energi du setter deg inni i.. Selvfølgelig er du glad i han men hvor lenge vil du engentlig holde på en slikt forhold..? *trøsteklem*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, nå må du våkne her...

Basert på mine egne erfaringer så er det sterkt unormalt at man har noe som kan minne om kontakt med ekskjærester med mindre det ikke er hund/barn inne i bildet. I det øyeblikket man slår opp går en et menneske fra kjæreste til noe som kan minne om en bekjent. Man vet hvem vedkommende er men man pleier ikke noe kontakt med han/hun. Av det jeg har erfart så har de som har fortsatt å være venner på fb, fortsatt å like bilder på instagram osv. gått tilbake til hverandre, en klassisk pause om man kan si det sånn.

Det er i det hele tatt såpass mange røde flagg her er at jeg knapt vet hvor jeg skal begynne. Men gjør deg nå for guds skyld en tjeneste og bryt kontakten med fyren, så kan han snakke med eksene sine så mye han vil. Han har allerede vist deg fra før at eksene hans faktisk er noe han prioriterer ved å reise seg opp under middag for å "trøste" en eks i hele en time. Hva faen? Hvordan tror du han da trøster henne, muligens ved å si noe alla "men kjære deg, du vet jeg fremdeles er glad i deg og hvem vet, det kan bli du og meg igjen".

Du er hele 21 år og har faktisk hele livet foran deg, mange gutter å gjøre, mye å gjøre på skole/jobb-fronten. Det har ikke han som strengt talt begynner å nå middagstid for etablering av familie. Når han da oppfører seg som han gjør, når tror du da at han vil vokse opp. Rundt 45-50 år muligens?

Om den kjærligheten hans hadde vært såpass sterk for deg, så hadde han hatt null stress med å kvitte seg med ekser på fb og annet, null stress med å prioritere deg på alle måter og definitivt svart deg for lenge siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ekspert på forhold og denslags men jeg ville ikke likt å være kjæreste og bli tatt for gitt mens jeg var vitne til han og hans "harem" med eks-kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreløbig strategi er som følgende, at når han sender melding skal jeg vente like lang tid på å ikke svare som det han brukte. Han blir nemlig panisk hvis jeg ikke svarer, ettersom jeg alltid svarer innen relativt kort tid så fort jeg har mulighet til det. TS Anonymous poster hash: 9789d...a38

At du gidder. Du sier dere er kjærester, men han behandler deg jo som en FF. Og nå gir han deg silent treatment, for han vet at du er desperat og kommer løpende på hans minste vink. Og han nyter det. Vil du virkelig la deg behandle som en hund?

Du kommer til å se tilbake på dette om noen år og lure på hvorfor du knelte for en taper. Eller du kan gi han en avvisning som svir. Så kan han søke trøst hos alle eksene sine.

Anonymous poster hash: 84c23...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde nedover FB-veggen hans, hvor eksen (hun som griner så fælt) hadde postet dette: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11230_10152546176695532_2007082111_n.jpg?oh=b7b255ce1ea813a3051414d1fd9cb7b5&oe=54B32F55 Føler jeg sitter og "leter" etter dumpegrunner nå.... TS Anonymous poster hash: 9789d...a38

Du trenger ikke lete lenge...

Anonymous poster hash: 84c23...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredveåring som liker å annonsere at han tar dama si (på 20) i toern med vitsetegninger på facebook og drar på guttetur til Thailand høres ut som kongen av trash. Setter ti spenn på at han er fra Østfold, digger am-cars, hører på Creedence og kler seg i Ed Hardy-klær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva han kommer til å underholde neste dame med...

Hvis han forteller deg om andres sexuelle preferanser, så forteller han andre om dine.

Og smører litt tykt på 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...