Gå til innhold

Han har dårlig ånde hele tiden :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svaret er jo åpenbar om han ikke har fikset tennene på 10 år. Hull med gamle matrester lukter råttent. Det samme gjør visdomstenner som det ofte er problemer med, og de må ofte trekkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke snusing over mange år også lage små hull eller groper i munnhulen hvor bakterier samler seg?



Anonymous poster hash: 64ec5...d3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke snusing over mange år også lage små hull eller groper i munnhulen hvor bakterier samler seg?

Anonymous poster hash: 64ec5...d3e

Ja, det kan det, dette bør han være obs på:)

Jeg startet forsiktig når jeg skulle si fra til samboeren min. Han har ikke noen rutiner på måltider, så når han går lenge uten å spise får han dårlig ånde. Da sier jeg rett og slett "nå lukter det bæsj av munnen din igjen", så ler vi og han går og spiser/pusser tenna.

Anonymous poster hash: a9bf9...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil!! det kan være matrester men det er som oftest døde celler fra mandlene.

ikke gi råd når du ikke vet hva du snakker om

Samme til deg :) Har vær hos legen med det siden jeg har det selv. Og det er i hovedsak matrester. Eneste endelige løsningen er å operer de vekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Samme til deg :) Har vær hos legen med det siden jeg har det selv. Og det er i hovedsak matrester. Eneste endelige løsningen er å operer de vekk.

feil igjen. det er hovedsakelig døde celler. leger er (dessverre) ikke guder og du er dum om du sluker alt dem sier.

jeg fikk besjed om at mycoplastma genitalium ikke var en kjønnsykdom og fikk i tillegg feil medisiner. ja, leger kan jo alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Samme til deg :) Har vær hos legen med det siden jeg har det selv. Og det er i hovedsak matrester. Eneste endelige løsningen er å operer de vekk.

og det er også feil at eneste løsning er å operere dem vekk. jeg hadde samme problem selv men det er mange år siden og har ikke trengt å operere noe som helst.

eller, hadde jeg hørt på gamle fastlegen min så hadde jeg nok lat meg under kniven, men heldivis for meg så tar jeg ikke alt leger sier for god fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

feil igjen. det er hovedsakelig døde celler. leger er (dessverre) ikke guder og du er dum om du sluker alt dem sier.

jeg fikk besjed om at mycoplastma genitalium ikke var en kjønnsykdom og fikk i tillegg feil medisiner. ja, leger kan jo alt!

Kan du dokumentere påstandene dine?

Du virker ikke veldig smart når du absolutt skal skrive at jeg er dum i en diskusjon hvor vi har forskjellige meninger. Det tilsier bare at du har lite å komme med. Tusen takk for informasjonen på din kjønnssykdom, det passet jo fint inn her :)

Men jo, igjen matrester. Det du tenker med døde celler fra mandlene kan være bakterier, det er også med på å lage mandelsteiner. Men det finnes jo naturlig i munnen, det er når de legger seg i kraterne i mandlene at det utvikler seg til klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-tannlegebesøk

-tanntråd + tannpuss + bakteriehemmende munnskyll hver dag

Det er mange måter å si ting på. "Det hadde vært så mye deiligere å kline om du hadde hatt frisk pust :) "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er også feil at eneste løsning er å operere dem vekk. jeg hadde samme problem selv men det er mange år siden og har ikke trengt å operere noe som helst.

eller, hadde jeg hørt på gamle fastlegen min så hadde jeg nok lat meg under kniven, men heldivis for meg så tar jeg ikke alt leger sier for god fisk

Man Må ikke operer de vekk om man ikke ønsker det. Men det vil fjerne problemet. Er man hardt rammet kan det være fint å kvitte seg med mandlene, men bedre munnhygiene kan også gjøre en forskjell, så klart. Googlet døde celler og da sto det at det var ikke disse alene som forårsaket klumper og dårlig ånde, men bakterier. Bra for deg at det ordnet seg, jeg har ikke blitt kvitt problemet. Hatt det i ca et og et halvt år, så vurderer om jeg skal fjerne mandlene.

Du virker veldig negativ til leger, så antar du har hatt dårlig episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død hud...? Nei, det er matrester. IKKE bruk pinsett da kan du fort skade deg bak i halsen, bruk q-tips og munnskyllevann.

Hvordan i all verden klarer dere å bruke noe som helst på mandlene? Jeg kan knapt se mine når jeg gaper for haarde livet og kunne aldri brukt verken pinsett eller q-tips uten å brekke meg og sikkert kaste opp! Er det virkelig vanlig å "rense" mandlene på denne måten? Har jeg aldri hørt om før.. Jeg har riktignok opplevd å få sånne ekle små popcorn lignende biter i munnen når jeg er veldig forkjøla og hoster, men det er ikke noe jeg er plaget med til vanlig..

Anonymous poster hash: 75cbd...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer dere å bruke noe som helst på mandlene? Jeg kan knapt se mine når jeg gaper for haarde livet og kunne aldri brukt verken pinsett eller q-tips uten å brekke meg og sikkert kaste opp! Er det virkelig vanlig å "rense" mandlene på denne måten? Har jeg aldri hørt om før.. Jeg har riktignok opplevd å få sånne ekle små popcorn lignende biter i munnen når jeg er veldig forkjøla og hoster, men det er ikke noe jeg er plaget med til vanlig..

Anonymous poster hash: 75cbd...f8d

Jeg får kun til å rense den mandelen jeg har mandelsteiner i. Den har jeg ikke like mye følelse i virker det som! Men skjønner godt at det kan være ubehagelig å pirke bak i der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke med tannpuss som sagt om du allerede har tannstein

Selvsagt ikke, men man må jo begynne i det små, og gradvis gå mer drastisk til verk om det ikke fungerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Kan du dokumentere påstandene dine?

Du virker ikke veldig smart når du absolutt skal skrive at jeg er dum i en diskusjon hvor vi har forskjellige meninger. Det tilsier bare at du har lite å komme med. Tusen takk for informasjonen på din kjønnssykdom, det passet jo fint inn her :)

Men jo, igjen matrester. Det du tenker med døde celler fra mandlene kan være bakterier, det er også med på å lage mandelsteiner. Men det finnes jo naturlig i munnen, det er når de legger seg i kraterne i mandlene at det utvikler seg til klumper.

Google is your friend. Men du er jo dum som tar alt folk sier for god fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Selvsagt ikke, men man må jo begynne i det små, og gradvis gå mer drastisk til verk om det ikke fungerer! :)

Det sier deg vel selv at har man ikke vært hos tannlege på ti år så har man garantert tannstein ( om man ikke er en av de svært få heldige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier deg vel selv at har man ikke vært hos tannlege på ti år så har man garantert tannstein ( om man ikke er en av de svært få heldige)

Det kan hende, det var jeg i såfall ikke klar over! Vet bare at min kjære ikke hadde vært hos tannlegen på i alle fall åtte år, ingen tannstein der! Men han er vel en av de heldige han, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-tannlegebesøk

-tanntråd + tannpuss + bakteriehemmende munnskyll hver dag

Det er mange måter å si ting på. "Det hadde vært så mye deiligere å kline om du hadde hatt frisk pust :) "

Enklere å sette frisk pust som en absolutt betingelse for å akseptere nærkontakt fra ham innenfor 1 meters radius. Samtidig demonstrasjon av avsky hver gang ånden ikke er tilstrekkelig frisk, burde gjøre ham så flau at han ikke våget annet enn å sørge for å få problemet løst.

Anonymous poster hash: 08f2b...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere to som krangler om pussproppenes bestanddeler, her er noe fra wiki: Tonsilloliths, also known as tonsil stones or tonsillar calculi (singular: calculus), are clusters of calcified material that form in the crevices of the tonsils[1] (tonsillar crypts). While they occur most commonly in thepalatine tonsils, they may also occur in the lingual tonsils.[1] Tonsilloliths have been recorded weighing from 300 mg to 42 g.[1] They are composed mostly of calcium, but may contain other minerals such as phosphorusand magnesium, as well as ammonia and carbonate.[1]

Protruding tonsilloliths may feel like foreign objects lodged in the tonsil crypt. They may be a nuisance and difficult to remove, but are usually not harmful. They are one of the causes of halitosis (bad breath).[2][3]

While true tonsillar stones are rare, small areas of calcification or concretions are relatively common.[1]

Ellers vil jeg bare si at han bør sjekke om han har slike klumper i mandlene. jeg hadde dette kronisk og slet hele oppveksten med fortvilende dårlig ånde og prøvde alt. løsningen ble å fjerne dem etter vgs. da hadde de ødelagt min selvfølelse helt og jeg opplevde mobbing pga dette. Fastlegen tok meg ikke alvorlig da jeg søkte hjelp som barn.. :( ALt er bedre nå som de er borte for godt



Anonymous poster hash: a33dd...a02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere påstandene dine?

Du virker ikke veldig smart når du absolutt skal skrive at jeg er dum i en diskusjon hvor vi har forskjellige meninger. Det tilsier bare at du har lite å komme med. Tusen takk for informasjonen på din kjønnssykdom, det passet jo fint inn her :)

Men jo, igjen matrester. Det du tenker med døde celler fra mandlene kan være bakterier, det er også med på å lage mandelsteiner. Men det finnes jo naturlig i munnen, det er når de legger seg i kraterne i mandlene at det utvikler seg til klumper.

Døde hudceller + matrester = bakterievekst som gir vond lukt.

Kan dere bli enige nå?

Anonymous poster hash: def83...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...