Gå til innhold

Smekket nesten til kassadama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres egentlig litt for utrolig ut til å være sant.

Sparken kan du sikkert ikke regne med at hun får, det skal nemlig en del til før noen mister jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mister jo ikke jobben på bakgrunn av dette alene, vi har lover og regler for oppsigelse.

Anonymous poster hash: 800a4...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke det usannsynlig at ts rakk å stikke på butikken og snakke med sjefen. Jeg bor 1 minutt rolig gange fra butikken jeg ofte handler i, ikke alle bruker 20 min med bil eller buss :)

Forøvrig.... Er dette her sant så er det faen meg noe av det verste, og jeg hadde klikket, KLIKKET, om jeg var vitne til noe sånt! Jeg hadde ikke gått derfra før jeg hadde snakket kassadama til tårene og forklart henne nøyaktig hva man IKKE sier til kunder!

Mine tanker går til den jenta som opplevde dette her, det er sårt og hjerteskjærende, og jeg føler med henne.

Kred til deg ts, for at du gjorde noe.



Anonymous poster hash: f4e4b...03a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i ica å føler jeg må beklage at vi faktisk har sånne mennesker i kjeden!! erre mulig... snakk med sjefen asap!! sånn skal det ikke være, jenta kommer jo aldri til å handle der igjen, å det forstår jeg godt! rart sånne kjærringer får jobbe med mennesker....



Anonymous poster hash: 31fcf...bf1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg faktisk gått tilbake til butikken og snakket med sjefen, slik at den ansatte måtte forklare seg, eventuelt fått et reptisjonskurs på service, og om hva jobben hennes faktisk innebærer!

Dersom hun skal kommentere hver gang hun synes noen er uflidd, overvektige, undervektige, rare, osv osv, så vil jo butikken miste mange kunder.

Dessuten kan slike kommentarer bikke over for noen, slik at de ender opp med en spiseforstyrrelse! Ingen vet jo hvordan livet ellers var for denne tenåringen, kanskje hun hadde det tungt nok? En slik kommentart kan bli toppen av isfjellet..

Nei, TS dette er såpass alvorlig at jeg synes du skal forsøke å få satt en stopper for at hun tillater seg slikt igjen.



Anonymous poster hash: 921b3...8f9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sørget for at hun mistet jobben. Hun har ingenting med hva hun spiser uansett om hun er overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Trur eg skal slutte å kjøpe sjokolade før dette skjer meg og...

Alvorlig talt, ho der mangler hjerneceller og sosiale antenner!

Stakkars jente! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sørget for at hun mistet jobben. Hun har ingenting med hva hun spiser uansett om hun er overvektig

Hvordan skulle du sørget for det? Du kan jo ikke vite hva som skjer eller ikke skjer etter at du har dratt derfra. Skal du lenke deg fast inne i butikken eller gå i demonstrasjonstog? :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg så sykt irritert! Måtte bare ha den tittelen på emnet, for det var nesten!

Var innom en Ica butikk for et kvarter siden, og sto i kø foran kassa. Foran meg står det en ung jente i 16-18 års alderen med en en halv full handlekurv. Hun legger varene på båndet, og så ser jeg plutselig at kassadama tar opp en jappsjokolade fra båndet og legger den bak seg på en hylle.

Jenta ser litt flaut på dama i kassa og spør om det var noe galt med varen.

Neida svarer damen, jeg bare tror du kan unnlate å kjøpe den.

What?! Jeg er allerede sjokkert, fordi jenta er synbart overvektig, og stiller meg litt nærmere og lytter.

Jenta spør hva hun mener, og har tydelig tårer i øynene, og dama sier at hun bare ville hjelpe fordi hun er såppas overvektig.

Det som skjer er at jenta bryter ut i tårer og løper ut av butikken uten varer. Hun skjemtes så ufattelig mye at jeg kunne kjenne det langt inne i hjertet.

Rasende som jeg er dytter jeg melka mi over ende i fanget til dama og kvakser ut at hun gjør meg kvalm og det er uaktuelt for meg å handle hær.

Synes dere dette er okei?

Kjente jeg ble så provosert at ja, jeg kunne fint gitt den voksne dama ei ørtæv.

Nå tror jeg ikke hun gjorde dette for å være slem, hun hadde sikkert gode intensjoner. Og ja, jenta var overvektig, men dette er vell ikke måten å hjelpe usikre tenåringsjenter på?

Jeg ser bare for meg usikkerheten og det dårlige selvbildet til denne jenta, og tror virkelig ikke at slike kommentarer vil hjelpe denne jenta til og få en sunnere livsstil.

Mulig jeg reagerte litt sterkt, men måtte bare fortelle denne dama at dette ikke var okei.

Anonymous poster hash: 7ab8a...c64

Kunden skulle krevd å få snakket med daglig leder, hvis ikke det var daglig leder som satt i kassen da. Jeg hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på den måten. Ble mildt sagt rasende da jeg leste dette og jeg tror at jeg hadde sagt fra ganske så tydelig at det var jeg som var kunden og det er jeg som bestemmer om jeg skal ha den sjokoladen, ikke hun.

Anonymous poster hash: 4b676...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan umulig være lov. Hva kundene kjøper er deres egen bisniss, ingen har rett til å legge seg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom jeg på en gammel historie fra rema på åsane ved bussterminalen. Der jobber det en kjerring i 50 åra som var direkte uhøflig en gang jeg kom der og betalte varene mine. Ikke noe hei, eller smil, bare en overlegen vurdering av meg fra topp til tå. Og neste kunde, som var en mann? Joda, smil og flørt og masse kose kose prat. Kvinnen bak han igjen, opplevde det samme som meg, surt ansikt og overlegen oppførsel.

Hun handler ikke jeg mer hos ihvertfall.



Anonymous poster hash: 9ff61...be2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skulle du sørget for det? Du kan jo ikke vite hva som skjer eller ikke skjer etter at du har dratt derfra. Skal du lenke deg fast inne i butikken eller gå i demonstrasjonstog? :P

Jeg ville snakket med sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke det usannsynlig at ts rakk å stikke på butikken og snakke med sjefen. Jeg bor 1 minutt rolig gange fra butikken jeg ofte handler i, ikke alle bruker 20 min med bil eller buss :)

Forøvrig.... Er dette her sant så er det faen meg noe av det verste, og jeg hadde klikket, KLIKKET, om jeg var vitne til noe sånt! Jeg hadde ikke gått derfra før jeg hadde snakket kassadama til tårene og forklart henne nøyaktig hva man IKKE sier til kunder!

Mine tanker går til den jenta som opplevde dette her, det er sårt og hjerteskjærende, og jeg føler med henne.

Kred til deg ts, for at du gjorde noe.

Anonymous poster hash: f4e4b...03a

Hah jeg bor i bygget over min nærbutikk så jeg har fint vært innom butikken og snakket med daglig leder og hjemme igjen på under en halvtime. Jeg begynner egentlig å bli mektig lei alle som hyler troll bare fordi det er noe som høres så slemt ut at det bare ikke kan være sant. Selvfølgelig kan dette skje! Jeg har sett verre behandlig av kunder jeg!

Anonymous poster hash: 94e21...a0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

For en bitch!! Hvordan kan et voksent menneske oppføre seg sånn! Skjønner godt reaksjonen din!

Vel som du sikkert er klar over så er de værste mobberene her i verden voksne mennesker og ikke barn. Så det burde ikke komme som et sjokk at voksne mennesker oppfører seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville snakket med sjefen.

Du sørger jo ikke for at noen får sparken bare ved å snakke med sjefen. Du aner jo ikke hva h*n gjør når dere er ferdig med å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Du melder ifra til ICA og forteller hvilken butikk dette er og en beskrivelse av den ansatte og hva som skjedde. Dette er IKKE ok uansett hva du jobber med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det verste jeg har hørt!! Fikk hakeslepp her! At det går an å være så frekk!! Som flere sier, si ifra til butikksjefen.
Du skal ha ros for at du sa ifra til ho. Jeg hadde sikkert ikke klart å si noe, og bare sett på ho i sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Fy faen for en fæl bitch! Klag til sjefen så kreket får en skikkelig smekk på lanken! Makan altså, sånt går bare ikke an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...