Gå til innhold

slettet


Gjest Ketchupjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle blir svekket ved sykdom. Det er bare til å jobbe seg mot gamle høyder. For noen kan det ta tid, mens for andre kan det bare ta et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg ELSKER å løpe. Før jeg ble syk løp jeg hver dag på tredemølla og 10 km/t i en time var ingenting lenger. Som sagt, før jeg ble syk.

Nå er jeg mye bedre og har begynt å trene igjen. Jeg er ikke i toppform akkurat, men jeg klarer 10 km/t i 30 min (men svetten siler.)

Jeg har veldig vondt i kneerne mine, mest det høyre. Det knekker når jeg drar benet opp, og føles ut som voksnesmerter inne og oppforbi kneskålen. Var hos legen, men han tok litt på dem og sa det var noe betennelse og viste meg litt hva jeg skulle gjøre for å få styrke i lårene (?) Føler ikke dette har hjulpet, og jeg vil ikke gi opp løpingen!

Har noen vært i samme situasjon? Hva feiler det kneerne mine? Kan jeg aldri mer løpe på møllen?

Hmmm...høres mistenkelig likt ut som Runners Knee. Ikke løp mer akkurat nå. På Youtube er det mange fine videoer med øvelser for de med Runners Knee. Jeg hadde en tendens til å kjenne det for noen år tilbake og da begynte jeg straks med de øvelsene og de hjalp.

Jeg går ut ifra at du også har sko tilpasset tråkket ditt?

Hvor lang pause har du hatt? Å starte rett opp med 30 min løpetur i 10 km/t er ikke bra om du har hatt en lengre pause da det vil ta litt tid for kroppen din å tilpasse seg belastningen igjen.

Anbefaler deg å ta de øvelsene for Runners Knee. Når du kjenner at du kan powerwalke med små joggeintervaller(rooooolige) så kan du begynne å øke sakte, men sikkert på distanse, men hold farten lav selv om det frister å løpe fortere. Tortur i know, men farten får du tilbake når kroppen og knærne tillater det.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være en ide å ta kontakt med en lege som har spesialisert seg på idrettsmedisin. Min erfaring er at vanlige leger ikke alltid har like god kjennskap til problemer/behandlinger ifb med idrettsrelaterte problemer.



Anonymous poster hash: a95d4...798
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...