Gå til innhold

Eggefaste. Noen som har prøvd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal ta en runde med eggefaste nå.

Vil gjerne høre om deres erfaringer hvis dere har gjort det :)



Anonymous poster hash: b99ba...97c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er eggefaste og hva er det godt for?

Det er ment for å kickstarte når man går på lavkarbo.

Anonymous poster hash: b99ba...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis i moderate mengder og tren! Beste måten å få en vektnedgang som er stabil. Alt annet syns jeg bare blir slitsomt :)

Anonymous poster hash: ee379...da8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis i moderate mengder og tren! Beste måten å få en vektnedgang som er stabil. Alt annet syns jeg bare blir slitsomt :)

Anonymous poster hash: ee379...da8

Nå var det ikke det jeg spurte om, men ellers takk :)

Anonymous poster hash: b99ba...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggefaste er et idiotisk opplegg. Først av alt, det har ingenting med fasting å gjøre. På en annen side så er det anbefalt å spise smør/ost i tillegg, noe som får en lett opp, og over, anbefalt kalorimengde per dag. Jeg har ingen tiltro på dette her, går imot all logikk om hva vi vet om helse og ernæring. Helt ærlig så har jeg prøvd det, og det funker ikke i det hele tatt. Det er bedre å spise et-to egg med en del grønnsaker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve dette selv fra mandag, gikk på det ufrivelig når jeg var student, er meget forberet på og bli dritt lei av egg :P spiste ikke egg på mange år faktisk :P



Anonymous poster hash: db701...2cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggefaste er et idiotisk opplegg. Først av alt, det har ingenting med fasting å gjøre. På en annen side så er det anbefalt å spise smør/ost i tillegg, noe som får en lett opp, og over, anbefalt kalorimengde per dag. Jeg har ingen tiltro på dette her, går imot all logikk om hva vi vet om helse og ernæring. Helt ærlig så har jeg prøvd det, og det funker ikke i det hele tatt. Det er bedre å spise et-to egg med en del grønnsaker.

Nå vet ikke jeg hva eggefaste innebærer, men både egg og ost er blant det sunneste man kan spise dersom man ser på mikronæringstoffer.

Hvorvidt det er over "kalorimengde" man trenger hver dag kommer jo an på hvor mye man spiser. Er ikke akkurat appetittlig å trykke i seg smør dagen lang.

Erfaring fra de fleste ab libitum, ketogene lavkarbodietter er at forsøkspersonene automatisk reduserer næringsinntaket fordi de har redusert appetitt.

Hvordan dette går i mot alt "vi" vet om ernæring vet ikke jeg, men jeg er åpen for å lære noe nytt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 egg til dagen, 130 ost med 1g karbo pr 100g og stekefett



Anonymous poster hash: db701...2cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 egg til dagen, 130 ost med 1g karbo pr 100g og stekefett

Anonymous poster hash: db701...2cc

Ca 2000kcal altså. Er ikke sikkert en går ned i vekt da. Men jeg utelukker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva eggefaste innebærer, men både egg og ost er blant det sunneste man kan spise dersom man ser på mikronæringstoffer.

Hvorvidt det er over "kalorimengde" man trenger hver dag kommer jo an på hvor mye man spiser. Er ikke akkurat appetittlig å trykke i seg smør dagen lang.

Erfaring fra de fleste ab libitum, ketogene lavkarbodietter er at forsøkspersonene automatisk reduserer næringsinntaket fordi de har redusert appetitt.

Hvordan dette går i mot alt "vi" vet om ernæring vet ikke jeg, men jeg er åpen for å lære noe nytt.

Det er riktig at egg og ost er sunt. Men dietten går på å spise 6-14 egg, med 25-50g ost for hvert egg og litt smør. Det sier seg selv at det blir fort veldig høyt kaloriinntak om en skal følge denne oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2000kcal altså. Er ikke sikkert en går ned i vekt da. Men jeg utelukker det ikke.

Man vil jo gå i ketose, og da går man jo fort ned

Anonymous poster hash: db701...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve dette selv fra mandag, gikk på det ufrivelig når jeg var student,

Anonymous poster hash: db701...2cc

Var det utrivelig?

Anonymous poster hash: 3a552...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo gå i ketose, og da går man jo fort ned

Anonymous poster hash: db701...2cc

Ketose betyr ikke at man går ned i vekt uansett hva man spiser, men i ketogene lavkarbodietter er det vist at selv om de som blir studert får lov å spise så mye de vil innenfor kategorien så går de fortsatt bra ned i vekt. Sannsynlige mekanismer er redusert apetitt og gjerne ikke så stor reduksjon i energiforbruk til tross for lavt inntak. Likevel betyr det ikke at overspising ikke betyr vektstagnering eller oppgang.

Akkurat hvor mange kcal du kan spise på en ketogen diett har jeg ikke snøring på. Dette må nesten bare prøves. Og det er egentlig litt irrelevant. Spis til man blir mett og gjenta når nødvendig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det utrivelig?

Anonymous poster hash: 3a552...adc

var helt greit, men man blir jo lei da så ville bare gått på dietten i 7dager

Anonymous poster hash: db701...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dumt. Lukter trolletråd og eggefis lang vei :fnise:

Jada, jeg troller og alle de andre hiver seg på fordi de vet akkurat hva jeg troller om :P

Takk for svar dere andre ihvertfall. Jeg skal prøve det og se om jeg kan gå ned litt.

Anonymous poster hash: b99ba...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg troller og alle de andre hiver seg på fordi de vet akkurat hva jeg troller om :P

Takk for svar dere andre ihvertfall. Jeg skal prøve det og se om jeg kan gå ned litt.

Anonymous poster hash: b99ba...97c

OK, om du da ikke troller...

Du hadde jo tydeligvis allerede bestemt deg før du opprettet denne tråden, hva ønsket du av svar? Mange har frarådet deg å (prøve å) gjennomføre opplegget. Det vil ikke gi noen positiv effekt, men potensielt mange negative. Kickstart er et fjasebegrep, ideen kommer kanskje fra det tapet i vannvekt de fleste opplever når de kutter kalorier/karbohydrater i starten av en slankekur. Det er mange fornuftige måter å gå ned i vekt på, men dette er ikke en av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, om du da ikke troller...

Du hadde jo tydeligvis allerede bestemt deg før du opprettet denne tråden, hva ønsket du av svar? Mange har frarådet deg å (prøve å) gjennomføre opplegget. Det vil ikke gi noen positiv effekt, men potensielt mange negative. Kickstart er et fjasebegrep, ideen kommer kanskje fra det tapet i vannvekt de fleste opplever når de kutter kalorier/karbohydrater i starten av en slankekur. Det er mange fornuftige måter å gå ned i vekt på, men dette er ikke en av dem.

Som du ser i hovedinnlegget ønsker jeg tilbakemeldig fra de som har gjort dette selv. Ikke om det er lurt eller ikke. Det blir en annen diskusjon og en annen tråd ;)

Anonymous poster hash: b99ba...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...