Gå til innhold

Kan huseier nekte deg kjæledyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bor i en bygård, og har lyst til å få meg en katt i leiligheten. Det skal være en innekatt, så den løper ikke inn og ut gjennom fellesarealer. Jeg har tatt kontakt med utleier (som leier ut hele bygget) og spurt om dette er OK. Har ikke fått svar angående dette ennå, men vet de er litt skeptiske til at kanskje "alle" da vil skaffe seg dyr, og at de tenker på om noen med allergi kanskje flytter inn i leiligheten etter meg og får problemer. Jeg hørte noen si her om dagen at loven sier at man ikke kan nekte en leietaker å ha kjæledyr dersom det er en god grunn for dyreholdet. Noen som vet noe mer om dette? Er så redd de skal si nei, blir veldig skuffet da :(



Anonymous poster hash: 3546b...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

De kan ikke nekte deg å få kjæledyr. Men de kan nekte deg å få kjæledyr om du skal bo i leiligheten deres. Dette er noe som vanligvis er en del av vanlige leiekontrakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ordlyden er noe om at leietaker må ha større behov for dyr, enn hva ulempen for utleier er. Eller noe i den dur. Så du kan jo prøve med en legeattest på at du blir deprimert uten dyr, eller noe slikt. Hvis du får nei. Men, du må være beredt til å kjøre sak på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...