Gå til innhold

eventyrjenter! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt og så på eventyrjenter på nrk, og fikk bare så vondt av den hunden som var med på turen.. hun jenta satt inne i et telt i -40 og hunden stakk hodet inn og pep fordi han ville inn! Men nei det fikk han ikke han måtte ligge ute i mørket alene.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke dette er dyreplageri??

Selv en hund som er "lagd til å tåle kulde" har da følelser den å?

Var det bare meg som reagerte?



Anonymous poster hash: ea9ba...0a4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe ille? Den var ikke alene og den frøs ikke.



Anonymous poster hash: 0a37d...509
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen tåler fint ned til -40grader.

 De er jo sosiale ,kanskje ville hunden inn eller kan være at hunden faktisk ville få fart i eier og komme seg av gårde.Dette er JOBBEhunder :D 

Men ettersom programmet er klippet og limt,så vet en ikke fakta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen tåler fint ned til -40grader.

 De er jo sosiale ,kanskje ville hunden inn eller kan være at hunden faktisk ville få fart i eier og komme seg av gårde.Dette er JOBBEhunder :D 

Men ettersom programmet er klippet og limt,så vet en ikke fakta

ja kanskje det. men en kan jo ikke vite om hunden fryser eller ikke..

 

Jeg har sett programmer f.eks fra lars monsen der han drar med hundene ut på tur, noe jeg husker var at en/noen av hundene var rød av blod rundt snuta og sto og skalv.

Jeg får helt vondt av å se på sånne program. slår over.

 

Jeg synes det er dyreplageri! Om dem absolutt skal ut på tur så kan dem vel bære sine egne ting.

Anonymous poster hash: ea9ba...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja kanskje det. men en kan jo ikke vite om hunden fryser eller ikke..

 

Jeg har sett programmer f.eks fra lars monsen der han drar med hundene ut på tur, noe jeg husker var at en/noen av hundene var rød av blod rundt snuta og sto og skalv.

Jeg får helt vondt av å se på sånne program. slår over.

 

Jeg synes det er dyreplageri! Om dem absolutt skal ut på tur så kan dem vel bære sine egne ting.

Anonymous poster hash: ea9ba...0a4

 

 

Kanskje litt off topic, for jeg har ikke sett dette og det er absolutt ikke bra om hunder er skadet.

 

Jeg ville bare si at skjelving ikke nødvendigvis betyr at en hund fryser eller har det vondt. Veldig ofte vil ekstrem iver slå ut i skjelving. Min hund bruker å begynne å skjelve når jeg skal ta henne ut av bilburet for å gå tur i skogen, for da blir hun så giret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En alaskan malamute er en polarhund og tåler dette dersom den er vant til det. Det kan faktisk være feil å ta hunden inn i varmen i et telt. Da blir pelsen varm, snø og is smelter, og når den skal ut i kulda igjen blir pelsen våt og mister en del av de beskyttende egenskapene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarhunder graver seg grop i snøen, ruller seg sammen, og lar seg snø ned. Dermed får de et lunt og godt "rede", som kan sammenlignes med ei snøhule. At hunden vil inn viser at den vil være sammen med flokken sin, ikke at den nødvendigvis fryser. Men man skal skille på hunder som er vant til å være ute hele tiden, og hunder som hjemme bor inne i varmen utenom turene.

Dersom man gir seg til å vaske en polarhund like før en tur i streng kulde kan den fryse ihjel, fordi pelsen blir våt. Når det våte fryser til is får den isklumper i pelsen, når den smelter trenger enda lenger ned. Og så videre.

Polarhunder har også et beskyttende fettlag i pelsen (som impregnering), som hindrer at hundene blir våte til skinnet. Nesten som fettlaget i fjærene til andefugler. Dessuten har polarhunder et spekklag under skinnet, som andre hunder ikke har. 

Jeg hørte fra en hundekjører en gang, at en venn hadde vasket en av hundene hans like før et løp. Den hunden måtte bli hjemme.

Tonje (fra programmet) er veldig flink med hunden sin. Selv om hun av og til kan være noe grov i kjeften. ;)
 

Endret av Skywalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja kanskje det. men en kan jo ikke vite om hunden fryser eller ikke..

 

Jeg har sett programmer f.eks fra lars monsen der han drar med hundene ut på tur, noe jeg husker var at en/noen av hundene var rød av blod rundt snuta og sto og skalv.

Jeg får helt vondt av å se på sånne program. slår over.

 

Jeg synes det er dyreplageri! Om dem absolutt skal ut på tur så kan dem vel bære sine egne ting.

Anonymous poster hash: ea9ba...0a4

 

Lars Monsen tar da godt vare på sine hunder. At hunden hadde blod rundt snuten vitner bare om at den har tatt et lemmen eller noe lignende. Ergo var den vel overlykkelig.

 

Dette her er hunder som trives best ute i naturen hvor de kan være i bevegelse mesteparten av døgnet. Disse hundene hører ikke hjemme i en sofa. DET er dyreplageri.

Anonymous poster hash: 0a37d...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har sett programmer f.eks fra lars monsen der han drar med hundene ut på tur, noe jeg husker var at en/noen av hundene var rød av blod rundt snuta og sto og skalv.

Det var vel ikke på "Canada på tvers"? Det var det et tilfelle der flere av hundene hadde vært borti et pinnsvin og fått snutene fulle av pigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke på "Canada på tvers"? Det var det et tilfelle der flere av hundene hadde vært borti et pinnsvin og fått snutene fulle av pigger.

Haha det stemmer det :) Tror den hunden lærte at pinnsvin ikke er å leke med ;)

Anonymous poster hash: 0a37d...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...