Gå til innhold

Redd hunden til naboen ikke har det bra..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skriver det her for å få noen tips om hva jeg bør gjøre.

Hunden til naboen vår (ser ut som en valp) står ofte ute på formiddagen/ettermiddagen i ett lite bånd som kanskje rekker 1 meter. Jeg ser den veldig ofte står i båndet, omtrent hver dag i flere timer, også nå som det regner.. Burde jeg si ifra til eierne? jeg synes utrolig synd på hunden at den må stå ute i kulden flere timer om dagen, men samtidig frekk hvis jeg bryr meg i andres saker.



Anonymous poster hash: e4029...918
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta en rask telefon til mattilsynet, og høre hva de mener. Har hunden noe å ligge på? Vann tilgjengelig? Hvor mange timer står den bundet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en rask telefon til mattilsynet, og høre hva de mener. Har hunden noe å ligge på? Vann tilgjengelig? Hvor mange timer står den bundet?

Nei, den står rett på betonggulvet ute. Heller ikke vann så vidt jeg kan se. Den står ute ca 2-3 timer om dagen

Anonymous poster hash: e4029...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart kontaktet eieren. Mange hunder står ute i mange timer, men da har de som oftest tilgang til vann og litt lengere bånd..

Anonymous poster hash: f4b27...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kontakter eier/mattilsynet: TA BILDEBEVIS!

 

Mattilsynet advarer som regel disse før de besøker (har jeg hørt).

Jeg ville kanskje ventet en uke med å ringe noen, og ta bilde hver dag (dokumenter godt). Da har du noe å legge frem hvis eierne overbeviser mattilsynet om at det er et engangstilfelle.



Anonymous poster hash: f1a0f...242
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar bilde når du ser valpen ute. Så noterer du ca klokkeslett når den blir satt ut, og når den blir satt inn (hvis du har mulighet til å se dette/finne ut av det).



Anonymous poster hash: f1a0f...242
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...