Gå til innhold

Hund som har vondt og krummer ryggen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en chihuahua på snart 6 år som de siste tre dagene har vist litt form for smerter i ryggen. Vi merket det først lørdags morgen etter vi hadde tatt han på do. Han gikk litt rart og krummet ryggen litt, og han var ikke interessert i å leke favorittleken sin (vi har en bamse som vi kaster og han henter), og dette er en lek han ALLTID vil leke.
Vi ga han litt snop for å se om han fremdeles var interessert i mat og slike ting, noe han var. Han gjorde triks og slukte snopet som vanlig.
Vi tok han derfor på en tur for å se om det var noe han var interessert i, og på turen koste han seg og gikk i vanlig tempo med halen høyt oppe.
Resten av dagen var han helt normal, så vi tenkte at han sikkert bare hadde dunket seg, eller ligget skeivt i buret sitt.
Dagen etter var han også normal i væremåten sin, men i går kveld begynte han å krumme ryggen igjen og var uinteressert i lek. 
Jeg får fint ta på han (trykker forsiktig for å se hvor han har vondt) uten at han viser noen tegn til smerter, så det er vanskelig for meg å se akkurat hvor han har vondt, men da jeg skulle løfte han løftet jeg han tilfeldig vis slik at beina hang ned (tenk Simba i løvenes konge), og da hylte han.
I dag krummer han også ryggen og er fremdeles ikke interessert i lek. Han vil enten sitte, eller ligge. Han har matlyst enda, dvs. han er interssert i snop, men ikke noe særlig annet.

Jeg har ringt dyrlegen og fått en time til i morgen, men jeg er så engselig for hva det kan være som er galt med han, så jeg tenkte jeg skulle høre her om det er noen som har vært borti noe lignende og har en anelse om hva det kan være?

Setter stor pris på alle svar!



Anonymous poster hash: 56562...c51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg ikke å ta på det. La han være mest mulig i fred til du har vært hos veterinær. Er det hundefysioterapeut der du bor? 



Anonymous poster hash: b4626...537
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos dyrlegen i dag, men de fant ikke ut av noe. Han var dessverre så redd dyrlegen at han knurret/pep uansett hvor hun tok på han, og etterhvert var han så skremt at han nesten ble apatisk og ikke lagde noen lyd.

De tok blodprøver og alt der var fint, så jeg fikk beskjed om at vi kunne vente noen dager å se om han fortsatt var dårlig, eller om det kom seg. Hun kjente ikke noe galt med skjelettet heller, så det er mulig han bare har strekt en muskel eller noe slikt :)

Men om han fremdeles viser tegn til å være dårlig om noen dager skal vi ta røntgen og se om de finner noe der.

Anonymous poster hash: 56562...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i  all verden.Hva slags vetrinær er det? Er hunden så dårlig og gir så sterk utrykk for smerte,burde vetrinær gitt beroligende og så røntget hunden.Ville Ikke slått meg til ro hos den vetrinæren.Finn en annen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei. Fikk du noen gang svaret på hva som var galt? Vi har en hund med lignende symptomer nå, og dyrlegen finner ikke noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hunden(e) blitt røntget og utelukket obstruksjon i mage/tarm?

Anonymkode: a0a92...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Har også hund med lignende symptomer. Vært hos flere vet, men de finner ikke ut av det. Har dere funnet ut av det?

På 21.10.2017 den 16.14, Silje1982 skrev:

Hei. Fikk du noen gang svaret på hva som var galt? Vi har en hund med lignende symptomer nå, og dyrlegen finner ikke noe galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps i ryggen? Eller, ville da tro at veterinæren fant ut av det, men ikke enkelt uten CT-scanning som vil koste rundt 10.000.

Har en hund som også ble slik for ett par måneder siden. Han pep da jeg kom borti han, gikk med krummet rygg, var ikke interessert i å leke, lukte eller snuse ute, bare gikk rett frem. Rastløs, ville ikke hoppe opp på ting ++

Forsøk å sett bakpoten med fremsiden ned i bakken først, og se om han korrigerer det selv. Veterinæren fant ut av det ved å trykke nedover ryggraden hans og han sluttet å pese på et punkt som betyr at han konsentrerte seg/traff et ømt punkt.
Fikk beskjed om ro i to uker og fikk Metacam smertestillende. Ikke forsøke å hoppe opp i seng/sofa/bil, ikke gå i trapper, bare ut for å tisse/gjøre fra seg, sette opp mat og vannskål. Veterinærer i USA anbefaler bur, men hadde ikke hjerte til det.
Nå er han helt fin igjen! Men lurte en stund på hva det kunne være.

Håper dere finner ut av det!

Anonymkode: 9475d...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CatrineR skrev:

Har også hund med lignende symptomer. Vært hos flere vet, men de finner ikke ut av det. Har dere funnet ut av det?

 

Før hunden min ble diagnostisert med HD og artrose i hoftene viste hun tegn på vondt i ryggen. Hos min vet som er en av de fremste og beste i landet, tok de blodprøver, røntgen og masse prøver, med en gang jeg oppsøkte vet. hun fikk smertestillende og måtte ligge stille og ikke gå tur på minst en uke, fikk jeg beskjed om. Men etter 3 dager på smertestillende og ro, var hun seg selv igjen med god matlyst og godt humør. Hun går nå fast på onsior. Og blir sjekket med blodprøver og røntgenbilder hvert år. Hun er glad og fornøyd, gammel hund. 

Er din blitt utrederet for artrose og HD? 

Anonymkode: 6a060...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...