Gå til innhold

Valpen min skal dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg gjerne skulle visst hva slags rase dette er? For jeg har opplevd det samme (bare at vi visste ikke at det var noe galt før vi plutselig fant henne død).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg gjerne skulle visst hva slags rase dette er? For jeg har opplevd det samme (bare at vi visste ikke at det var noe galt før vi plutselig fant henne død).

Det er en japansk spisshund gutt.

Huff så vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos min faste veterinær som sjekket han med røntgen og ultralyd av hjerte. Hun kunne ikke sette diagnose fordi hun ikke var sikker på hva det var. Hun kontakten en spesialist på dette området som kunne se på han 1 uke senere, og om hun ikke fant ut hva det var så kom de til å henvise oss videre til veterinærhøyskolen. Vi dro tilbake å fikk vite at han hadde en alvorlig grad aortastenose.. Jeg er villig til å gjøre alt for at han skal få et godt og langt liv, tror dere jeg skal kontakte en veterinær nr 2 eller skal jeg stole på hva hjertespesialisten sier?

Fy F.. Dette er rene marerittet !

Da hadde jeg stolt på spesialisten, dessverre.

Du har min største medfølelse. Jeg syns du skal følge magefølelsen din. Samtidig så vet jeg ikke om jeg hadde orket. Det å oppdra en hund er krevende de første to årene. Jeg føler nå at jeg endelig begynner å få litt igjen for alt arbeidet jeg har lagt i min hund, og den er tre år.

Endelig har han roet seg og begynner å bli voksen.

Anonymous poster hash: 73063...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en japansk spisshund gutt.

Huff så vondt :(

Da er det ikke samme rase. Uansett ikke noe jeg unner noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke samme rase. Uansett ikke noe jeg unner noen!

Ble den gammel din? Dere merket ingen symptomer i forveien? Nei dette unner jeg ingen.. En forferdelig sykdom! Føler meg så hjelpesløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg stolt på spesialisten, dessverre.

Du har min største medfølelse. Jeg syns du skal følge magefølelsen din. Samtidig så vet jeg ikke om jeg hadde orket. Det å oppdra en hund er krevende de første to årene. Jeg føler nå at jeg endelig begynner å få litt igjen for alt arbeidet jeg har lagt i min hund, og den er tre år.

Endelig har han roet seg og begynner å bli voksen.

Anonymous poster hash: 73063...4b3

Tror nok jeg bare vil la han leve til han begynner å vise symptomer om han i det hele tatt gjør det. Er det en sjanse for at han lever 1 år til så tar jeg den så lenge han ikke har vondt<3 Skjønner godt tankegangen din og føler egentlig det samme selv.. Men synes det er så ufattelig trist å avlive en valp som ikke vet den er syk og lever livet til det fulle <3 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist for deg. Undersøk om noe kan gjøres, og om ikke, prøv å ikke tenke så mye på det. Jeg skjønner at det er vondt og vanskelig, men det beste du kan gjøre for valpen er å være så tilstede følelsemessig og mentalt som mulig, sånn at du kan gi den et godt liv så lenge den er her med deg.



Anonymous poster hash: fd105...d3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å si at man ville la valpen leve i dette tilfellet, og hvis du klarer det så er det kjempebra! Samtidig synes jeg det er viktig at dersom det blir en veldig stor belastning for deg, så får du valpen avlivet uten å føle noen form for skyld. Jeg ville nok ventet en uke eller to for å venne meg til tanken om at hunden er syk før jeg tok en avgjørelse, men hvis det er sånn at du gruer deg til å komme hjem, sjekker hunden ofte når den sover, er redd den skal falle om på tur, osv. så vet jeg ikke om det er rett at du lar den leve.

Jeg har selv hatt en hund med kreft som jeg "ventet" på at skulle bli dårlig. Ingen kunne si hvor lenge det kom til å bli, og det endte vel opp med 2-3 mnd fra kreften ble oppdaget. Det var jo trist å leve med hunden mens jeg hadde i bakhodet at den snart måtte avlives, men det var faktisk overraskende lett for meg. Jeg ble så glad hver dag jeg så at hunden var glad og lykkelig uten tegn til å være dårlig. Hver tur vi tok var så mye mer enn det normalt sett ville vært.

For meg var det rett å vente, og det er viktig du gjør det som blir rett for deg. I denne situasjonen så er det ingen gale valg, du må rett og slett finne ut hva som fungerer for deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble den gammel din? Dere merket ingen symptomer i forveien? Nei dette unner jeg ingen.. En forferdelig sykdom! Føler meg så hjelpesløs...

Nei, 16 mnd, ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Så forferdlig beskjed å få.

Så lenge hunden ikke har noen plager ville jeg latt han leve så lenge han var frisk. Jeg kan tenke meg at det må være en psykisk belastning for deg og ikke vite om hunden lever når du våkner eller kommer hjem fra jobb, men det kan hende det avtar med tiden. Etter det største sjokket har lagt seg kanskje.

Syns det høres lurt ut å ta en ringerunde på tirsdag. Jo mer informasjon du får jo bedre. Kunnskap kan gi deg mer trygghet, så det høres lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei

 

Skulle bare oppdatere dere litt ang valpen min og hvordan det går. 

 

Lille tassen lever fortsatt. Nå er det 3 mnd siden vi fikk beskjeden og han har hatt en kjempefin sommer med mye kos, turer og ferie. Alt går etter forholdene bra med han. Han er fortsatt lik seg og spiser godt. Stor livslyst! Vi har kjøpt en hund til så nå har han også godt selskap, de har blitt veldig gode venner! Håper virkelig han lever lenge til<3

 

Det var desverre ikke mer veterinæren kunne gjøre, så vi skulle bare leve som normalt å unngå stor fysisk anstrengelse som svømming og harde lange turer. Jeg er glad for at jeg ikke tok valget om å avlive han, da har vi ikke fått muligheten til å ha en fin sommerferie sammen. 

 

TS



Anonymous poster hash: 43e55...10f
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad TS  :hug: Har tenkt på dere og lurt på hvordan det har gått.

 

Krysser fingre og tær for at du fremdeles vil få en fin tid fremover med den lille valpen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, for en vond beskjed det må ha vært å få av dyrlegen. Har selv mistet en valp/unghund (han var akkurat fylt 1 år) og vet at det er en veldig tung og vond ting å gå igjennom.

 

Men jeg er glad hunden din har kost seg i sommer, og at dere har mange gode minner sammen. Jeg håper dere får enda mer tid sammen, også håper jeg du klarer å nyte hver dag fullt ut selv om det er lettere sagt enn gjort med en slik tanke i bakhodet.  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad TS  :hug: Har tenkt på dere og lurt på hvordan det har gått.

 

Krysser fingre og tær for at du fremdeles vil få en fin tid fremover med den lille valpen <3

 

Tusentakk  :klemmer:

Glad for hver dag jeg får sammen med han. Han har nå blitt 10 mnd og har blitt et stabeist pga puberteten, hehe så mange rare påfunn  :Knegg:

Anonymous poster hash: 43e55...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, for en vond beskjed det må ha vært å få av dyrlegen. Har selv mistet en valp/unghund (han var akkurat fylt 1 år) og vet at det er en veldig tung og vond ting å gå igjennom.

 

Men jeg er glad hunden din har kost seg i sommer, og at dere har mange gode minner sammen. Jeg håper dere får enda mer tid sammen, også håper jeg du klarer å nyte hver dag fullt ut selv om det er lettere sagt enn gjort med en slik tanke i bakhodet.  :klem:

Ja det var helt forferdelig.. Så klart, det værste sjokket har gidd seg, men jeg vil jo alltid ha det i bakhodet, men prøver å glemme det og leve i nuet :-)  Uff, så vondt! Trist å høre at du å har mistet en unghund :-( Er så vondt! 

 

Jeg er glad jeg og hunden min har fått mange gode minner sammen, og forhåpentligvis skal det bli flere :klem:

 

 

Anonymous poster hash: 43e55...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å lese på slutten at det fortsatt går bra med valpen.

 

En venninne av meg fikk beskjed da valpen hennes var 4 mnd at den ikke kom til å bli 1 år engang.

Den hadde en veldig uvanlig form for kreft- men hun tok kontakt med Are Thoresen og hunden levde ett lykkelig aktiv liv til den ble 4 år. Da sviktet nyrene på den..

Ville googlet opp Are Thoresen og sendt han en mail- kanskje kan han hjelpe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hjertespesialist for hund på Romerrike et sted. Lillestrøm?

Hun er innmari dyktig. Jeg husker dessverre ikke navnet på henne.

Det virker veldig rart at det ikke finnes medikamenter/behandling for hund for denne lidelsen.

Anonymous poster hash: fafc7...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese på slutten at det fortsatt går bra med valpen.

 

En venninne av meg fikk beskjed da valpen hennes var 4 mnd at den ikke kom til å bli 1 år engang.

Den hadde en veldig uvanlig form for kreft- men hun tok kontakt med Are Thoresen og hunden levde ett lykkelig aktiv liv til den ble 4 år. Da sviktet nyrene på den..

Ville googlet opp Are Thoresen og sendt han en mail- kanskje kan han hjelpe?

 

 

Takk for tips! Ser han er utdannet innen akupunktur, men skal prøve å ta kontakt med han.

Anonymous poster hash: 43e55...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hjertespesialist for hund på Romerrike et sted. Lillestrøm?

Hun er innmari dyktig. Jeg husker dessverre ikke navnet på henne.

Det virker veldig rart at det ikke finnes medikamenter/behandling for hund for denne lidelsen.

Anonymous poster hash: fafc7...ad8

 

Takk for tips. Ja jeg synes det er helt latterlig hele greien! Har tatt kontakt flere ganger med alle slags veterinærer om hva som kan gjøres for han! Og alle sier at det ikke er noe å gjøre og at jeg bare må gå å vente på at han skal dø. Jeg føler meg faktisk litt dårlig behandlet for å være ærlig.

 

Jeg har tatt kontakt med norges veterinærhøyskole å forklart situasjonen, men da forsikringen ikke dekker medfødt sykdom som aortastenose er det desverre ikke så mye mer vi kan gjøre for han.. Agria har  kun dekket frem til fremstilt diagnose og vi har brukt over 10 000 kr på å finne ut hva slags sykdom han har. Så nå når vi vet diagnosen får vi ikke igjen noe på forsikringen! Er det mulig!!! 

 

Beklager mitt utbrudd, men jeg er så fortvilet.  :grine:

Anonymous poster hash: 43e55...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...