Gå til innhold

Mulig gravid, og 2 mulige fredre...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skriver her fordi jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre..

Jeg mistenker at jeg har blitt gravid, noe jeg såklart syns er veldig fint, men har ett lite problem.. Er 2 mulige fredre.

Er det noen som kan hjelpe meg litt?

Siste mens startet 19. januar og varte til den 26. ca 1 uke etter dette ( altså 31. januar) hadde jeg samleie med en mann. Han kom IKKE inni meg og vi fullførte ikke en gang.. hadde sex kanskje 10 minutter før jeg ikke ville mere.

Og den 7 og 8 februar hadde jeg sex med en annen. Han kom inni med den 8, men ikke den 7...

Og nå har ikke mensen kommet enda... men mye mensensmerter.

Tok en test nå på torsdag den 19. februar men den var negativ.

Hva tror dere?

Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg å regne litt på dette?

Vet det er en idiotisk situasjon å havne i, men nå er jeg altså her :-( Anonymous poster hash: 61885...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang syklus har du?

Den første mannen vil jeg tippe at er faren.

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning finner vel sted omtrent to uker før mensen, om man har normalt lang lutealfase.

Men hvor lang er syklusen din til vanlig? Jeg tenker litt at om du ble gravid med han første, så ville det vært synlig på en test innen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det ikke påvist en graviditet, og det såkalt mest fint om det ikke blir det før du og en stabil partner er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferny, on 20 Feb 2015 - 19:27, said:

Eggløsning finner vel sted omtrent to uker før mensen, om man har normalt lang lutealfase.

Men hvor lang er syklusen din til vanlig? Jeg tenker litt at om du ble gravid med han første, så ville det vært synlig på en test innen nå...

vet du, jeg er faktisk ikke helt sikker... mensen varer fra 5-7 dager og går ca fra 20-20 eller 19-19.. stort sett samme dag hver mnd.. Noen ganger ett par daqger før eller etter. Anonymous poster hash: 61885...613
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, jeg er faktisk ikke helt sikker... mensen varer fra 5-7 dager og går ca fra 20-20 eller 19-19.. stort sett samme dag hver mnd.. Noen ganger ett par daqger før eller etter. Anonymous poster hash: 61885...613

Da har du vel en syklus på omtrent 30-31 dager da. I så fall tipper jeg eggløsning skjedde rundt 7. februar. :) Du kan bare google "eggløsningskalkulator", og taste inn tall der, så får du nøyaktig. Eggløsning kan imidlertid være uforutsigbar til tider, men en slagt pekepinn får du jo.

Jeg tipper han andre er den mulige faren i så fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferny, on 20 Feb 2015 - 19:42, said:

Da har du vel en syklus på omtrent 30-31 dager da. I så fall tipper jeg eggløsning skjedde rundt 7. februar. :) Du kan bare google "eggløsningskalkulator", og taste inn tall der, så får du nøyaktig. Eggløsning kan imidlertid være uforutsigbar til tider, men en slagt pekepinn får du jo.

Jeg tipper han andre er den mulige faren i så fall. ;)

Takk for svar!:-)

Er egentlig han siste jeg ønsker skal være far isåfall..

Får bare vente å se nå da om det blir en positiv test snart :-) Anonymous poster hash: 61885...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sagt han nr 2 som mulig far.. kom el 7. Februar så skal enten mens eller en positiv test komme i morgen.. sånn ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en syklus på 30 dager så ville du hatt eggløsning 4 februar. Det betyr at potensiell far sannsynligvis er mann nr. 1. Sperm kan leve i deg ca. 5 dager, men mtp at han ikke kom så er det svært usannsynlig.

Så med mindre eggløsningen ble forsinket, så er det ikke veldig sannsynlig at du er gravid i det hele tatt.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en syklus på 30 dager så ville du hatt eggløsning 4 februar. Det betyr at potensiell far sannsynligvis er mann nr. 1. Sperm kan leve i deg ca. 5 dager, men mtp at han ikke kom så er det svært usannsynlig.

Så med mindre eggløsningen ble forsinket, så er det ikke veldig sannsynlig at du er gravid i det hele tatt.

Lykke til! :-)

Ja, jeg ser jeg regnet ut fra litt feil dato. Tenkte hun skrev 21, ikke 19. Da stemmer det jo at eggløsning var rundt 4./5., som du sier.

Men likevel - han første kom ikke inni henne engang. Er det ikke veldig usannsynlig at "noe" skulle overlevd der i 5 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På (tidlig) ultralyd så kan de forresten si ganske nøyaktig når unnfangelse har funnet sted. Selv om farskapstest sikkert vil være det sikreste her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som skal spørre om dette med to potensielle fedre?

Er dette ONS, ts, eller menn du dater?



Anonymous poster hash: 34190...92b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som skal spørre om dette med to potensielle fedre?

Er dette ONS, ts, eller menn du dater?

Anonymous poster hash: 34190...92b

det har ikke NOE med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 3506f...541

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser jeg regnet ut fra litt feil dato. Tenkte hun skrev 21, ikke 19. Da stemmer det jo at eggløsning var rundt 4./5., som du sier.

Men likevel - han første kom ikke inni henne engang. Er det ikke veldig usannsynlig at "noe" skulle overlevd der i 5 dager?

Kun den sterkeste spermen som overlever i 5 dager, og med mindre mannen kom så kunne det ikke kommet særlig mye. Etter 5 dager så er det ikke mye styrke igjen i spermen, og da skal det godt gjøres at den klarer å befrukte et egg. Det jeg mener med at det er svært usannsynlig. :)

Men med en syklus på 30/31 dager så er ikke mensen forsinket riktig enda. :)

Endret av FruRaeder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil jo tro at det er lite sannsynelig at det er han første, men hvem vet..

Men jeg er jo idag da på dag 33 i syklusen. Og jeg er ikke Heeelt sikker på om mensen kom den 19 eller 20, men en av de dagene i allfall..

Og til dere som lurer, så var nr 1 ett one night stand og nr 2 ikke.. Han er en såkalt "fuck friend". Og jeg VET det var uansvarlig.

Anonymous poster hash: 61885...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun den sterkeste spermen som overlever i 5 dager, og med mindre mannen kom så kunne det ikke kommet særlig mye. Etter 5 dager så er det ikke mye styrke igjen i spermen, og da skal det godt gjøres at den klarer å befrukte et egg. Det jeg mener med at det er svært usannsynlig. :)

Men med en syklus på 30/31 dager så er ikke mensen forsinket riktig enda. :)

Hun er jo evt. på dag 33?

Jeg tenker også at den første er lite sannsynlig. Vil tro det er mer sannsynlig at eggløsning evt. har funnet sted noen dager senere i så fall, og at han andre er faren. Hvis ikke bare hele syklusen er litt lengre denne månenden, det kan jo også skje. Særlig om man stresser litt og venter på den. :)

Med tanke på negativ test i går (dag 32?), så tenker jeg mest at mensen er forsinket bare, eller at nr to er faren. Ville den ikke vært positiv om han første gjorde henne gravid? Er jo en dag over forventet mens etter min telling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men 28 dagers syklus så kommer mensen 14 dager etter 1. mensdag. Men hvis du har 30 så blir det vel 16 dager etter. Så vil tru du hadde eggløsning rundt 6-7. Og eggløsningen varer i 2 dager, så kom han inni den 8. så vil jeg tru mann nr 2 er faren.

Men av og til kan man jo få eggløsning tidligere enn normalt (jeg selv har opplevd 2 ganger å få mensen 1 uke før jeg skulle, og da menst sannsynlig fått eggløsning 1 uke før) Så helt sikker kan man ikke være.

Så farskaptest må du nok ta uansett.

Men mest sansynlig er det nr 2 som er faren.



Anonymous poster hash: e28da...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo evt. på dag 33?

Jeg tenker også at den første er lite sannsynlig. Vil tro det er mer sannsynlig at eggløsning evt. har funnet sted noen dager senere i så fall, og at han andre er faren. Hvis ikke bare hele syklusen er litt lengre denne månenden, det kan jo også skje. Særlig om man stresser litt og venter på den. :)

Med tanke på negativ test i går (dag 32?), så tenker jeg mest at mensen er forsinket bare, eller at nr to er faren. Ville den ikke vært positiv om han første gjorde henne gravid? Er jo en dag over forventet mens etter min telling...

Dag 32 faktisk, så jo hun er da 1 dag forsinket med en syklus på 31 dager. Jeg beregnet feil der, men eggløsningen kunne blitt forsinket som du sier ja. :)

Men sannsynligheten heller jo fortsatt mot at hun ikke er gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke TS er svanger i det hele tatt.

Signerer den!

Skjønner ikke hvorfor folk liksom henvender seg innpå her med spørsmål som "tror dere jeg er gravid hvis/om/men".. Altsåå, ta en test da for pokker!

Og hvis du ligger med to forskjellige og er usikker på hvem som er faren, så blir det jo en farskapstest. Vi lever i 2015.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...