Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

idag har vi spredd nyheten ut til familie, og skal snart si det til venninna mi :-D Synes enda det er litt tidlig, når jeg ikke har kul på magen enda men samtidig er det litt godt og dele gleden og motta gratulasjoner etter lang tids prøving :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ekkel opplevelse. Har ikke vært "prøver" selv, men ble uplanlagt gravid pga. et lite uhell med pillene. Opplevde noe sparsomme blødninger i uke 6-7 tror jeg det var. Ganske grusomt, jeg hastet også til ultralyd. Men ja - det var ikke noe å bekymre seg for. Og jeg har ikke blødd siden... snart 12 uker på vei. :)

Anonymous poster hash: d429e...b17

Godt å høre det ikke ble noen videre problemer :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har vi spredd nyheten ut til familie, og skal snart si det til venninna mi :-D Synes enda det er litt tidlig, når jeg ikke har kul på magen enda men samtidig er det litt godt og dele gleden og motta gratulasjoner etter lang tids prøving :-)

Det er veldig koselig å dele nyheten! :-) Alle har blitt overraskende begeistret, selv om vi ikke har vært åpne angående vår barnløshet. Det er utrolig stas!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig å dele nyheten! :-) Alle har blitt overraskende begeistret, selv om vi ikke har vært åpne angående vår barnløshet. Det er utrolig stas!

Åh, det samme gjelder oss! Det er så utrolig koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til ene tanta mi - men lærte deretter.
Ble mer fokus på spørsmål rundt selve prosessen - enn det faktum at vi faktisk endelig er gravid!

Så heretter blir det ikke sagt mye mer rundt dette - inntil videre :)

Synes egentlig det er godt i snakke om - og ingen skam, men fokuset ble heeelt feil rettet når jeg bare var overlykkelig over at vi er gravid :D

Måtte ringe og utsette vår ordinære UL EN HEL UKE! Wæh! Så nå er det 4(!!) uker til vi skal på UL.. :bond: Håper ukene går FORT!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de er ute i media overalt nå og anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å ta influensavaksinen.
Skal dere ta den?

Jeg er så skeptisk til alt som er "nytt" og lite testet :sleep:
Føler meg skeptisk til det meste.. 3d ultralyd, angelsound til hjemmebruk osv...

Hentet fra babyverden.no:
"– Dere sier at årets vaksine er godt utprøvd. Men det stemmer at dere endrer litt på denne hvert år?

– Det gjør vi. Men influensavirus A og B har i alle fall vært en del av vaksinen så lenge jeg har jobbet ved FHI, og det er 24 år, sier Sandbu."

Endret av Prøver25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt den, i alle fall :) Det meste av "farene" om vaksiner som skrives om i avisen er sterkt overdrevet og ekstremt ensidig vinklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige influensavaksinen er ikke ny og lite testet. Helt ufarlig å ta den og den anbefales jo også til gravide.



Anonymous poster hash: 6a414...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har ikke sett noe om det. Er generelt ikke skeptisk til vaksiner, men er usikker på om jeg vil gjøre det nå. Er sjelden syk. Hvor farlig er det om jeg får influensa nå? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så rart. Vært hos lege/jordmor eller gynekolog ca hver uke fra første stund og ingen har noensinne nevnt eller anbefalt vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om det selv, jeg. Veldig enkelt og greit, stakk bare innom legekontoret og tok den, ingen timebestilling eller ventetid eller noe slikt.

Vaksinen nevnes som Prøver25 sier i fhi-anbefalingene til gravide i 2 og 3. trimester. Spurte legen min om vaksine helt i starten, var vel ca 7 uker på vei ved første kontroll, og hun sa det samme - vaksinen er anbefalt for gravide, men ikke før etter første trimester. Jeg tok mao initiativet til å snakke om den selv, og da nevnte legen hva anbefalingen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tenkt over det med influensavaksine! Men er nok en god ide, jeg tenker høre med legen ved neste svangerskapskontroll.

Jeg er så fortvilet, har enda brun utflod nokså ofte. Selv etter alle disse overbevisningene fra gyn og lege om at det ikke er noe å uroe seg for, så lenge det ikke blør friskt eller er smerter,klarer jeg bare ikke la være å engste meg. Igår kom det også bittelitt friskt blod, og jeg går rett i kjelleren hver gang jeg gjør en oppdagelse på papiret :-(

Ble sykemeldt fullt frem til ny ul torsdag, men jeg kjenner jeg har store problemer med å skulle jobbe igjen, om så bare halvt. Å måtte opptre helt vanlig er kjempevanskelig for meg nå, så er nok ikke særlig lett å skulle opptre profesjonelt oppi dette.

Jeg føler jeg ikke klarer glede meg over graviditeten! Som om jeg går og forbereder meg på at noe fælt skal skje. Jeg har stått så på gjennom mange års barnløshet og ivf prosessen, var veldig avslappet hele første trimester frem til den forbanna blødningen. men nå kjennes det ut som all luft er slått ut av meg. :-(

Herregud er dette en depresjon eller hva søren er det, pleier aldri være sånn.

Dette ble et klagete og negativt innlegg og det er det bare å beklage! Men føler jeg trenger tømme meg litt til et annet publikum enn min stakkars mann og bestevenninne.

Håper det går supert med dere andre gravide!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner godt at du blir engstelig!
Har ei venninne som også har lav plassering av morkaken, som gjør at den kan gnisse og skape små blødninger. Godt at du får komme til ultralyd i overmorgen! Skal de sjekke dette nærmere - eller er fortsatt årsaken plasseringen av morkaken?

Håper det går bra med deg - tross denne bekymringsfulle tida, og at du har en god mann og bestevenninne som holder seg i godt selskap!

Kjempegod klem! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til lav morkake kan skjøre slimhinner i livmorhalsen også føre til småblødninger uten at dette er noe farlig - lett for meg å si, men ikke noe gøy for den det gjelder! Jeg begynte å blø litt etter sex i uke 14 (TMI, I know), og var superpanisk helt frem til det ga seg. Visste jo objektivt sett at det ikke var noe farlig, men å overbevise seg selv om det var klin umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg skjønner godt at du blir engstelig!

Har ei venninne som også har lav plassering av morkaken, som gjør at den kan gnisse og skape små blødninger. Godt at du får komme til ultralyd i overmorgen! Skal de sjekke dette nærmere - eller er fortsatt årsaken plasseringen av morkaken?

Håper det går bra med deg - tross denne bekymringsfulle tida, og at du har en god mann og bestevenninne som holder seg i godt selskap!

Kjempegod klem! :hug:

Tusen takk kjære deg :-)

Jeg tror det mest var for min egen sinnstilstands del jeg fikk time til ny ul, han virket så himla sikker på årsaken. Men er nok for å kontrollere at alt fremdeles er som det skal også.

Håper i alle fall dette snart går over! legen sa at i noen tilfeller kan dette vare resten av svangerskapet. Det har i alle fall ikke jeg nerver til! :-P mannen er veldig forståelsesfull og skjønn, og helt rolig i forhold til dette! Menn er da engang sånn at de er flinke til å forholde seg til fakta... Jeg er nok mer hysterisk anlagt.Men det er da min rett, som må gå og tolke og kjenne og sjekke hele veien! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til lav morkake kan skjøre slimhinner i livmorhalsen også føre til småblødninger uten at dette er noe farlig - lett for meg å si, men ikke noe gøy for den det gjelder! Jeg begynte å blø litt etter sex i uke 14 (TMI, I know), og var superpanisk helt frem til det ga seg. Visste jo objektivt sett at det ikke var noe farlig, men å overbevise seg selv om det var klin umulig.

Ja *kremt* her i huset har vi levd i sølibat siden positiv test... Trodde aldri det skulle gå, men vi klarer oss fint uten selve penetreringen :-P (mulig jeg bare snakker for meg selv nå, he he)

Men det er klart det også er en reel grunn! Det kommer jo ofte etter toalettbesøk. Og med treg mage er det vel ikke umulig at det bristerlitt her og der :-P

Men som du sier- umulig å overbevise seg selv om at det kan være så enkelt og uskyldig 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja *kremt* her i huset har vi levd i sølibat siden positiv test... Trodde aldri det skulle gå, men vi klarer oss fint uten selve penetreringen :-P (mulig jeg bare snakker for meg selv nå, he he)

Men det er klart det også er en reel grunn! Det kommer jo ofte etter toalettbesøk. Og med treg mage er det vel ikke umulig at det bristerlitt her og der :-P

Men som du sier- umulig å overbevise seg selv om at det kan være så enkelt og uskyldig 😑

HER snakker vi TMI, forresten! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...