Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

8 UKER i dag :gravid::danse::danse::danse:

Fremdeles litt sånn skrekkblandet fryd med at jeg gleder meg enormt mye, samtidig som jeg ønsker at uke 12 helst var igår... :fnise:

Idag var det skikkelig husmoraktiviteter på planen.. Huset har blitt rengjort og klesvasken surrer å går...

Klesvask eller henge opp og brette sammen klær går er nr 1 på hatlisten min over husarbeid :dry:

Aaah imorgen er det legetime, spent på den Håper legen er grei (har ikke gått til han så mange ganger før) håper at jeg får sykemelding for nattskiftene. Det er jo tross alt bare 1 uke jeg trenger det.. Etter dette vil jeg jo få tilrettelegging slik at jeg slipper sykemelding, men det er alt fortidelig til at folk kan få vite det enda. Så håper legen er grei! Vil ikke være hun gravide som får sykemelding bare fordi jeg har lyst, men nattarbeid og graviditet skal jo unngås, pluss at jeg som nå sover mer en katten :P antaglivis hadde strevd med å holde meg våken etter klokken 22:30 på kvelden... :P

Idag morrest hadde jeg helt sinnsykt MEGA ja over the top lyst på kokt egg på skiven.. Lå i sengen å fantaserte om det.. Laget en skive med det, skulle til å spise mmmm, men da kom lukten :kvalm:.. Måtte bare kaste skiven.. Skikkelig nedsig fordi jeg fremdeles har lyst på skive med kokt egg, men bare tanken på lukten får meg til å bli kvalm..!

Nok babling nå!! Middag må lagest så er det trening.. Gleder meg til spinning og styrke :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, må le av lysten på kokt egg :fnise: Kjenner meg veldig igjen i det, får plutselig lyst på alt mulig, men ombestemmer meg når jeg kjenner hvordan det lukter. Det største problemet er egentlig å åpne døra til kjøleskapet, syns det lukter så utrolig ekkelt (og jeg har sjekket at det ikke er noe utgått der). Stort sett ender jeg opp med et veldig begrenset kosthold, det samme gjelder vel kanskje for deg? Redd jeg kommer til å gå banans når jeg får tilbake matlysten! Fantaserer om alt jeg skal kose meg med :danse: Må vel ta opp igjen treningen også, ellers raser kiloene fort på..

Nok babling fra meg - hvordan gikk det på legetimen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le av lysten på kokt egg :fnise: Kjenner meg veldig igjen i det, får plutselig lyst på alt mulig, men ombestemmer meg når jeg kjenner hvordan det lukter. Det største problemet er egentlig å åpne døra til kjøleskapet, syns det lukter så utrolig ekkelt (og jeg har sjekket at det ikke er noe utgått der). Stort sett ender jeg opp med et veldig begrenset kosthold, det samme gjelder vel kanskje for deg? Redd jeg kommer til å gå banans når jeg får tilbake matlysten! Fantaserer om alt jeg skal kose meg med :danse: Må vel ta opp igjen treningen også, ellers raser kiloene fort på..

Nok babling fra meg - hvordan gikk det på legetimen?

Hehe godt det ikke bare er meg som er sånn ang mat xD Det er vel kanskje veldig vanlig, men når en ikke har vært gravid før var det litt sånn herregud jeg har lyst på egg..... 10 min senere IKKE søren om jeg spiser dette her haha :fnise:

Ja det går stort sett i skiver/knekkebrød med syltetøy og ost det lukter fremdeles like godt :laugh::laugh:

Huff så kjipt, håper du blir bedre snart og at kvalmen slipper taket snart.. :D

Det er viktig å kose seg litt også som du sier men kanskje ikke ta helt av, jeg prøver å begrense meg men det er ikke alltid like lett... Nå var jeg ganske aktiv og trente endel før jeg ble gravid så prøver å trene 3-4 ganger i uken nå så lenge formen er bra, selv om det til tider er tungt og jeg høres ut som en strandet hval på tredemøllen. :fnise:

Legetimen gikk veldig fint.. Snill lege som også ønsket at jeg ikke skulle jobbe nattskift så da ble det sykemelding..

Fikk ny time igjen om 2 uker til det som blir den 1 svangerskapskontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Her må jeg legge igjen et lite spor, vi er jo nesten akkurat like langt på vei. :)

Misunnelig på deg som fremdeles klarer å trene! Har alltid tenkt at jeg skal være så sunn som gravid, spise sunt og variert og trene minst like mye som ellers, men her ligger jeg på sofaen og knasker salinas og potetgull. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Her må jeg legge igjen et lite spor, vi er jo nesten akkurat like langt på vei. :)

Misunnelig på deg som fremdeles klarer å trene! Har alltid tenkt at jeg skal være så sunn som gravid, spise sunt og variert og trene minst like mye som ellers, men her ligger jeg på sofaen og knasker salinas og potetgull. :sjenert:

:velkommen:

Så koselig med besøk :) Kjekt av vi er sågodtsom like langt på vei. Greit å ha noen å sammenligne med ;)

Ja, jeg prøver ivertfall å få trent rundt samme mengde som før, men merker såklart at formen ikke er helt der, og jeg høres ut som en strandet hval på tredemøllen haha xD

Hvordan er formen din da?... Mine "verste" symptomer er vel ømme bryster og SINNSYKT ømme nipler, vondt med bh, vondt uten... huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Så koselig med besøk :) Kjekt av vi er sågodtsom like langt på vei. Greit å ha noen å sammenligne med ;)

Ja, jeg prøver ivertfall å få trent rundt samme mengde som før, men merker såklart at formen ikke er helt der, og jeg høres ut som en strandet hval på tredemøllen haha xD

Hvordan er formen din da?... Mine "verste" symptomer er vel ømme bryster og SINNSYKT ømme nipler, vondt med bh, vondt uten... huff

Formen min er ganske elendig, har vært sykemeldt i to uker pga kvalme og beveger meg kun mellom seng og sofa om dagene. Kvalmen er så altoppslukende at jeg knapt merker noe til ømme pupper og rare murringer i magen. :fnise: Ser litt lysere på livet igjen nå en jeg gjorde for halvannen uke siden, jeg vet ikke om det er fordi jeg har blitt litt vant til det eller om det bare hjelper å ha kommet litt lenger. For hver dag som går er jeg jo litt nærmere at kvalmen er over. :)

Det gjør ingenting om du føler deg som en strandet hval på tredemøllen. Dette er vel ikke tiden for å sette nye rekorder eller forbedre formen, men heller for å opprettholde så godt man kan! :) Min spreke venninne gikk 10 km på ski senest dagen før fødsel (en uke etter termin), og jordmor hadde sagt til henne at hun nok fikk en enklere fødsel pga god form! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen min er ganske elendig, har vært sykemeldt i to uker pga kvalme og beveger meg kun mellom seng og sofa om dagene. Kvalmen er så altoppslukende at jeg knapt merker noe til ømme pupper og rare murringer i magen. :fnise: Ser litt lysere på livet igjen nå en jeg gjorde for halvannen uke siden, jeg vet ikke om det er fordi jeg har blitt litt vant til det eller om det bare hjelper å ha kommet litt lenger. For hver dag som går er jeg jo litt nærmere at kvalmen er over. :)

Det gjør ingenting om du føler deg som en strandet hval på tredemøllen. Dette er vel ikke tiden for å sette nye rekorder eller forbedre formen, men heller for å opprettholde så godt man kan! :) Min spreke venninne gikk 10 km på ski senest dagen før fødsel (en uke etter termin), og jordmor hadde sagt til henne at hun nok fikk en enklere fødsel pga god form! :jepp:

Huff så kjipt med dårlig form, håper du blir bedre nå om et par uker...

Ja, du har nok rett i at dette ikke er tiden til å forbedre noe ang treningen, heller bare prøve å vedlikeholde formen litt vertfall.. Hadde vert fint om fødselen kanskje ble lettere, akkurat nå føles den så langt unna at jeg ikke helt har gjort meg opp noen mening om den :P

Jeg teller heller nå dager til tidlig UL som er om ca 2 uker.. Utolmodige meg klarer ikke vente helt til OUL for å se at alt er bra med mini i magen :D

Skal du ha tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul i går! Er ikke mye man ser i uke 8, men så et bankende hjerte og en liten bønne som var akkurat så stor som den skal være! :duskedame: Var veldig godt å se at alt er bra foreløpig i slle fall. Kommer nok til å ta en til rundt uke 12, er vel verdt den tusenlappen syns jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som trener ! Jeg skal nok prøve å få trent etter hvert jeg også (før graviditeten trente jeg sånn 2-3 dager i uka, men til meg å være er det lite i forhold til hvor flink jeg var før!) Men foreløpig blir det gåturer... bedre enn ingenting :P

Du er ikke så særlig kvalm heller du? bare når det kommer ekle lukter?? :P Jeg syns også det er jævlig å titte inn i kjøleskapet! :kvalm: Fikk veldig lyst på kokt egg i stad, så tror jeg skal prøve meg etterpå! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som trener ! Jeg skal nok prøve å få trent etter hvert jeg også (før graviditeten trente jeg sånn 2-3 dager i uka, men til meg å være er det lite i forhold til hvor flink jeg var før!) Men foreløpig blir det gåturer... bedre enn ingenting :P

Du er ikke så særlig kvalm heller du? bare når det kommer ekle lukter?? :P Jeg syns også det er jævlig å titte inn i kjøleskapet! :kvalm: Fikk veldig lyst på kokt egg i stad, så tror jeg skal prøve meg etterpå! :ninja:

Ja alt er bedre enn ingenting, har ikke vert så flink med treningen denne uken, men litt har det blitt.. Vi får prøve litt bedre neste uke :fnise: men ja jeg tenker at 3-4 økter i uken er nok nå fremover, før jeg ble gravid trente jeg også veldig mye, nå er det mest det jeg orker som blir ca 3 ganger i uka...

Nei jeg er heldigvis ikke særlig kvalm, kun ved spesielle lukter, samboer sin baconchips og kokte egg... :P

Lykke til med frokosten, håper det går bra å spise. Ingenting er jo sågodt som kokt egg på skiven en søndagsmorgen. :laugh:

aah ser i dagboken din at du skal på tidlig UL imorgen, masse lykke til :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt er bedre enn ingenting, har ikke vert så flink med treningen denne uken, men litt har det blitt.. Vi får prøve litt bedre neste uke :fnise: men ja jeg tenker at 3-4 økter i uken er nok nå fremover, før jeg ble gravid trente jeg også veldig mye, nå er det mest det jeg orker som blir ca 3 ganger i uka...

Nei jeg er heldigvis ikke særlig kvalm, kun ved spesielle lukter, samboer sin baconchips og kokte egg... :P

Lykke til med frokosten, håper det går bra å spise. Ingenting er jo sågodt som kokt egg på skiven en søndagsmorgen. :laugh:

aah ser i dagboken din at du skal på tidlig UL imorgen, masse lykke til :D :D

Heldig du :) Har alt spist tre rista brød, men skal nok ha litt mer snart ;) hehe.. spiser som en gal for tida.

Neeeh tidlig ul på fredag, 7+5! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul i går! Er ikke mye man ser i uke 8, men så et bankende hjerte og en liten bønne som var akkurat så stor som den skal være! :duskedame: Var veldig godt å se at alt er bra foreløpig i slle fall. Kommer nok til å ta en til rundt uke 12, er vel verdt den tusenlappen syns jeg! :jepp:

aah så heldig du er som har fått tatt en nå i uke 8 :) Sikkert kjekt å se at alt er som det skal være :laugh:

Samboer var ikke helt enig her at vi skulle bruke penger på 2 tidlige UL, med mindre det er noe spesielt.. Så da er det bare å vente i 2 uker til så får vi sett mini vi også :)

Har dere fortalt det til noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du :) Har alt spist tre rista brød, men skal nok ha litt mer snart ;) hehe.. spiser som en gal for tida.

Neeeh tidlig ul på fredag, 7+5! ;)

haha.. tydligvis ikke særlig flink på å lese ALLE linjene i dagboken din *skjerpings* :klaske:

åå ristet brød hørtes digg ut! her ble det egg og bacon til frokost. men kjenner at jeg lett kunne spist mere nå... Tror vi er lik der på spisingen, føler jeg spiser for en hel familie noen dager... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha.. tydligvis ikke særlig flink på å lese ALLE linjene i dagboken din *skjerpings* :klaske:

åå ristet brød hørtes digg ut! her ble det egg og bacon til frokost. men kjenner at jeg lett kunne spist mere nå... Tror vi er lik der på spisingen, føler jeg spiser for en hel familie noen dager... :fnise:

Godt jeg ikke er alene om det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 UKER :hoppendeglad: Måtte de neste 2 ukene gå MEGASUPERFORT!! gleder meg så til UL :)

Idag har jeg unnagjort 5 km på mølla, brukte ca 33 min så merker at formen er litt dårligere, bruker å klare det på under 30 min vanligvis meen følelsen etterpå den er så digg ;)

Nå skal jeg straks på jobb :)

Ha en fin uke alle sammen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 UKER :biggrin: Kan nesten ikke tro det selv, den siste uken har fløyet avgårde så jeg håper denne uken også gjør det! Tidlig UL er om 1 uke nå :bolledeig:

Merket igår på trening at formen var litt bedre og det var lettere å holde litt høyere puls uten å puste og pese som en strandet hval, satser på at den holder seg slik en liten stund til.

Idag blir treningen spinning og styrke etterpå.... Fikk 4 økter forrige uke og satser på samme antall denne uken dersom formen tillater det....

Måtte alle ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 10 uker! :hoppendeglad: Flink du er som trener! Jeg må komme meg i gang igjen etter en alt for lang pause :filer: Bruker du vanlige treningsklær? Jeg hater klær som strammer på magen, så jeg vurderer å kjøpe noe nytt som jeg kan bruke en stund - har du tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker! :hoppendeglad: Flink du er som trener! Jeg må komme meg i gang igjen etter en alt for lang pause :filer: Bruker du vanlige treningsklær? Jeg hater klær som strammer på magen, så jeg vurderer å kjøpe noe nytt som jeg kan bruke en stund - har du tips?

Enig med deg der ang treningsklær jeg har blant annet en Casall bukse som heter flowpant

her er link: http://www.x-life.no/products/flow-pants

Jeg synest vertfall denne buksen er god og har også 1 til i Nike med samme passform. Jeg kjøpte faktisk denne for å ha når magen kommer skikkelig frem, har sålangt vert veldig fornøyd..

Vet jeg har sett på at de har noen slike alternativer på HM sin treningsavdeling også, tror jeg må ta meg en tur der for å kikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare beundrer deg som får til så masse trening :rolleyes:

Bare en uke til tidlig UL, det er jo ikke lenge igjen da :bolledeig:

Håper formen din holder seg oppegående videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der ang treningsklær jeg har blant annet en Casall bukse som heter flowpant

her er link: http://www.x-life.no/products/flow-pants

Jeg synest vertfall denne buksen er god og har også 1 til i Nike med samme passform. Jeg kjøpte faktisk denne for å ha når magen kommer skikkelig frem, har sålangt vert veldig fornøyd..

Vet jeg har sett på at de har noen slike alternativer på HM sin treningsavdeling også, tror jeg må ta meg en tur der for å kikke :)

Takk for tips! Skal ta meg en tur og se litt, og ikke minst prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...