Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk slutte med progesteron ved 9 fullgåtte uker! Da fikk jeg beskjed om at morkaken hadde tatt hånd om progesteronproduksjonen, slik at jeg ikke trengte tilskuddet lengre. Var supernervøs første dagen jeg gikk uten, men det gikk heldigvis bra.

Men du må såklart høre på hva din lege har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slutte med progesteron ved 9 fullgåtte uker! Da fikk jeg beskjed om at morkaken hadde tatt hånd om progesteronproduksjonen, slik at jeg ikke trengte tilskuddet lengre. Var supernervøs første dagen jeg gikk uten, men det gikk heldigvis bra.

Men du må såklart høre på hva din lege har sagt :)

Ja kan jo hende jeg ikke trenger å ta det helt til uke 12, men får bare gjøre det :) legen som har sagt det ja, så det får jeg bare følge! Er ikke såå plagsomt, Men har ikke gått uten truseinnlegg en eneste dag siden 8 dpo (dagen jeg fikk antydning til positiv test) så en smule lei av å ha det på :P men det klarer jeg i noen uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan jo hende jeg ikke trenger å ta det helt til uke 12, men får bare gjøre det :) legen som har sagt det ja, så det får jeg bare følge! Er ikke såå plagsomt, Men har ikke gått uten truseinnlegg en eneste dag siden 8 dpo (dagen jeg fikk antydning til positiv test) så en smule lei av å ha det på :P men det klarer jeg i noen uker til!

Bare noen uker til med truseinnlegg :) Tror det er bedre det enn å bekymre seg for om noe skal gå galt ;)

Håper formen kommer seg snart :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan jo hende jeg ikke trenger å ta det helt til uke 12, men får bare gjøre det :) legen som har sagt det ja, så det får jeg bare følge! Er ikke såå plagsomt, Men har ikke gått uten truseinnlegg en eneste dag siden 8 dpo (dagen jeg fikk antydning til positiv test) så en smule lei av å ha det på :P men det klarer jeg i noen uker til!

Hei, bli vant til det a! Det gikk jeg med hele svangerskapet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologene på sykehuset sa at mange hadde en kvalmetopp rundt uke 9-11, kanskje det er den du er på vei inn i? Jeg var på mitt værste på den tiden, så misuner deg ikke! Håper virkelig det gir seg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, bli vant til det a! Det gikk jeg med hele svangerskapet :P

Haha serr?? Blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologene på sykehuset sa at mange hadde en kvalmetopp rundt uke 9-11, kanskje det er den du er på vei inn i? Jeg var på mitt værste på den tiden, så misuner deg ikke! Håper virkelig det gir seg snart:)

Æsj det føltes sånn ja. Syns jeg har blitt litt mer kvalm de siste dagene. Spydd to ganger så langt. Jeg er ikke en av de som takler kvalme så bra, så jeg håper det å gå gravid vil bli bedre etter hvert :P greit m trøttheten og sånt men kvalmen kan gjerne gi seg snart! Verste jeg vet! Men redd for å klage for mye å... HEh..

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det føltes sånn ja. Syns jeg har blitt litt mer kvalm de siste dagene. Spydd to ganger så langt. Jeg er ikke en av de som takler kvalme så bra, så jeg håper det å gå gravid vil bli bedre etter hvert :P greit m trøttheten og sånt men kvalmen kan gjerne gi seg snart! Verste jeg vet! Men redd for å klage for mye å... HEh..

God natt! :)

Er lov å klage litt ;)

God natt ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan jo hende jeg ikke trenger å ta det helt til uke 12, men får bare gjøre det :) legen som har sagt det ja, så det får jeg bare følge! Er ikke såå plagsomt, Men har ikke gått uten truseinnlegg en eneste dag siden 8 dpo (dagen jeg fikk antydning til positiv test) så en smule lei av å ha det på :P men det klarer jeg i noen uker til!

Jeg var også utrolig lei av griseriet, men det er jo verdt det :)

Haha serr?? Blah

Det gjelder ikke alle, så kan godt hende du slipper - jeg har ikke trengt etter at jeg var ferdig på progesteron :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du snart blir bedre! En mager trøst er det kanskje at det mest sannsynlig går fint med babyen når du er kvalm :) Men det er grusomt når det holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

I dag er jeg 9+0 ifølge ul, men ifølge meg selv (etter mine beregninger) 8+5. Og kvalmen? den er borte...

Det begynte i går, jeg følte meg ikke så kvalm som jeg var vant til, bare litt uggen. Forta meg med å spise frokost og utover dagen tygde jeg tyggis hele dagen. Tenkte at det var dette som gjorde at jeg ikke følte meg så kvalm lengre og grua meg til i dag, fordi jeg pleier å bli verre dagen etter igjen. Men våkna i dag og følte meg veldig bra. Kvalmen er borte! Om den bare er på ferie og kommer tilbake aner jeg ikke, men det er deilig! Men samtidig er det veldig skummelt :P Googla litt og ser at det er veldig vanlig at kvalmen forsvinner ved fullførte 9 uke (inne i tiende) så det beroliget meg litt. Puppene er ikke ømme på morgenen lengre, bare på kvelden. Er bare brystvortene som er litt såre :P

Så det eneste jeg har igjen av symptomer er oppblåsthet og tisser MYE. Puppene er fortsatt svære (gått opp en str)

Hva skal jeg tenke? Være glad for at kvalmen er borte allerede nå?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det hjelper i alle fall ikke å bekymre seg, så hvis du klarer å glede deg litt er jo det det beste. :) Dessuten virker det som om det er helt individuelt når den går over, endel er kvalmest fra uke 6-8 feks.

Men det er ikke sikkert kvalmen er helt borte heller, har skjønt at den har en lei tendens til å komme tilbake. Jeg hadde to "fine" dager 8+2 og 8+3, var fremdeles kvalm, men null oppkast eller brekninger og jeg spiste til og med skikkelig frokost, og googlet meg selvfølgelig i hjel. ;) Men hos meg var kvalmen tilbake for fullt og vel så det dagen etter, og har vært like ille helt til i går hvor jeg hadde en dag som var ørlite grann bedre igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt uggen er jeg da, merka jeg nå ;) det er ihvertfall bedre enn kvalme! Og puppene blir sakte men sikkert mer og mer ømme utover dagen :P Bekymrer meg ikke så mye, bare syns det var litt plutselig at jeg ikke er kvalm lengre, litt skummelt! Men tenker at det er helt normalt.

Det positive er at jeg nå har energi til å gjøre en del skolearbeid! og ikke bare litt, men litt mer enn litt! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig mye bedre av kvalmen på omtrent nøyaktig samme tidspunkt, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg over! Bare nyt det :fnise: Nå er jeg litt uggen bare, og det er til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig mye bedre av kvalmen på omtrent nøyaktig samme tidspunkt, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg over! Bare nyt det :fnise: Nå er jeg litt uggen bare, og det er til å leve med.

Godt å høre ;) Uggen kan man leve med! hjelper å tygge tyggis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje på tide å flytte denne dagboka til riktig sted? :) bare jeg ikke jinxer til noe så! :opplyser::erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at kvalmen er bedre! :hoppe:

Ingenting er deiligere enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvalmen er borte trenger ikke å bety noe som helst:) og den kan dessverre komme tilbake, selv om jeg håper den holder seg langt borte!!:)

Hurra for 9 uker da :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da var jeg her da! :ninja:

Åssen bytter man tittel på dagboka? Vil ha noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...