Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Hmm jeg så ikke noe Jimmy choo på HM her igår, men så det på nettet. Så gøy at HM av og til tar inn sånne kjente merker, og jimmy choo er jo ekspert på sko da, de er helt heeerlige :hjerte:

Er bare noen få av de største HM'ene rundt i landet som fikk inn kolleksjonen. :)

Herlig med søndag! Skikkelig drittvær ute, så sitter bare inne og kikker ut på "bygda" som regner bort - just luuuv it :hjerte:

Tanta har dratt, men ingen :sengekos: før i kveld siden mannen er borte i dag :filer:

Nå blir det jo ikke babylagings :sengekos:, men bare ren :sengekos: siden jeg er helt i starten av en laaaang syklus.

Men det er jo ikke å forakte det heller :lur:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en herlig søndag! Jeg syns alltid det er så koselig å sitte inne å høre plaskregn og vind på vinduene. Vet ikke helt hvorfor, men det hører til høsten på en måte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia :)

Måtte innom å hilsen på i boka di etter at du hadde lagt igjen hilsen hos meg :)

Du får ha lykke til med prøvingen og bare :sengekos: "kjør" på :fnise:

Her er det 4 dager til IKM og vi er spente. Har noen symptomer, men har blitt lurt tidligere, så jeg prøver å ikke analysere for mye... Er bare å vente å se og prøve å vente med testinga også :gjeiper: selv om det ikke er lett...

Ha en fin søndag :klemmer:

Endret av Mai brud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia :)

Måtte innom å hilsen på i boka di etter at du hadde lagt igjen hilsen hos meg :)

Du får ha lykke til med prøvingen og bare :sengekos: "kjør" på :fnise:

Her er det 4 dager til IKM og vi er spente. Har noen symptomer, men har blitt lurt tidligere, så jeg prøver å ikke analysere for mye... Er bare å vente å se og prøve å vente med testinga også :gjeiper: selv om det ikke er lett...

Ha en fin søandag :klemmer:

:velkommen:

Så koselig at du legger igjen spor! :hoppe:

Skjønner godt at dere er spente! Er spent på deres vegne selv :fnise:

Må nok følge dagboken din tett de neste dagene ja :jepp:

Fortsatt god søndag! :goodbye:

Hei!! Du har fått deg bok jo!!! :) Den må jeg ha på mine innlegg!!

Håper du har hatt en fin helg!! :klemmer:

:hoppe:

Ja, jeg er en svak sjel :fnise: Må ha en dagbok hvor jeg får utløp, så ikke mannen forstår hvor ille hekta jeg egentlig er :sjenert:

Helgen har vært strålende den, men alt for kort :snurt: Men det er de jo bestandig da :ler:

God helg det lille som er igjen til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jo mange som snakker om FertilityFriend her inne, så jeg har naturligvis laget en profil og kikket litt.

Til å begynne med orket jeg nesten ikke være der en gang - synes det var ALT for mye info på en gang, og knapper og tabs og linker og gud-vet-ikke-hva :overrasket:

Men så har jeg visst (ikke helt bevisst :sjenert:) meldt meg på et slags online-course, som gjør at jeg får mailer hver dag med nye leksjoner.

Har ikke orket å kikke på det før i dag når kjedsomheten tok overhånd. Og må jammen meg si at det virker litt spennende når man først setter seg litt inn i det :jepp:

Jeg hadde jo fine planer om å ikke bli helt prøve-nazi, og kun loggføre litt symptomer a la magesmerter, stikninger, og annet mystisk som viser seg uten aktiv innsats fra min side :fnise:

Men etter å ha kikket litt på FertilityFriend ser det ganske forlokkende ut å begynne å tempe... :flau:

Jeg vil også ha en sånn fancy graf som automatisk forteller meg når EL har vært og forutser neste syklus :jepp:

Men men, fornuften tilsier at det ikke er noe poeng å begynne med det nå som syklusen min alt er i gang. Så får heller fortsette som planlagt, og lære meg mer til neste syklus!

Kanskje jeg kan vurdere å begynne å tempe da? :sjenert:

Men spennende var det altså - så anbefales om man ikke alt har prøvd! Mye å lære om egen kropp! :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt akkurat som deg ang Fertility Friend, det ser så himla komplisert ut med alle grafene og duppedittene. Så jeg har ikke orket å sette meg noe inn i det. Man kanskje neste syklus?? :sjenert: Selv om jeg jo håper det ikke blir flere da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i FF av ren nysgjerrighet for mange mnd siden, men fikk samme reaksjon som deg at jeg syns det var veldig overveldende og masse å sette meg inn i og må bare innrømme at jeg ikke har lest igjennom alle leksjonene jeg fikk på mail. Det eneste jeg bruker det til er tempingen siden det er det eneste som gir meg en pekepinn på EL og syklusen min.

Det kan anbefales å tempe om du ikke har så veldig mye annet som kan si deg når EL er :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er jeg som blir motløs av all infoen på FertilityFriend :fnise:

Hvor har dere som temper kjøpt basal termometer?

Ser at de har et på billigetester.no, Basal Termometer, men usikker på om dette er noe tess...? :klø:

Om jeg skal kjøpe et slikt et, så vil jeg ha et som er ordentlig, og ikke bare noe billig rask... :filer:

Noen anbefalinger...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang brukte jeg et termometer jeg hadde kjøpt til 29,- på Clas O... Det hadde bare en desimal, men fungerte glimrende for meg...

Denne gangen endte jeg opp med et basaltermometer som ser ut som et vanlig termometer. (Søkte på basaltermometer på nett, og fikk opp bl.a. det.) Kjøpte noen EL tester i samme slengen. Men de har jeg ikke fått brukt.

Vil vel kankje ikke påstå det var noen super investering, om du kan klare deg med et enkelt en-desimals...

Kanskje har du et fra før du kan teste? Hvis ikke trengs det uansett ett raskt og enkelt ett hvis det kommer baby i hus på sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia! :goodbye:

Innom og snoker litt. ;)

Lykke til med prøvingen, håper du ikke trenger denne dagboka så lenge, men at du snart kan lage deg en graviditetsdagbok istedet. :gravid:

Ha en fin kveld videre :smilyblomst: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat som deg ang Fertility Friend, det ser så himla komplisert ut med alle grafene og duppedittene. Så jeg har ikke orket å sette meg noe inn i det. Man kanskje neste syklus?? :sjenert: Selv om jeg jo håper det ikke blir flere da.. :ler:

:fnise:

samme her!

kunne ønske det var en norsk side jeg! Jeg er ikke spesielt flink i engelsk når der kommer til uvanlige ord og uttrykk.

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang brukte jeg et termometer jeg hadde kjøpt til 29,- på Clas O... Det hadde bare en desimal, men fungerte glimrende for meg...

Hmm, trodde ikke de var nøyaktige nok jeg :klø:

Men om det funker så har vi jo et i hus alt :jepp:

Får tenke litt på det - skal jo uansett ikke begynne å tempe før neste syklus - det er iallfall hva jeg prøver å si til meg selv :sjenert:

Hei Zia! :goodbye:

Innom og snoker litt. ;)

Lykke til med prøvingen, håper du ikke trenger denne dagboka så lenge, men at du snart kan lage deg en graviditetsdagbok istedet. :gravid:

Ha en fin kveld videre :smilyblomst: !

:vinke:

Hei hei!

Så koselig med enda mer besøk!

Støtter forslaget ditt om graviditetsdagbok fullt ut forøvrig :fnise:

:fnise:

samme her!

kunne ønske det var en norsk side jeg! Jeg er ikke spesielt flink i engelsk når der kommer til uvanlige ord og uttrykk.

:ler:

Du er nok ikke den eneste som sliter med gynekolog-engelsk :fnise:

Jeg har sett alt for mange amerikanske sykehus-serier opp gjennom, så klarer meg for det meste greit - hvem sa at TV var bortkastet tid! :gjeiper:

Forøvrig var det INGEN tester fra billigetester.no i posten i dag heller :kjefte:

De får ut i morgen, og er de ikke her DA, så får jeg ta en telefon til Danmark tror jeg :fy_fy:

Makan til treiginger da gitt! :filer:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i dagboka mi :goodbye:

Hvilken PP er dere inn i nå da? for noe tull med EL tester da! Tror det tar en stund å få ja...men husker ikke kor lenge vi ventet for de...

vi er selv i PP5 og håper selvf. at det sitter en spire til jul :)

Blir gøy å følge flere her siden mange eg har fulgt med har blitt gravide de 2 siste mnd.....man kan si eg henger etter.....men har også hatt laaange sykluser som ser ut som de begynner å stabilisere seg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Hei Icechick!

Takk for besøket!

Vi er vel strengt tatt i PP1 nå - har vel hatt to andre sykluser etter pille-slutt, men da var det ingen prøving å snakke om, så regner de ikke med :fnise:

Har lagt merke til at det har vært et helt rush med prøve-dagbøker som har blitt gravid-dagbøker i stedet her den siste tiden :ler:

Vi får satse på at det er smittsomt - du kan bli smittet først siden du har vært her lengst, så kan jeg komme tuslende etter om ikke alt for lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen :klemmer:

Bestillte du for under 200,-? Ellers kan det ta lenger tid pga. toll ol. tror jeg.

Lykke til med testing, når de kommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hilsen :klemmer:

Bestillte du for under 200,-? Ellers kan det ta lenger tid pga. toll ol. tror jeg.

Lykke til med testing, når de kommer :klemmer:

:vinke:

Babystøv i boka mi! :hoppe:

:fnise: Koselig at du stikker innom! :)

Jeg bestilte for under 200 for å slippe toll og mva, men over 150 for å slippe frakt (ikke helt enkelt det der :ler:), så kan ikke helt se at det er årsaken heller :klø:'

Det er rett og slett et mysterium - har alltid fått alt annet jeg har bestilt på nett, så litt uvant... :sjenert:

Anyways, nå er det ER og Lipstick Jungle, så da kan EL-testene bare ha det så godt! :snurt:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trodde ikke de var nøyaktige nok jeg :klø:

Men om det funker så har vi jo et i hus alt :jepp:

Får tenke litt på det - skal jo uansett ikke begynne å tempe før neste syklus - det er iallfall hva jeg prøver å si til meg selv :sjenert:

Hvorfor begynner du ikke å tempe med en gang? Da vil du jo se forskjellen på høy og lav temp. (Før og etter mens) så du vet om det holder med et vanlig termometer eller ikke. ;)

Jeg har normalt sett hatt hopp på 0,3-0,5 grader, så for meg er en temp på ca 36.6 en før EL temp, og 37,0 en etter EL temp. Og det klarer jeg fint å måle på et helt vanlig termometer. Har til og med sett EL-dipp og hatt trifasisk kurve med det termometeret, så for meg holdt egentlig det og et excel ark med graf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynner du ikke å tempe med en gang?

Don't tempt me! :skratte:

Tok du han!?? :fnise: Guuuuuud så morsom jeg er. :filer:

Neida, fra spøk til alvor - jeg kan jo alltid sjekke ut det termometeret vi har, men jeg tror kanskje det bare viser 36,2 - ,4 - ,6 osv, så om man har små temp-variasjoner så blir det jo for upresist. Men det skader jo ikke å prøve uansett - iallfall ikke på hverdager da. Tror ikke jeg gidder å være så nazi på det i helger - da må jeg jo opp svintidlig :overrasket:

Får se om jeg finner det en dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't tempt me! :skratte:

Tok du han!?? :fnise: Guuuuuud så morsom jeg er. :filer:

Neida, fra spøk til alvor - jeg kan jo alltid sjekke ut det termometeret vi har, men jeg tror kanskje det bare viser 36,2 - ,4 - ,6 osv, så om man har små temp-variasjoner så blir det jo for upresist. Men det skader jo ikke å prøve uansett - iallfall ikke på hverdager da. Tror ikke jeg gidder å være så nazi på det i helger - da må jeg jo opp svintidlig :overrasket:

Får se om jeg finner det en dag :jepp:

Det var jo det jeg mente da. Om du tar tempen et par morgener nå før du får mens, og så et par-tre morgener etter at mensen har kommet, så vet du jo hvor stor forskjell du leter etter. Og om termometeret ditt finner den eller ikke.

Og gjør det ikke det, nei da kjøper du et basaltermometer i tide til å teste EL. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...