Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Ja, det skjønner jeg, men da blir det litt annerledes her for oss som ikke har vært prøvere på en måte. Ikke åpent og ikke i så lang tid. og vi ønsker ikke å dele nyheten! Men veldig usikker på når familie skal få vite det! Svigermor får vite det om 3 uker, så kanskje det ikke gjør så mye om min familie får vite det nå!

psssst. sendte en forespørsel på insta :nigo:

Skjønner godt at dere ikke vil at alle skal få vite det med en gang :) Første gangen jeg var gravid sa vi det til familien når vi følte det var riktig - men da mistet vi dessverre 1 uke etterpå. Men vi sa det til dem tidlig da. Gjør det som føles rett for dere :)

Forespørselen er godtatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid :D Etter 6mnd prøving! Morsomme er at vi ikke har prøvd noe særs denne PP. Fordi jeg var syk ved EL og vi kosa bare 1 gang ved EL. Også har jeg ikke tenkt noe på det denne mnd, så lurer på om det kan være derfor det klaffet nå, Fordi kroppen ikke stresset. :-)

På lørdag var jeg på do, og når jeg tørket meg så kom det en mini blodklum, akkuratt som at det var stivnet blod klump, var så liten. Og etter det har det berre komt såvidt noe lyyyserosa på papiret og ikke noe mer. Så jeg la noe papir i trusen for sikkerhets skyld. Og når jeg gikk på do igjen så var det en mini brun flekk, så regner med det var festeblødning. IKM var på Mandag, og var da jeg tok testen :-) Både billigstrimmel fra ebay og en CB digital :-)

Er nå 4+2 :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er førstegangsgravid og er i min 11. uke :) Skal på ultralyd neste uke og det blir såååå spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid :D Etter 6mnd prøving! Morsomme er at vi ikke har prøvd noe særs denne PP. Fordi jeg var syk ved EL og vi kosa bare 1 gang ved EL. Også har jeg ikke tenkt noe på det denne mnd, så lurer på om det kan være derfor det klaffet nå, Fordi kroppen ikke stresset. :-)

På lørdag var jeg på do, og når jeg tørket meg så kom det en mini blodklum, akkuratt som at det var stivnet blod klump, var så liten. Og etter det har det berre komt såvidt noe lyyyserosa på papiret og ikke noe mer. Så jeg la noe papir i trusen for sikkerhets skyld. Og når jeg gikk på do igjen så var det en mini brun flekk, så regner med det var festeblødning. IKM var på Mandag, og var da jeg tok testen :-) Både billigstrimmel fra ebay og en CB digital :-)

Er nå 4+2 :D

Gratulerer så mye med baby i magen! Håper ikke blødningen er noe alvorlig.. Jeg fikk også en liten blødning idag! :sjokkert: Jeg blir superstressa av sånt, for jeg har mistet før - og nå har vi endelig blitt gravid etter prøverør! Jeg ringer i alle fall legevakta og krever UL om den ikke gir seg snart..! :sjokkert::sjokkert:

Hei! Er førstegangsgravid og er i min 11. uke :) Skal på ultralyd neste uke og det blir såååå spennende :D

Gratulerer så mye til deg :) Blir spennende med ultralyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med baby i magen! Håper ikke blødningen er noe alvorlig.. Jeg fikk også en liten blødning idag! :sjokkert: Jeg blir superstressa av sånt, for jeg har mistet før - og nå har vi endelig blitt gravid etter prøverør! Jeg ringer i alle fall legevakta og krever UL om den ikke gir seg snart..! :sjokkert::sjokkert:

Gratulerer så mye til deg :) Blir spennende med ultralyd :D

Tusen takk :-)) Nei blødningen er stoppet, tror nok det var festeblødning :-) Ja jeg er så liiiveredd for å miste :/ Men må bare prøve å være positiv og ikke tenke på det. Men jammen ikke lett. Har legetime neste uke, lurer på å vente med det eg faktisk skulle til legen om, og heller si jeg er gravid og om ho kan ta prøver av meg og slikt, og i tillegg sjekke om jeg fortsatt er det. Har ikke vært gravid før, men etter å sittet på slike forum, så blir en nesten skremt av alle som mister ...

Ja gjør det! Hadde gjort det samme. Blør du masse da? hvor langt er du på vei ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :-)) Nei blødningen er stoppet, tror nok det var festeblødning :-) Ja jeg er så liiiveredd for å miste :/ Men må bare prøve å være positiv og ikke tenke på det. Men jammen ikke lett. Har legetime neste uke, lurer på å vente med det eg faktisk skulle til legen om, og heller si jeg er gravid og om ho kan ta prøver av meg og slikt, og i tillegg sjekke om jeg fortsatt er det. Har ikke vært gravid før, men etter å sittet på slike forum, så blir en nesten skremt av alle som mister ...

Ja gjør det! Hadde gjort det samme. Blør du masse da? hvor langt er du på vei ? :-)

Så bra! :) Synes du bør ta det opp med legen når du er der sånn at du får tatt blodprøve for å se om kroppen har alt den trenger. Jeg fant f.eks ut at jeg hadde mangel på D-vitamin etter første legebesøk etter jeg ble gravid ;)

Jeg blødde ikke mye, var bare litt rosa på papiret. Ble bare så stressa... Hater sånt! Jeg er i uke 7 og har endelig blitt gravid etter 5 år som prøver, og det etter prøverør. Så jeg dør litt inni meg om det skjer noe nå... Var på ultralyd på mandag og fikk høre hjertet slå, og da slappet jeg liksom litt mer av og tenkte at dette kommer til å gå bra. Ble dog også innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme for å få i meg væske og kvalmestillende og kom hjem fra sykehuset igår. Så nå håper jeg virkelig at dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er førstegangsgravid og er i min 11. uke :) Skal på ultralyd neste uke og det blir såååå spennende :D

Velkommen og gratulerer :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Synes du bør ta det opp med legen når du er der sånn at du får tatt blodprøve for å se om kroppen har alt den trenger. Jeg fant f.eks ut at jeg hadde mangel på D-vitamin etter første legebesøk etter jeg ble gravid ;)

Jeg blødde ikke mye, var bare litt rosa på papiret. Ble bare så stressa... Hater sånt! Jeg er i uke 7 og har endelig blitt gravid etter 5 år som prøver, og det etter prøverør. Så jeg dør litt inni meg om det skjer noe nå... Var på ultralyd på mandag og fikk høre hjertet slå, og da slappet jeg liksom litt mer av og tenkte at dette kommer til å gå bra. Ble dog også innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme for å få i meg væske og kvalmestillende og kom hjem fra sykehuset igår. Så nå håper jeg virkelig at dette går veien :)

Jeg sender alle gode vibber jeg kan for at det går veien. Jeg har trua på at hvis magefølelsen din sier at det går veien, så går det veien :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Synes du bør ta det opp med legen når du er der sånn at du får tatt blodprøve for å se om kroppen har alt den trenger. Jeg fant f.eks ut at jeg hadde mangel på D-vitamin etter første legebesøk etter jeg ble gravid ;)

Jeg blødde ikke mye, var bare litt rosa på papiret. Ble bare så stressa... Hater sånt! Jeg er i uke 7 og har endelig blitt gravid etter 5 år som prøver, og det etter prøverør. Så jeg dør litt inni meg om det skjer noe nå... Var på ultralyd på mandag og fikk høre hjertet slå, og da slappet jeg liksom litt mer av og tenkte at dette kommer til å gå bra. Ble dog også innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme for å få i meg væske og kvalmestillende og kom hjem fra sykehuset igår. Så nå håper jeg virkelig at dette går veien :)

Ja jeg skal det :-) Åja såpass! Ja men det er utrolig greit å få vite slikt så en kan gjøre noe med det :-)

Heheh huff! Man blir så redd altså etter all prøvingen.. Godt det ikke var mye blod da :) Oij 5år ja! Det var lenge.. Kjempe stas at det endelig ble din tur da :hoppendeglad: Håper alt går fint , og at du har en liten en i slutten av året :-) Ååå, så gøy å få høre hjertet da :D Tenker det var veldig beroligende ja! Uffda, håper jeg slipper å bli så dårlig! Jeg sliter litt med kvalme, men ikke mye! Men når det er på det værste så er det pyton! Men har ikke spydd enda :-) Hvor tidlig ble du kvalm ? Og hvor tidlig begynte du å kaste opp ? Jeg tror det går veien din jeg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg slenger meg på her! :) Ser jeg henger litt etter dere andre med beregnet termin 13.12, 15.12 og 16.12! Tre ulike apper gir tre resultater med samme utgangspunkt, så aner ikke hvilken som er nærmest. Antar at det endres etter UL uansett. I så fall veldig interessant å lese om det dere som er noen uker foran opplever! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg slenger meg på her! :) Ser jeg henger litt etter dere andre med beregnet termin 13.12, 15.12 og 16.12! Tre ulike apper gir tre resultater med samme utgangspunkt, så aner ikke hvilken som er nærmest. Antar at det endres etter UL uansett. I så fall veldig interessant å lese om det dere som er noen uker foran opplever! :)

Gratulerer :-) Bare kjekt med mange her inne! Blir gøy å følge med på hverandre her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer har dere ? :-)
Lurer på hvor tidlig man får hyppige dobesøk og synlige blodårer på bryste ? Har bare litt kvalme og mens lignende smerter i magen. Vil ha mer symptomer haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alle gode vibber jeg kan for at det går veien. Jeg har trua på at hvis magefølelsen din sier at det går veien, så går det veien :hjerte:

Tusen takk! :hjerte: Jeg har hatt en god følelse hele veien, så jeg håper dette går bra :)

Ja jeg skal det :-) Åja såpass! Ja men det er utrolig greit å få vite slikt så en kan gjøre noe med det :-)

Heheh huff! Man blir så redd altså etter all prøvingen.. Godt det ikke var mye blod da :) Oij 5år ja! Det var lenge.. Kjempe stas at det endelig ble din tur da :hoppendeglad: Håper alt går fint , og at du har en liten en i slutten av året :-) Ååå, så gøy å få høre hjertet da :D Tenker det var veldig beroligende ja! Uffda, håper jeg slipper å bli så dårlig! Jeg sliter litt med kvalme, men ikke mye! Men når det er på det værste så er det pyton! Men har ikke spydd enda :-) Hvor tidlig ble du kvalm ? Og hvor tidlig begynte du å kaste opp ? Jeg tror det går veien din jeg :klem1:

Tror kvalmen startet sånn smått rundt uke 4, også begynte jeg å kaste opp i uke 6. De kvalmestillende tablettene jeg får nå gjør heldigvis sånn at brekningsrefleksen ikke fungerer helt, så jeg har ikke kastet opp siden jeg startet med de ;) Håper viiiirkelig det går veien nå ja :D Hadde vært så fint med et lite mirakel i slutten av året :hjerte:

Hvilke symptomer har dere ? :-)

Lurer på hvor tidlig man får hyppige dobesøk og synlige blodårer på bryste ? Har bare litt kvalme og mens lignende smerter i magen. Vil ha mer symptomer haha :D

Jeg har mange symptomer! Og her startet de tidlig :)

- Fikk først ekstra matlyst

- Cravings etter lakris og nøtter (jeg tåler ikke nøtter.. haha)

- Ekstrem kvalme + oppkast

- Så utrolig dårlig matlyst

- Oppblåst

- Vekslende hard og løs mage

- Svimmel

- Mørke hår på magen, særlig rundt navlen

- Strekkende smerter ved livmora

- Vondt i rygg og bekken

- Lite energi. Kan nesten sove døgnet rundt

- Litt hormonell

- Kviseutbrudd

- Ekstremt god luktesans

- Hetetokter

- Hyppige dobesøk

Dette var de jeg kom på i farta ;) Skal sies at jeg har veldig høy HCG da, og da får man visst litt ekstra symptomer.. Jeg tenkte også at jeg ville ha flere symptomer i starten og gikk bare å ventet på kvalmen, men herlighet - skulle gjerne vært foruten denne kvalmen gitt! :fnise:

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :hjerte: Jeg har hatt en god følelse hele veien, så jeg håper dette går bra :)

Tror kvalmen startet sånn smått rundt uke 4, også begynte jeg å kaste opp i uke 6. De kvalmestillende tablettene jeg får nå gjør heldigvis sånn at brekningsrefleksen ikke fungerer helt, så jeg har ikke kastet opp siden jeg startet med de ;) Håper viiiirkelig det går veien nå ja :D Hadde vært så fint med et lite mirakel i slutten av året :hjerte:

Jeg har mange symptomer! Og her startet de tidlig :)

- Fikk først ekstra matlyst

- Cravings etter lakris og nøtter (jeg tåler ikke nøtter.. haha)

- Ekstrem kvalme + oppkast

- Så utrolig dårlig matlyst

- Oppblåst

- Vekslende hard og løs mage

- Svimmel

- Mørke hår på magen, særlig rundt navlen

- Strekkende smerter ved livmora

- Vondt i rygg og bekken

- Lite energi. Kan nesten sove døgnet rundt

- Litt hormonell

- Kviseutbrudd

- Ekstremt god luktesans

- Hetetokter

- Hyppige dobesøk

Dette var de jeg kom på i farta ;) Skal sies at jeg har veldig høy HCG da, og da får man visst litt ekstra symptomer.. Jeg tenkte også at jeg ville ha flere symptomer i starten og gikk bare å ventet på kvalmen, men herlighet - skulle gjerne vært foruten denne kvalmen gitt! :fnise:

Hehe var ikke lite symptomer heller det :D Men det er litt betryggende med alle symptomene/plagene da :-)

Hehe ja den kvalmen er ikke noe særlig, så det skjønner jeg godt! Men det høre nok med denne graviditeten så må nok til, selvom det er endel som slipper unna kvalmen og oppkastet, heldige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mye symptomer hittil egentlig. Fra uke 3 ca.- 5 hadde jeg en veldig strekkfølelse nederst i magen, og har vært ørten ganger på do om dagen.. Er litt småkvalm fra tid til annen, men tror mer det skyldes påskeegg og altfor mye sjokolade... :fnise: Nå har strekkfølelsen gitt seg, og jeg må sjeldnere på do. Føler meg liksom ikke gravid lenger.. Men satser på at alt er bra inni der, og at jeg bare må sette pris på at jeg ikke merker mer enn det jeg gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister meg forsiktig inn her til dere, jeg fikk akkurat positiv test. Venter nummer 3, uplanlagt, så foreløpige følelser er fullstendig sjokkert, vettskremt, men også veldig glad og spent :) Er litt usikker på terminen, men den må være helt i slutten av desember en gang. Har ikke fått lest så mye her inne enda, men gleder meg til å bli "kjent" med dere :)

Endret av Miss moneypenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til alle "nye" med voksende mage!! :blomst::gravid: Nå begynner vi jo å bli en liten gjeng! :D

I morgen er jeg 12 fullgåtte uker, og det er først nå jeg begynner å kjenne på symtomene. Den siste uken har jeg slitt litt med akutt kvalme, mer "uvel", mye migrene - og ja - jeg har fått BEKKENLØSNING. fyfaen. Visste ikke at det gikk an å få så tidlig. Så nå sniker jeg meg til behandling , for vi har enda ikke fortalt om graviditeten til noen :fnise: Veldig sliten om dagen og legger meg kl 21. Men slik er det vel :) Har jo sluppet unna den vanlige kvalmen disse 12 ukene, så jeg får godta å være litt småkvalm innimellom :) Hørte hjertet på dopler i går, forresten. Så, det er jo bra!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker studenten :) Huff bekkenløsning allerede, det var tidlig! Håper behandlingen hjelper!

Her er det så mye hosting pga forkjølelse at det verker i livmora, føles ikke bra. Tar meg litt is og satser på at det roer ned halsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer for positive tester og små spirer, koselig at vi blir en liten gjeng her inne :blomst:

Jeg sitter i skyggen på verandaen, har vært sykemeldt i snart 4 uker med kvalme og svimmelhet. I påsken var jeg hos kiropraktor to ganger, hun fant noen ordentlige låsninger i nakken min, og etter det har formen min blitt betraktelig bedre. Men jeg har nesten ikke stresset kroppen i det hele tatt på 4-8 uker, så jeg målet mitt denne uken er å forsiktig pushe meg selv mer og mer. I dag har jeg ryddet verandaen og vasker klær. Måtte sette meg ned nå fordi jeg ble så svimmel og kvalm. Tenkte jeg skulle kjøre på Plantasjen og kjøpe litt jord og få plantet noen vårblomster i blomsterkassene på verandaen. Babysteps. Håper jeg er klar for jobb og trening igjen når jeg nærmer meg uke 12. Jeg er absolutt ikke en person som liker å sitte hjemme alene hele dagen.

11 uker i morgen :hjerte: jeg begynner faktisk å få bittelitt mage nå. Er ikke det litt tidlig? Jeg passer på så eg ikke spiser for to, spiser ganske normalt. Seff, blitt litt ekstra påskekos, men normalt ville jeg spist mye mer usunt i påsken, men når jeg ikke trener OG vet at det er en liten en inni der som ikke skal ha for mye sukker, så er det lettere å begrense seg.

Håper alle har hatt en deilig påske og kanskje har anlagt noen røde neser, brune fjes eller et par fregner. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos gynekologen igjen og fått bekreftet ma. Skal til utskraping i løpet av noen dager.

Lykke til til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...