Gå til innhold

Hvorfor så mye kristenhets


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg lurer litt på hvorfor det er så mange hetsende tråder mot kristne i dette forumet? Og da tenker jeg ikke på seriøse debattinnlegg, men påstander om at alle kristne er syke i hodet, mentalt tilbakestående osv. Og ironisk nok er grunnen som oppgis ofte at kristne har så mange fordommer mot andre... føler at enkelte møter seg selv i døra her. Hvem har egentlig mest fordommer mot hvem, om man skal tolke ut fra ting som skrives her i forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du ute etter å forstå, eller vil du bare ha fram at du ikke liker kristenhets og at kristenhetsere er like fordomsfulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er du ute etter å forstå, eller vil du bare ha fram at du ikke liker kristenhets og at kristenhetsere er like fordomsfulle?

Litt begge deler, egentlig. Liker ikke hets mot noen på grunn av livssyn, enten de er kristne, muslimer eller ateiester. Det går an å si seg uenig i det andre folk tror på, men det blir håpløst å si at alle kristne er sånn, humanetikere er sånn, ateister og muslimer sånn. Og ikke minst når det brukes usaklige argumenter, som det ofte gjøres her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker att det kommer och går i vågor. Ibland är det kristna som är dumma, ibland är det muslimer som utsätts, ibland handlar det om judar och palestina, eller icke troende som gör si eller så. Det är en tunn gräns mellan generaliseringar, ironisering och hets.

Käner du eller någon annan att det blir för hetsande, eller att ni förföljs av någon brukere eller gjest. Så rapportera tråden via rapporter-knappen eller via Ris&Ros.

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Furstina (syns det første innlegget var greit også, hvorfor endre?)

Jeg kan bare si for min egen del hvorfor jeg startet den "kristne er syke i hodet" tråden. Jeg gadd rett og slett ikke gjøre det arbeidet som var nødvendig for å lage en saklig diskusjon ut av de koblingene jeg hadde gjort mellom pietistiske holdninger og dårlig sexliv. Var mye morsommere å kickstarte en provoserende diskusjon, og så heller komme med noen seriøse synspunkter senere. Hehe.

Når det gjelder hvorfor jeg gidder å bry meg med noe som ikke angår meg i det hele tatt, så har det med egen intoleranse å gjøre. Akkurat som veldig mange kristne er intolerante. Jeg tror faktisk det kan være et sunnhetstegn å være intolerant; å bry seg. Om du slutter å bry deg, er spørsmålet om du er dystymisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...