Gå til innhold

Hvis du kunne stille Gud ETT spørsmål


Gjest Gjest_Tinka_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tinka_*

Vel Sorte Orm...Nå tror ikke jeg på helvete, men det nærmeste ville i så fall være din beskrivelse av det. Altså at man opplever helvete på jorda, i våre menneskelige kropper.

Djevelen på den andre side, tror jeg ikke på. Hvor skulle "han/hun/det" isåfall bo hvis det ikke er noe fysisk sted som er helvete? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sorte Orm
Djevelen på den andre side, tror jeg ikke på. Hvor skulle "han/hun/det" isåfall bo hvis det ikke er noe fysisk sted som er helvete? :lete:

Umulig og si...men siden Djevelen er en ånd så er det vel mulig at Djevelen som Gud er over alt eller at djevelen er over alt på en mindre skala en hva Gud er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Umulig og si...men siden Djevelen er en ånd så er det vel mulig at Djevelen som Gud er over alt eller at djevelen er over alt på en mindre skala en hva Gud er..

Men hvis Gud er over alt, da er det jo ikke ett eneste sted han ikke er, altså må Gud være der djevelen også er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Men hvis Gud er over alt, da er det jo ikke ett eneste sted han ikke er, altså må Gud være der djevelen også er.....

Gud er over alt. Men spm blir vel om Djevelen er over alt hvor Gud er.

Om du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Gud er over alt. Men spm blir vel om Djevelen er over alt hvor Gud er.

Om du forstår hva jeg mener.

Hvis da Gud og djevelen er overalt sammen, er ikke de da ETT?

Kanskje djevelen er en av treenigheten da? ( ikke at jeg tror det da!)

Men hvis da djevelen også er overalt, gjør det ikke han også GUDDOMMELIG?

Dette kan være ett religiøst gjennombrudd! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale alle på det sterkeste å lese den fantastiske bokserien "Samtaler med Gud" av Neale Donald Welsch.

(Fåes kjøpt i Ildsjelens nettbutikk)

Jeg trodde ikke på Gud, men ble totalomvendt etter å ha lest disse bøkene. Vel og merke ikke totalomvendt som i "støtter kirkens syn i ett og alt", men totalomvendt på den måten at jeg fikk svar på tusen spørsmål, i tillegg til at jeg har fått et nært og godt forhold til Gud - noe jeg synes er veldig ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale alle på det sterkeste å lese den fantastiske bokserien "Samtaler med Gud" av Neale Donald Welsch.

(Fåes kjøpt i Ildsjelens nettbutikk)

Jeg trodde ikke på Gud, men ble totalomvendt etter å ha lest disse bøkene. Vel og merke ikke totalomvendt som i "støtter kirkens syn i ett og alt", men totalomvendt på den måten at jeg fikk svar på tusen spørsmål, i tillegg til at jeg har fått et nært og godt forhold til Gud - noe jeg synes er veldig ok.

Ok, men har du et spørsmål du kunne tenkt deg å stille Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Jeg vil anbefale alle på det sterkeste å lese den fantastiske bokserien "Samtaler med Gud" av Neale Donald Welsch.

(Fåes kjøpt i Ildsjelens nettbutikk)

Jeg trodde ikke på Gud, men ble totalomvendt etter å ha lest disse bøkene. Vel og merke ikke totalomvendt som i "støtter kirkens syn i ett og alt", men totalomvendt på den måten at jeg fikk svar på tusen spørsmål, i tillegg til at jeg har fått et nært og godt forhold til Gud - noe jeg synes er veldig ok.

Jeg HAR lest disse bøkene og jeg er fullstendig enig med deg! Bøkene er helt fantastiske! Det føltes som å komme hjem, alt falt på plass liksom.

Så jeg anbefaler også at de som er interessert i spørsmål om livet leser disse 3 bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Hvis da Gud og djevelen er overalt sammen, er ikke de da ETT?

Kanskje djevelen er en av treenigheten da? ( ikke at jeg tror det da!)

Men hvis da djevelen også er overalt, gjør det ikke han også GUDDOMMELIG?

Dette kan være ett religiøst gjennombrudd! :ler:

Alt er et med Gud...Om Gud har skapt alt og Skaperen er et med skaperverket så da er Djevelen et med Gud, Akkurat som mennesker er med sjelen et med Gud men det betyr ikke at vi er over alt. f.eks Sjelen vår når den blir fri fra kroppen er da over alt men i hvilken skal hvem vet

f.eks ta havet bølgene er et med havet men en bølge kan strekke seg vekk fra havet. Men det betyr ikke at bølgen ikke hører til havet fordi havet skapte bølgen ( kanskje en litt dårlig metafor )

Men problemet er at du ser på det på den kristne måten ( det virker ihvertfall slik ). Men mitt syn på dette er en mer hinduistisk-buddistsik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Jeg vil anbefale alle på det sterkeste å lese den fantastiske bokserien "Samtaler med Gud" av Neale Donald Welsch.

(Fåes kjøpt i Ildsjelens nettbutikk)

Jeg trodde ikke på Gud, men ble totalomvendt etter å ha lest disse bøkene. Vel og merke ikke totalomvendt som i "støtter kirkens syn i ett og alt", men totalomvendt på den måten at jeg fikk svar på tusen spørsmål, i tillegg til at jeg har fått et nært og godt forhold til Gud - noe jeg synes er veldig ok.

jeg har lest dem...Men jeg er litt skeptisk til at han faktisk snakket med Gud

men jeg er åpen for mulighetewn til at han gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Alt er et med Gud...Om Gud har skapt alt og Skaperen er et med skaperverket så da er Djevelen et med Gud, Akkurat som mennesker er med sjelen et med Gud men det betyr ikke at vi er over alt. f.eks Sjelen vår når den blir fri fra kroppen er da over alt men i hvilken skal hvem vet

f.eks ta havet bølgene er et med havet men en bølge kan strekke seg vekk fra havet. Men det betyr ikke at bølgen ikke hører til havet fordi havet skapte bølgen ( kanskje en litt dårlig metafor )

Men problemet er at du ser på det på den kristne måten ( det virker ihvertfall slik ). Men mitt syn på dette er en mer hinduistisk-buddistsik.

Du Sorte Orm har en tydelig interesse for slike spørsmål, så derfor anbefaler jeg på det varmeste at du leser triologien som heter "Himmelske samtaler". Det er ikke noe slikt kristent vås, bøkene røsker heller opp i gamle fordommer og gir svar på spørsmål som religionene krangler om. Verdt å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
jeg har lest dem...Men jeg er litt skeptisk til at han faktisk snakket med Gud

men jeg er åpen for mulighetewn til at han gjorde det

Vel, for min del betyr det ikke så mye hvor svarene kom fra, men budskapet. Syns det passa fint i MITT verdensbilde iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Du Sorte Orm har en tydelig interesse for slike spørsmål, så derfor anbefaler jeg på det varmeste at du leser triologien som heter "Himmelske samtaler". Det er ikke noe slikt kristent vås, bøkene røsker heller opp i gamle fordommer og gir svar på spørsmål som religionene krangler om. Verdt å lese!

jeg har lest de 3 bøkene.... Det er også laget en film basert på de opplevelser forfatteren av bøekene hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tinka_*

Kan se at fokusen er kommet litt bort fra opprinnelig spørsmål. Men bare kjør på hvis noen har spørsmål til "sjefen". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til Gud:

Er det mulig å gjøre helvete litt mer koselig, siden det er der jeg kommer til å havne uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jehova også kalt Gud
Spørsmål til Gud:

Er det mulig å gjøre helvete litt mer koselig, siden det er der jeg kommer til å havne uansett?

Klart det mitt barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart det mitt barn

Tuuuusen takk. Nå falt det en sten fra hjertet mitt. Men, du... det betyr jo at det er helt sikkert at jeg havner i helvete. Oh, well. What can you do...

Endret av Alice Ayres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jehova også kalt Gud
Tuuuusen takk. Nå falt det en sten fra hjertet mitt. Men, du... det betyr jo at det er helt sikkert at jeg havner i helvete. Oh, well. What can you do...

Vel klart det er større plass i helvete en i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Kunne du ikke i det minste ha droppa kjønnshår?!

Ett veldig bra spørsmål! Han bør ha et jævla godt svar på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...