Gå til innhold

Det spøker


Anbefalte innlegg

Av emnetittelen skjønner dere kanskje omtrent hva dette handler om? I huset jeg bor med foreldrene mine tror jeg nemlig det spøker, (eller er en form for energi) i allefall i visse rom. Huset er ikke så gammelt, er bygget på begynnelsen av 70-tallet tror jeg. Vi har bodd der siden 1987.

Jeg har alltid trodd på overnaturlige fenomener, og kanskje jeg derfor er spesielt mottakelig av de følelsene jeg får. Det skjer som oftest når jeg er alene i huset. Det er ikke noe fysisk som skjer. Ingenting flytter på seg eller lignende, men jeg får en følelse av at det er noe/noen der. Vi har en innredet kjeller. Og det er i det ene soverommet der nede jeg får følelsen sterkest. Det er så ille at jeg omtrent ikke klarer å gå inn der alene. Selv om dagen.. Det er vanskelig å forklare, men det er som om noe ikke vil at jeg skal være der. Og hvis jeg MÅ inn dit for å hente noe for eksempel, har jeg følelsen av at noen er der rett bak ryggen min. Det er veldig ekkelt. Jeg merker det til og med hvis jeg bare går forbi døren. Har alltid hatt følelsen, men det er spesielt en gang mamma ba meg støvsuge der som jeg merket det veldig. Da hadde jeg hele tiden følelsen av at noen var der og jagde meg runt. Det ble så ille at jeg måtte bare gi opp å støvsuge, la fra meg støvsugeren og gikk veldig fort opp.

Jeg og kjæresten min pleier å sove der når han er hos meg fordi senga på rommet mitt er for liten. Han sier også han har merket det, men han kan ha innbilt seg det etter jeg fortalte hvordan jeg hadde det. Men forrige helg da han var hos meg var alt fint og vi var glade begge to, men så fort vi kom inn i rommet begynte vi å krangle. Og en stund etterpå når krangelen hadde gitt seg, sa han at kanskje det er "det" i rommet som fikk oss til å krangle. Og da kom jeg på at det samme har skjedd flere ganger. Vi begynner på en eller annen menigsløs krangel med en gang vi kommer inn i rommet. Irriterende.. Og litt freaky.

Begge brødrene mine har hatt rommet fast før de flyttet ut. Og jeg har aldri hørt de si noe om det. Men så har jeg heller ikke spurt. Har sagt det til mamma og pappa, men pappa tror ikke på det, og mamma vil ikke tro på det.

Ville egentlig bare fortelle det, men kanskje noen har noen tips om hva som kan få det bort. Eller har noen historier å fortelle selv? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hummm.. Var det såå kjedelig emne altså? =P Ingen som har noen tips? Føler meg oversett! :gråte: neida, er ikke så ille =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har den følelsen du beskriver og at det kan være negativ energi i huset men det er ikke sikkert det er det vi kaller spøkelse. Du kan forsøke å si en en rolig tone at det er ok at du er her, men ikke plag meg eller mine venner, eller så kan du få noen til å rense huset.

Andre har forsøkt å jage bort negative energier, ved å bli sint men jeg har ikke hørt at det har virket. Skal du ta kontakt med en negativ energi må du selv være rolig og vennlig og handle i kjærlighet.

Hvis det er et gjenferd bør du ikke fortelle denne at han eller hun er død, for det er ikke sikkert denne vet det selv og da kan han bli både redd og sint, ting kan bli kastet i gulvet, falle ned, dører kan smelle eller du kan høre ting. Prøv på gayaforumet og se om du får noen råd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...