Gå til innhold

Vill jeg og andre ikke kristne brenne i helvete


Gjest Valiant Thor

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er akkurat det du er. For en som er virkelig frelst går ikke rundt og sier eller skriver det over alt. Han eller hun holder det for seg selv. Som en vakker gave som Gud har gitt dem. En som sier det høyt er sansynligvis bare frelst i sin egen fantasi. Og man sier ihvertfall ikke at alle andre som ikke er frelst ender i helvete. Og den Guden du tror på er jo sadistisk

Vel, kristendommen er misjonerande (makta ligg i talet på undersåttar). Medan muslimane prøver å avle seg til verdsherredøme, så brukar dei kristne trugsmål, bestikkelsar og overtaling.

Alle religionar er heldigvis ikkje misjonerande og har et ynskje om å ekspandere. Desse kan eg tole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor

Alle religionar er heldigvis ikkje misjonerande og har et ynskje om å ekspandere. Desse kan eg tole.

Nei jeg tror hinduismen er en av de får som ikke misjonærer...Buddhismen har litt

jeg tror veldig få kristne er frelst...Men nå tror ikke jeg på frelse i den forstand som kristne trr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg tror det er akkurat det du er. For en som er virkelig frelst går ikke rundt og sier eller skriver det over alt. Han eller hun holder det for seg selv. Som en vakker gave som Gud har gitt dem. En som sier det høyt er sansynligvis bare frelst i sin egen fantasi. Og man sier ihvertfall ikke at alle andre som ikke er frelst ender i helvete. Og den Guden du tror på er jo sadistisk

du må seff. få tru ka du vil! ;) men eg veit ka som er sant! :) Guds godhet driver ein til omvendelse, nærmare Gud. frelste får lyst å fortella det dei har fått oppleva vidare fordi det er så sterkt! som eg skreiv tidligare, kan ikkje la vera å fortella om det eg har sett og hørt for det er så fantastisk! hadde eg holdt sannheten for meg sjøl hadde eg vore gniten! eg vil ikkje at mennesker skal gå fortapt. eg vil heller at dei skal komma til himmelen. :) det Guds Ord seier, det står eg for! Guds Ord seier at ufrelste havner i helvete, sånn er det! sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg vet det. Det er derfor jeg ikke tror på et ord hva du sier. Siden djevelen kommer i mange former og går igjennom mange steder. Så for alt vi vet kan jo du være en av djevelens medhjelpere som prøver og lure oss

hadde du visst da for virkelig hadde du vore frelst!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Beklager nå forstår jeg ikke helt hva du mener

var svar på eit innlegg tidligare du skreiv, husker ikkje ka, er så mange! men du finner da sikkert visst du leiter! har begynt å bruka sånn at da kjem opp da som dei andre skreiv på da eg skriver no, mykje lettare!:) er ny! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiant Thor
men eg veit ka som er sant! :)

Stolhet fører ikke til frelse......Det er dine ord ikke mine og det er tydelig at du har mye stolhet dermed ingen frelse for deg...Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Vel, kristendommen er misjonerande (makta ligg i talet på undersåttar). Medan muslimane prøver å avle seg til verdsherredøme, så brukar dei kristne trugsmål, bestikkelsar og overtaling.

Alle religionar er heldigvis ikkje misjonerande og har et ynskje om å ekspandere. Desse kan eg tole.

heldigvis er ikkje å la Jesus leva livet for ein, ein religion! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Nei jeg tror hinduismen er en av de får som ikke misjonærer...Buddhismen har litt

jeg tror veldig få kristne er frelst...Men nå tror ikke jeg på frelse i den forstand som kristne trr

det er sant! :) mange,mange "kristne" er ikkje frelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg tror hinduismen er en av de får som ikke misjonærer...Buddhismen har litt

jeg tror veldig få kristne er frelst...Men nå tror ikke jeg på frelse i den forstand som kristne trr

Blir buddhismen eigentleg rekna som ein religion, da? Eg kjenner diverre ikkje den eksakte definisjonen på ein religion, men det finst jo ingen gud(ar) i buddhismen.

Ein har vel og nokre religionar i til dømes Japan og Kina som heller ikkje er særleg misjonerande. Dei gamle naturreligionane var og ganske stillferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Stolhet fører ikke til frelse......Det er dine ord ikke mine og det er tydelig at du har mye stolhet dermed ingen frelse for deg...Sorry

det er ikkje mine ord, det er Guds Ord. handler ikkje om ka eg synst eller meiner, handler om ka Gud synst og meiner. :)

det er dine ord. ;) eg stoler på Guds Ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor
Blir buddhismen eigentleg rekna som ein religion, da? Eg kjenner diverre ikkje den eksakte definisjonen på ein religion,

Buddhismen blir regnet som en religion. En av de 5 store. Jeg tror definisjonen for en religion er at man tror på noen form for sjel eller noe overnaturlig og det gjør jo buddhistene selvom de ikke har en Gud.

Men det blir regent som en religion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
det er dine ord. :) Guds Ord seier at den som tok imot Ham ga Ham rett til å bli Guds barn.

Guds ord er også. Jeg elsker alle mine barn..Men dette er nok ikke en Gud du tror på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
det er ikkje mine ord, det er Guds Ord. handler ikkje om ka eg synst eller meiner, handler om ka Gud synst og meiner. :)

det er dine ord. ;) eg stoler på Guds Ord. :)

Det er dine tolkninger av Guds ord....Vist du virkelig er frelst vet du mitt fulle navn for da trenger du bare spør Jesus om det og han vil svare deg.

For en som er frelst kan forlate sitt legeme når som helst reise igjennom tid og rom gjøre ting som andre ikke tror er mulig en som er frelst har nådd nirivana og kan dermed leve uten et materielt legeme..Kan du det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Blir buddhismen eigentleg rekna som ein religion, da? Eg kjenner diverre ikkje den eksakte definisjonen på ein religion, men det finst jo ingen gud(ar) i buddhismen.

Ein har vel og nokre religionar i til dømes Japan og Kina som heller ikkje er særleg misjonerande. Dei gamle naturreligionane var og ganske stillferdige.

religion i sann betydning = lære om alt som er av avgud som drar den som setter si lit til det nærmare evig fortapelse. vanskelig å definera korrekt, men viktig å skjønna poenget! finst kun ein sann Gud, Faderen. finst også ein tusenkunstar, satan, med hans åndehær, dei falne englane (onde ånder).

satans vilje er at ingen mennesker misjonærer fordi at mennesker kan bli frelst ved at dei gjer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...