Gå til innhold

Veldig opptatt av hva andre vil tenke om min kommende dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (mann 35) merker at jeg er veldig opphengt i hva andre vil mene om den dama jeg enda ikke har funnet. Jeg tenker mye på at hvis andre har ei som er bedre - enten det går på utseendet eller andre ting - så kommer jeg liksom tapende ut, og jeg anser det som et veldig nederlag.

Antakelig er det fordi jeg vet at hvis jeg hadde ei dame jeg syntes var bedre enn andres på alle måter, kanskje spesielt utseendet, så ville jeg vært veldig stolt og bevisst på det. Dermed tror jeg også alle andre tenker på samme måte, og det vil jeg liksom ikke tillate dem. Dobbeltmoralen er til å ta og føle på!

Jeg skulle gjerne ikke vært så fokusert på dette, for det er egentlig bare slitsomt ettersom ingen jeg møter blir bra nok. Noen tips til hvordan jeg kan komme meg forbi denne tankegangen?



Anonymous poster hash: 7eb1d...667
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindreverdighetskomplekser? Utrygghet på deg selv og egne valg? Et behov for å være bedre enn alle andre, overlegen? Sensitiv for å føle deg mindre verdt enn andre?



Anonymous poster hash: 52bcb...b72
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindreverdighetskomplekser? Utrygghet på deg selv og egne valg? Et behov for å være bedre enn alle andre, overlegen? Sensitiv for å føle deg mindre verdt enn andre?

Anonymous poster hash: 52bcb...b72

Helt sikkert alt det der. Men det er ikke løsninger...

Anonymous poster hash: 7eb1d...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler vel at kjæresten reflekterer deg som person, så hva med å begynne å jobbe med å bli litt tryggere på deg selv?

Personlig skal det veldig mye til for at jeg stusser over en annen persons valg av kjæreste. Og i så måte så er det alltid "h*n fortjener bedre enn dette". Jeg har aldri aldri tenkt at jeg er bedre enn mine venner fordi min mann er så mye kjekkere, klokere, bedre og flinkere enn mine venners maker. For det er jo en selvfølge at jeg synes min mann er?



Anonymous poster hash: 42715...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du er mer opptatt av å finne deg et statussymbol enn en kjæreste.

Fokuser på å finne noen som du blir glad i og kan ha det godt sammen med. Vil du imponere naboen, så kjøp deg en Jaguar.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har funnet dama ennå, så skjønner jeg ikke problemet...

Da er det jo bare å finne ei som tilfredstiller alle krav! Eller droppe hele damemaset...

Anonymous poster hash: d1261...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri aldri tenkt at jeg er bedre enn mine venner fordi min mann er så mye kjekkere, klokere, bedre og flinkere enn mine venners maker. For det er jo en selvfølge at jeg synes min mann er?

Anonymous poster hash: 42715...2d5

Er det? Enten man vil eller ikke så merker man jo om andre objektivt sett er penere, flinkere, eller hva som helst i forhold til din egen partner.

Anonymous poster hash: 7eb1d...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (mann 35) merker at jeg er veldig opphengt i hva andre vil mene om den dama jeg enda ikke har funnet. Jeg tenker mye på at hvis andre har ei som er bedre - enten det går på utseendet eller andre ting - så kommer jeg liksom tapende ut, og jeg anser det som et veldig nederlag.

Antakelig er det fordi jeg vet at hvis jeg hadde ei dame jeg syntes var bedre enn andres på alle måter, kanskje spesielt utseendet, så ville jeg vært veldig stolt og bevisst på det. Dermed tror jeg også alle andre tenker på samme måte, og det vil jeg liksom ikke tillate dem. Dobbeltmoralen er til å ta og føle på!

Jeg skulle gjerne ikke vært så fokusert på dette, for det er egentlig bare slitsomt ettersom ingen jeg møter blir bra nok. Noen tips til hvordan jeg kan komme meg forbi denne tankegangen?

Anonymous poster hash: 7eb1d...667

Du er ikke klar for å ha dame...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har funnet dama ennå, så skjønner jeg ikke problemet...

Da er det jo bare å finne ei som tilfredstiller alle krav! Eller droppe hele damemaset...

Anonymous poster hash: d1261...938

Problemet er vel at han aldri kommer til å finne ei som oppfyller kravene ;)

Anonymous poster hash: 7014e...523

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? Enten man vil eller ikke så merker man jo om andre objektivt sett er penere, flinkere, eller hva som helst i forhold til din egen partner.

Anonymous poster hash: 7eb1d...667

Jeg ser kjekke og fine menn hver dag når jeg skal på skole, og går i byen. Men ingen er kjekkere enn mannen min usansett, jeg ser ikke på menn på samme måte nå som før, da jeg var singel.

Anonymous poster hash: 7a88f...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg glad på min kjæres vegne når jeg (og han) stadig vekk får høre at jeg er "alle menns drømmedame". :-)

Anonymous poster hash: 9eedf...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du ikke tenker noe på det, den dagen du møter den rette.

Det er innholdet som teller

Anonymous poster hash: 1d2d6...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du er mer opptatt av å finne deg et statussymbol enn en kjæreste.

Fokuser på å finne noen som du blir glad i og kan ha det godt sammen med. Vil du imponere naboen, så kjøp deg en Jaguar.

Dette er faktisk et kjempegodt poeng. Jeg tror mange har et overfladisk utgangspunkt når det gjelder valg av partner. Kanskje man er ute etter å sole seg i glansen av en attraktiv partner? Signalisere at man er så vellykket at man kan tiltrekke seg slike vidundervesner? Til en viss grad stemmer det nok dessverre også. Vi tilegner vakre mennesker en solid porsjon supre kvaliteter. En attraktiv partner vil utvilsomt øke statusen din litt, det innbiller jeg meg i det minste at jeg selv har opplevd. En helt annen problemstilling er den faktiske relasjonen man har. Solskinnsdagene i forelskelsesrus går ubønnhørlig over på et eller annet tidspunkt, og da sitter man igjen med det vennskapet og den dypere kjærlighet og omsorg man har i bunn. Dersom man har lett etter en partner som i utgangspunktet skal være fin å se på (men ikke mer enn dét), finner man kanskje ut at man har valgt feil når solskinnsdagene tar slutt. Da er det blåmandag.

Alle mennesker, uansett hvor vakre de er på byen, våkner med morgenansikt og dårlig ånde, bustete hår og søndagsjoggebukse. Alle par sliter med ting. Om det er hvem som skal lage middag, skifte bleier, hente i barnehage, ta ut av oppvaskmaskinen, utroskap, sjalusi, ja nær sagt hva som helst. Alle sliter med noe. Når du står midt oppi en krangel er den statusen du eventuelt har eksternt rimelig uvesentlig. Det som virkelig betyr noe er hvor godt man har det sammen. Facebook-kommentarer, antall likes på Instagram eller erklæringer på festlig lag om at "dere to er så vanvittig flott par", hjelper ikke nok.

Å lykkes på kjærestefronten er å finne noen man elsker. Så enkelt, så utrolig vanskelig... Den virkelige status er å være lykkelig. Tenk litt på den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...