Gå til innhold

Kjæresten bruker alle pengene sine på bildeler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjempebra forhold med verdens snilleste gutt. Bare en ting plager meg. Han bruker ALT han tjener på bildeler. Jeg er klar over at dette er noe han brenner for, vi har ikke delt økonomi og vi er ikke samboere. Han sier også at om vi en gang blir samboere så kommer han selvfølgelig ikke til å holde på sånn som han gjør nå.

Plager meg likevel litt, bekymrer meg for fremtiden. Han er 23 år og bor hjemme. Han har en godt betalt jobb så han kunne spart mye til leilighet, ferier osv, men han bruker ALT. Det er så gale at han omtrent alltid er blakk og det er kjedelig :(

Jeg er student og jobber selv, og eier egen leilighet. Jeg er 21. Så vi er jo på to forskjellige plasser. Jeg må tenke over hva jeg bruker av penger, mens han trenger ikke det. Har prøvd å si sånn at det kaaan jo være lurt å spare litt, og da sier han bare at han skal begynne å spare nå, men tviler på han gjør det. What to do? :(

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kynisk av meg å si, men jeg har ingen tro på at han vil kutte ned på kjøpe bildeler om dere flytter sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kynisk av meg å si, men jeg har ingen tro på at han vil kutte ned på kjøpe bildeler om dere flytter sammen.

Samme tenkte jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er enig i at det er lite gunstig og selv utvilsomt ville valgt å bruke pengene annerledes og flytte ut, er dette faktisk hans valg. Og jeg er enig med Leon over - jeg har null tro på at dette vil endre seg.

Mesteparten av konflikter kvinner opplever med menn er et resultat av at de har funnet en fyr som er "nesten perfekt" og i stedet for å enten akseptere ham eller bytte ham ut, skal de forandre ham.

Hvis det er viktig for deg at en fyr har prioriteringene i orden, finn en fyr som er slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi har vært sammen i 2 år og at det er bare de siste mnd han har holdt på med dette.

Ts

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke kastet bort tiden på han. Eksen min var også sånn da vi møttes, bodde hjemme, trengte ikke å bidra så han kunne INGENTING om husarbeid, brukte alt på bil og hobby. Helt greit helt til vi ble samboere etter noen år. Han forble like egoistisk. Bidro ikke med noe husarbeid og klaget til og med over att jeg ikke var like flink som moren! Han hadde ingen peiling på økonomi og det var fryktelig irriterende å bli sittende alene med husleia for att han hadde brukt opp hele lønna på en spontan sverigetur og nye felger... Hadde foreldrene vært smarte hadde de lært sønnen sin husarbeid, krevd husleie og att han bidro etter evne. Slike foreldre gjør ungene en stor bjørnetjeneste og gjør dem til økonomiske tapere med null erfaring langt oppi 20-årene

Anonymous poster hash: 87f10...79d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi gjort det enkelt. Samboern har dyr hobby, så vi setter enn 2000 kr hver på matkonto, betaler alt av regninger o.s.v. når vi får lønn og resten bruker vi på hva vi vil. Men trenger vi f.eks noe så bruker vi pengene på det først! Men vi har hus da, så blir jo litt anderledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kynisk av meg å si, men jeg har ingen tro på at han vil kutte ned på kjøpe bildeler om dere flytter sammen.

Samme tenkte jeg.

og jeg.

Har også erfart at økonomiske uvaner ikke nødvendigvis forandrer seg drastisk med mindre man MÅ. Som min egen uvane om å kjøpe smådill, slutter ikke med det før jeg må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi har vært sammen i 2 år og at det er bare de siste mnd han har holdt på med dette.

Ts

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Siste måned?? Veldig lurt å få det frem i HI :fnise::jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det siste halve året**

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Hmm... Forskjell på siste mnd og siste halve året. Bli enig med deg selv, for jeg er superforvirret!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skrev jeg de siste mndene, men så telte jeg måneder også ble det til et halvt år. Han har IKKE vært sånn før det. :(

TS

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som gjorde at han plutselig begynte å bruke så masse penger på bildeler da? Hva brukte han pengene til før dette? Hvordan ser han for seg fremtiden med deg? Det kreves jo en viss egenkapital om man skal kjøpe leilighet sammen.



Anonymous poster hash: 9128b...a72
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først skrev jeg de siste mndene, men så telte jeg måneder også ble det til et halvt år. Han har IKKE vært sånn før det. :(

TS

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Hva brukte han pengene sine til tidligere? Har han spart opp litt? Eller brukte han opp alt (men til annet enn bildeler)?

Anonymous poster hash: 19e3a...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dette brukte han penger som de fleste. Sparte litt, brukte penger på mat, klær, ferie osv.

Tror han har spart opp 100.000. Han ser en fremtid med meg, han er klar på at han vil flytte sammen med meg etterhvert. Men dette er minst 2 år til. Det har vi avklart. Jeg vil være ferdig med studier først.

Ts

Anonymous poster hash: 7b22f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ikke problemet i at han bruker sine penger på sin hobby?

Det betyr da virkelig ikke at han ikke vil betale sin halvdel den dagen dere eventuelt flytter sammen. Men nå vet jeg ikke hvordan hans personlighet er ellers. Er han en stor egoist som bare tenker på det han vil så blir jo saken en annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet jeg da, når det tydeligvis bare er i det siste han har holdt på sånn. Min samboer er likedan som din kjære, men min har bla kjøpt seg hus på veien. Bare fordi man bruker penger på bil er ikke det ensbetydende med at man ikke klarer å spare, noe din tydeligvis har gjort frem til nå (sånn med tanke på 100.00 kommer ikke over natten). Synes du virker noe smålig jeg ts, som ikke unner han en hobby når han tydeligvis er flink til å spare sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min gjorde det samme for et par år siden. Jeg lot han styre på så lenge der ikke gikk ut over økonomien vår. Men da vi fikk baby sluttet han helt med bildeler, og brukte heller tid på famile :) jeg var redd jeg måtte ut å hente han i garasjen for å få litt familietid, men han hadde heldigvis hode nok til å prioritere familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...