Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å treffe kvinner har aldri vært et problem.

Scheiße...

Hvorfor snakker du om dårlig selvtillit i datingfasen om det ikke er noe problem likevel?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du egentlig lest noen av bøkene som har blitt gitt ut? Eller driver du bare med random synsing?

Pua-litteratur er et verktøy du kan bruke for å nå ditt ende mål, hva det nå måtte være. Så er det slik at litteraturen som er ute nå i dag, er ganske annerledes enn det som først ble gitt ut når konseptet først kom. Dette fordi miljøet har utviklet seg. Alle fordommene om pua-konseptet på kg er basert på de ideene og teoriene som ble gitt ut for 10 år siden. Ingen her inne vet egentlig ikke helt hvor miljøet står i dag, noe som er trist og det er ganske kjedelig å måtte diskutere med uopplyste folk som ikke helt vet hva de snakker om. Det er forresten mange ideer basert på kognetivterapi og kognetivatferdsterapi i pua-miljøet.

Nei, sett deg bedre inn i emnet. At du ikke vil annerkjenne ideer fra et miljø som i dag er over 26 år gammelt og som har hatt lang tid til å finne ut hva som funker og ikke i et moderne samfunn, får være ditt eget valg. Synd at dine fordommer for 2004 miljøet gjør at du ikke vil sette deg inn i dagens ideer. Som btw er ganske lik dine egne :fnise:

Anonymous poster hash: ed583...28a

Basert på ren egoisme, manipulasjon og falskhet fra ende til annen. Scientology er også et verktøy, men du vet hvordan virksomheten drives? Nei, "The Game" har jeg lest og boken er under enhver kritikk.

For å si det på en annen måte: World Ventures representantene markedsførte også konseptet sitt med nettopp selvutvikling. En utvikling av selvet som gikk ut på å praie venner og bekjente inn på pyramidespillet? :D

http://www.theguardian.com/books/2005/sep/25/biography.society

"There are men who act as if their virginity were only misplaced and might one day be restored; as if a dearth of sex will cause them to metamorphose into the callow, playground laughing-stock of macho nightmare.

One such man was Neil Strauss, professional womaniser and author of The Game. Strauss, a journalist and writer, was a bit nervous, a bit on the short side, a bit on the bald side. He had no luck with women. That made him sad. Then a more effectively libidinous friend introduced him, via the internet, to the world of pick-up artists, men who claim to have cracked the code of female attraction, and who, for a handsome fee, will share it with their frustrated brethren.

According to Strauss, it works. He researched the theories, tested them and, by his account, copulated relentlessly for around two years.

Some of the recommended techniques are sinister. One involves discreetly undermining a woman's self-esteem by paying her a backhanded compliment in the hope that she will hang around to seek your approval. This manoeuvre has its own name: 'the Neg'.

But sinister soon gives way to pathetic. The Game is really a book about the fragility of male ego and how it seeks refuge from the complexity of human relations in a puerile cult of sexual conquest.

It is remarkable how Strauss races up the ranks of the pick-up fraternity even before he has procured so much as a snog from a lady. So bereft of charisma are most of the people who haunt the lothario chatrooms that anyone with a modicum of self-awareness and humour can take command.

For the most part, these are alienated and dysfunctional people, some profoundly damaged by childhood neglect or abuse. It soon becomes clear that the approval they get from other men is more intoxicating than the pleasure they get from sex.

It is unfortunate for Strauss, and his reader, that it takes so long for the realisation to dawn that they might have been getting this trust and support from women, had they turned their minds to it".

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvorfor snakker du om dårlig selvtillit i datingfasen om det ikke er noe problem likevel?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Nå må du følge med.

Å treffe damer er ikke et problem. Å bli venn med damer er ikke et problem. Å FØLE, innvendig, at en DUGER som partner (PÅ TROSS AV at en objektivt ser at en er et greit kupp for mange) skjer aldri. Virkelig ALDRI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du følge med.

Å treffe damer er ikke et problem. Å bli venn med damer er ikke et problem. Å FØLE, innvendig, at en DUGER som partner (PÅ TROSS AV at en objektivt ser at en er et greit kupp for mange) skjer aldri. Virkelig ALDRI.

Har du noen gang hatt en partner som viser at hun verdsetter deg for den du er, og viser med ord og handlinger at hun er glad i deg og at du betyr mye for henne, men likevel føler du ikke at du duger? Eller har du bare vært sammen med kvinner som har vært dårlige på å vise at de verdsetter deg og trives sammen med deg?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Har du noen gang hatt en partner som viser at hun verdsetter deg for den du er, og viser med ord og handlinger at hun er glad i deg og at du betyr mye for henne, men likevel føler du ikke at du duger? Eller har du bare vært sammen med kvinner som har vært dårlige på å vise at de verdsetter deg og trives sammen med deg?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

It is unfortunate for Strauss, and his reader, that it takes so long for the realisation to dawn that they might have been getting this trust and support from women, had they turned their minds to it".

Denne påstanden ville jeg gjerne sett konkretisert med løsningsforslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Altså, tror du virkelig at det ene utelukker det andre? Kan det være slik at en trygg mann viser en sunn interesse? Det er ikke enten-eller i slike sammenhenger. Du kan fint vise interesse ved bruk av PUA-teknikker, men innvendig være veldig usikker. La oss si at damen er invitert hjem på en bedre middag og film. I en trygg atmosfære der mannen er nettopp mannen, kan kvinnen våge å være feminin. Om mannen da innenfor en slik trygg viser interesse, så er det vel noe slikt en kvinne foretrekker? Om mannen er litt sjenert eller usikker hører jo med til en slik situasjon. Men ved å være trygg i seg kan han akseptere å bli "avvist", enten fordi kvinnen ønsker å vente eller at de romantiske følelsene ikke oppstår. Så jeg vil hevde at det ene utelukker ikke det andre.

Slik jeg tolket hennes innlegg så mente hun at menn skulle fokusere på å bygge trygghet for kvinnen. Fokuset slik jeg forstod det var ikke på mannen og at han skulle være trygg. Sant, kvinner vil gjerne vite hvor de har mannen i forhold til om han faktisk er interessert i henne eller om han bare vil ha sex. Da er det greit for dem at han faktisk sier at han er interessert i noe mer, og ikke bare "jager fitte". Da blir dammene mer trygge på hvor de har mannen..

Jeg tror forresten det ene ikke utelukker det andre.

Så vil jeg bare si at det å signalisere interesse slik jeg ser det, er å si: "Jeg liker deg, jeg liker at du er engasjert og har de og de meningene, jeg synes du er vakker/fin/søt/tiltrekkende/sexy/sjarmerende/morsom/herlig osv". Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander det sammen med puateknikker? Det er bare å vise normal interesse..

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolket hennes innlegg så mente hun at menn skulle fokusere på å bygge trygghet for kvinnen, Fokuset slik jeg forstod det var ikke på mannen og at han skulle være trygg. Sant, kvinner vil gjerne vite hvor de har mannen i forhold til om han faktisk er interessert i henne eller om han bare vil ha sex. Da er det greit for dem at han faktisk sier at han er interessert i noe mer, og ikke bare "jager fitte". Da blir dammene mer trygge på hvor de har mannen..

Jeg tror forresten det ene ikke utelukker det andre.

Så vil jeg bare si at det å signalisere interesse slik jeg ser det, er å si: "Jeg liker deg, jeg liker at du er engasjert og har de og de meningene, jeg synes du er vakker/fin/søt/tiltrekkende/sexy/sjarmerende/morsom/herlig osv". Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander det sammen med puateknikker? Det er bare å vise normal interesse..

PUA ble nevnt i #97 i denne tråden. Bruken av det begrepet må ses i sammenheng med det som allerede har blitt skrevet i denne tråden.

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Føler du at du ikke duger som venn også, eller bare som partner?

Selvfølelsen sitter dypt i oss og man må jobbe aktivt med de automatiske tankene man får (om at man f.eks ikke er en god partner osv.), og stoppe disse tankene med en gang de dukker opp, og erstatte dem med mer nøytrale/positive ord (som f.eks "jeg er er god nok som jeg er"), og vær flink til å legge merke til ting som partneren din gjør som bekrefter at du er en god kjæreste og at hun verdsetter deg. Har du prøvd noe av dette (over tid)?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralske innvendinger mot PUA er bare teit. Jeg skjønner ikke at det fins folk som skal oppdra voksne mennesker med pekefingeren. PUA-kunnskap fungerer, det utvikler deg som menneske, det er god psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralske innvendinger mot PUA er bare teit. Jeg skjønner ikke at det fins folk som skal oppdra voksne mennesker med pekefingeren. PUA-kunnskap fungerer, det utvikler deg som menneske, det er god psykologi.

God psykologi? Alt er jo manipulasjon fra ende til slutt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Hva legger du forresten i uttrykket "ikke duge"? Hvilke kvaliteter synes du at man må ha for å være bra nok som kjæreste?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvinner begynner å oppdage dette, jeg. Kjenner blant annet:

-kvinnelig lege som er gift med mannlig arbeidsløs kunstner.

-kvinnelig lege som er gift med snekker med fagbrev.

Anonymous poster hash: 4ced3...321

Dette er faktisk snarveien til å få seg en brukbar dame med grei økonomi hvis man er en lat slask uten utdannelse og lever av strøjobber. Kunstnere har draget, vellykket eller ei. Så drikk litt rødvin, les et par tyngre bøker, klimpre litt på en gitar, kladd litt maling på et lerret og lek "struggling artist". Da kan du til og med tillate deg å være litt humørsyk og grinete også. Og full på en tirsdag formiddag.

Kjempedeal.

Endret av ElectricScum
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere denne kunnskapen er negativ eller positiv for disse mennene sine sjanser med damene? Vil de arbeide mer og ta mer initiativ, eller vil de havne dypere inn i en eventuell depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God psykologi? Alt er jo manipulasjon fra ende til slutt!

Du klarer ikke helt å se at du ikke må følge alt som står i en pua-bok. Du kan hente ut det som faktisk er bra og dra nytte av det. Du må klare å skille mellom person og sak.

Jeg liker heller ikke metoden som blir brukt i the game, jeg er sterk motstander faktisk, men det betyr ikke at alle ideene deres er søppel.

Anonymous poster hash: ed583...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skyr hjelpeløse menn uten overlevelsesevne.

Menn skyr stygge kvinner.

Dette er en sannhet som alltid vil eksistere. Noen blir født med dårligere utgangspunkt enn andre. Det er synd på disse, men de er i bunn og grunn skyld i sin egen singeltilværelse.

Hvis de hjelpeløse mennene på bunnen ev næringskjeden hadde tatt til takke med de styggeste kvinnene, og disse kvinnene hadde tatt til takke med de hjelpeløse mennene på bunnen, hadde alle hatt en partner. Sånn blir det imidlertid ikke.

Problemet er at media gir både menn og kvinner urealistiske forventninger om hva de kan få i en partner. Alle kvinner tror de skal få en kjekk gentleman av en prins. Alle menn tror de skal få en skjønnhetsgudinne med masse omsorgsinnstingt, som gladelig stiller opp på kjøkkenet og til sengs.

Get real.

Dessuten finnes det biologiske mekanismer som hindrer menneskeheten fra å skille seg til en gruppe over-mennesker og en gruppe under-mennesker. Det er ikke meningen at dere skal formere dere sammen og føre null positive egenskaper videre.

Du selvutnevnte "tapermann": se for deg det minst attraktive kvinnemennesket du vet om. Ville du giftet deg og fått barn med henne hvis det var din eneste sjangse for å få kone og barn?

Neppe. Du vil nok heller velge å være evig singel og barnløs, og leve i håpet om at en engel en dag skal banke på døra.

Og du stygge kvinne (selv om du sikkert ikke vet selv hvor frastøtende du er, i og med at kvinner blir fortalt at de er vakre prinsesser uansett hvor langt dette er fra sannheten). Se for deg den dummeste og slemmeste dagdriveren: en fyr med ett forkastelig kvinnesyn, rusproblemer og null evene til egen forsørgelse, og spør deg selv: ville du ha finansiert en sånn mann ved ditt eget betalte arbeid og i tillegg tatt alt arbeid knyttet til barn og hjem, for å få ha en familie og barn?

Neppe. Du ville nok heller ha valgt å være alene-mor med barn av noen med et mye bedre genetisk utangspunkt. Det blir mindre jobb for ett bedre resultat!

Når det er sagt, vil jeg påstå at det er bedre å være "tapermann" enn "stygg kvinne". Som "tapermann" kan du dra deg selv opp av gjørma med vilje og hardt arbeid. Som direkte stygg kvinne har du langt større problemer, og vil få lite til ingen fremgang i livet.



Anonymous poster hash: 7b017...be2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God psykologi? Alt er jo manipulasjon fra ende til slutt!

Nei, noe er reell personlighetsforbedring/tilpasning, etter hva jeg har skjønt. Men det spiller ingen rolle, for hva er galt med å manipulere andre om du har fordel av det? Det er jo bare det folk gjør ellers i dagliglivet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skyr hjelpeløse menn uten overlevelsesevne.

Menn skyr stygge kvinner.

Dette er en sannhet som alltid vil eksistere. Noen blir født med dårligere utgangspunkt enn andre. Det er synd på disse, men de er i bunn og grunn skyld i sin egen singeltilværelse.

Hvis de hjelpeløse mennene på bunnen ev næringskjeden hadde tatt til takke med de styggeste kvinnene, og disse kvinnene hadde tatt til takke med de hjelpeløse mennene på bunnen, hadde alle hatt en partner. Sånn blir det imidlertid ikke.

Problemet er at media gir både menn og kvinner urealistiske forventninger om hva de kan få i en partner. Alle kvinner tror de skal få en kjekk gentleman av en prins. Alle menn tror de skal få en skjønnhetsgudinne med masse omsorgsinnstingt, som gladelig stiller opp på kjøkkenet og til sengs.

Get real.

Dessuten finnes det biologiske mekanismer som hindrer menneskeheten fra å skille seg til en gruppe over-mennesker og en gruppe under-mennesker. Det er ikke meningen at dere skal formere dere sammen og føre null positive egenskaper videre.

Du selvutnevnte "tapermann": se for deg det minst attraktive kvinnemennesket du vet om. Ville du giftet deg og fått barn med henne hvis det var din eneste sjangse for å få kone og barn?

Neppe. Du vil nok heller velge å være evig singel og barnløs, og leve i håpet om at en engel en dag skal banke på døra.

Og du stygge kvinne (selv om du sikkert ikke vet selv hvor frastøtende du er, i og med at kvinner blir fortalt at de er vakre prinsesser uansett hvor langt dette er fra sannheten). Se for deg den dummeste og slemmeste dagdriveren: en fyr med ett forkastelig kvinnesyn, rusproblemer og null evene til egen forsørgelse, og spør deg selv: ville du ha finansiert en sånn mann ved ditt eget betalte arbeid og i tillegg tatt alt arbeid knyttet til barn og hjem, for å få ha en familie og barn?

Neppe. Du ville nok heller ha valgt å være alene-mor med barn av noen med et mye bedre genetisk utangspunkt. Det blir mindre jobb for ett bedre resultat!

Når det er sagt, vil jeg påstå at det er bedre å være "tapermann" enn "stygg kvinne". Som "tapermann" kan du dra deg selv opp av gjørma med vilje og hardt arbeid. Som direkte stygg kvinne har du langt større problemer, og vil få lite til ingen fremgang i livet.

Anonymous poster hash: 7b017...be2

Veldig mye sant i dette. Krasst, men sant. Kjenner meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Var ikke det beskrivende nok?

Menn som er sånn passe handy. Menn som kan jobben sin. Menn som ikke er redd for fremmende mennsker. Menn som tar i et tak. Menn som løser de utfordringer som måtte komme. Menn som ikke får panikk om noe skjærer seg. Altså, menn som er trygge på alt unntatt det å anse seg selv som god nok som partnermateriale. Hvordan i alle dager skal en slik mann få løst sin floke når det mest uatraktive kvinner vet er menn som er keitete og unnvikende i datingsituasjoner?

De må jobbe med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Føler du at du ikke duger som venn også, eller bare som partner?

Selvfølelsen sitter dypt i oss og man må jobbe aktivt med de automatiske tankene man får (om at man f.eks ikke er en god partner osv.), og stoppe disse tankene med en gang de dukker opp, og erstatte dem med mer nøytrale/positive ord (som f.eks "jeg er er god nok som jeg er"), og vær flink til å legge merke til ting som partneren din gjør som bekrefter at du er en god kjæreste og at hun verdsetter deg. Har du prøvd noe av dette (over tid)?

Anonymous poster hash: b7064...3ca

Duger som venn for mine kvinnelige venner ja. Og det dreier se gikke så mye om tanker, men om følelser. Igjen, objektivt sett ser jeg at jeg har mye å fåre med, følelsesmessig overhode ikke. Det siste preger en da kraftig i interkasjonen med det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...