Gå til innhold

Typen sin bestekompis å meg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger bare å få skrevet ned tankene rundt dette..Er så forvirret å ja..

Har vært ilag med typen i over 2 år, forholdet er helt ok, han er ganske spydig å ikke særlig gentemen mot meg, syker meg ned ofte, men vi er et godt team sammen, har det morsomt osv å jeg vet han er sånn med alle å ikke bare meg å det er sånn han er. Har lært meg å overse det å heller tenke på de gode sidene hans.. Så har han en bestekompis som har vært det hele livet som jeg ble introdusert til for over 1 og et halvt år siden, han var det mest perfekte personen jeg har mødt. Likte å ha dype samtaler, spanderte mat, holdt veska mi, kjefta på typen min når han var stygg i kjeften mot meg osv.

Følte meg så trygg...Så såg vi ikke han på et og et halvt år, pga han var på reise.

Nå er han her igjen og vi henger med han. I all den tiden har det kriblet i magen når jeg tenker på han, og nå 1 og et halvt år senere har ingenting forandret seg mellom oss, tverrt imor..vi har kommet nærmere hverandre.

Kompisen te typen har snakka med han om at han må ta mer vare på meg for jeg er en fantastisk jenta, å det er vanskeligt å finne noen så bra osv. Men typen blir bare sur å sier "ta å ta vare på na du hvis du syns det e så viktigt å behandle henne sånn".

Hvis vi er på fest alle sammen så er det bestekompisen så holder veska mi, hjelper å ta på meg jakken, kjøper mat til meg (typen min har nesten aldri spandert noe på meg), holder meg i hånden, holder rundt meg å stryker meg i armen å kaller meg "lillevenn". Alt det der skjer forran typen min som ikke bryr seg i det hele om det, han pleier å vær sjalu men sier han har ikke noe å vær redd for siden det e bestekompisen hans det er snakk om.

Men! hver gang typen min ikke er på rommet så for jeg det blikket av kompisen, der han "spiser" meg opp-ned med øynene å smiler å blunker lett på en vennlig måte. Han har også sakt at han syns sunn i meg å at jeg fortjener det beste å hver gang han gjør noe "romantisk" med meg sier han " egentlig er det typen din sin jobb.. stakkers deg vennen, jeg tar vare på deg uansett men..". Vet ikke om han er sånn mot meg fordi han syns sunn i meg eller pga noe mer?? ;)

Han blir skikkelig sinna når typen gjør noe mot meg å forsvarer meg, føler meg så trygg å beskyttet med han, han er stor å snill å holder rundt meg når sjansen byr seg..ja dere sjønner poenget.

Er så forvirret..Jeg ser rett fram for øynene mine hvor mye bedre gutt jeg EGENTLIG kunne fått meg at til og med kompisen te typen er bedre..Så hva har dette endt opp med? Joh, følelser for han.

Nå skal han på ffolkehøyskole i 1 år å jeg griner for jeg kommer til å savne han å den følelsen han ga meg av å føle meg som en skikkelig kvinne som for mye respekt å kos, han er god å snakke med også...

Jeg blir aldri lett forelsket, forelskelsen med typen min varte bare i 1 måned, mens med bestekompisen hans så føler jeg en så sterk kjærlighet som har vart i nesten 2 år..Vet ikke hvordan kontrollere meg så ikke de legger merke til hvor glad jeg er i kompisen hans å verdsetter han.. følelsene vokser å vokser jo bedre å bedre jeg blir behandlet av han å jo værre jeg blir behandlet av typen min..

Anonymous poster hash: 380b0...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vert i lignende situasjon der følelsene tar over?

Anonymous poster hash: 380b0...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanskelig. Men spør deg selv. Kan du bli lykkelig med kjæresten din? Ser du for deg at dere har det fint om 5 år? Hvis ikke så tror jeg du bør snakke med han om hva som skjer, og at du har problemer med at han ikke tar vare på deg.



Anonymous poster hash: e25db...e16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjær vene. Dump kjæresten din før du fortsetter med det surret her.

Man tuller IKKE med gode venner av kjæresten sin, det er direkte lavmål.

Bestekompisen til kjæresten din må velge mellom deg og kjæresten din om det skal bli noe mellom dere to, hvem tror du han velger? Deg eller bestekompisen sin? Hørt om lojalitet og integritet?



Anonymous poster hash: 08854...8ec
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måten du fremstiller kjæresten din og dine følelser overfor han, samt det du skriver om bestekameraten her får meg til å tenke at du ønsker at vi skal gi deg "klarsignal" på å dumpe kjæresten og bli sammen med bestekompisen.

JA! Dump kjæresten din. Men ikke gå for bestekameraten. Som AB nevner over her, så kommer han til å måtte ta valget mellom deg og bestekameraten sin. Vil med ganske stor sikkerhet si at valget kommer til å ende på kameraten. Du taper riktignok ikke noe på det (sett at du vil gå fra kjæresten din uansett), men det er jævla shitty gjort.

Det virker på meg som om du ikke har det særlig optimalt med kjæresten din. Du er underernært på trygghet og omsorg, noe som får deg til å knytte deg til "førstemann" som har mulighet til å substituere kjærestens manglende evne til å ivareta deg. At dette viser seg å være bestekameraten kan godt skyldes sjalusien hans (som du nevner), som gjør at du ikke får muligheten til å oppleve andre "gentlemens". Det er nok av gutter som vil holde veska di og spandere en kebab på deg etter en bytur, uten at de legger noe mer i det enn at de synes du er snill og fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du burde bli i det forholdet du er i nå. Prøv singeltilværelsen litt, så ser du fort at det er mange som ønsker å varte deg opp. Det hjelper på selvtilitten etter et sånt forhold :-) lykke til!

Anonymous poster hash: 56457...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

tuuuusentakk for svar dere som kom med mye klokt! Gir meg masse å tenke på å nye synsvinkler på saken :)

Jeg har IKKE skrevet i innlegge mitt at jeg vil bli sammen med kameraten eller at vi har et hemmelig forhold eller whatever. Det har jeg ikke tenkt å gjøre, for jeg vet hvor vondt det er å bli sviktet på den måten.. Jeg skrev bare at følelsene mine for kompisen gjør meg veldig fortviler å lei meg. Sa aldri at jeg har planer om å hoppe på han eller noe...

Han er snill ja, men føler han bryr seg mer enn de fleste gutta uten at han kjenner meg så godt..som f.eks hvis jeg er stille å nedfor en dag å typen gir blanke f, så har kompisen sakt til typen min at han må trøste meg å spør meg om hva som er galt siden kompisen ikke er typen min å ikke kan gjøre det selv.

Han prater for typen min på en måte, som om det er kompisen som styrer typen min, f.eks så hører jeg kviskring mellom kompisen te typen "ser hun ikke har rørt maten sin i hele dag, spør om det er noe gale å gi henne en god klem...Jeg kan jo ikke gjør det pga jeg ikke er kjæresten" eller når di er i butikken "se! der er den toppen dama di pekte på å har sett på så mange ganger, tenk så gla hun blir om du plutselig kommer hjem med den til henne! kom igjen jeg kan betale så gir du den fra deg...siden du er typen" mange ganger typen gjør noe overraskende til meg så for jeg vite etterpå at egentlig sto kompisen hans bak det å tvang typen min til å gjør det siden "jeg fortjener bare det beste å er ei sånn jenta man må ta vare på"

åårh! Jeg hater at han er så perfekt...men dere har kansje rett...jeg er på underskudd av litt god behandling så når "førsteman" er det med meg så blir jeg knyttet :(

Anonymous poster hash: 380b0...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke den her bestekameraten er interessert i deg, jeg tror han bare er en god venn, eller prøver å være en god venn, men for meg blir det du beskriver veldig rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke bare litt sleip da? Virker som at du får med deg det meste han sier til kompisen sin om hva han bør gjøre for deg, så det er ikke utenkelig at dette er noe han gjør med vilje (fordi han er interessert i deg). Dersom han var en god kompis med integritet, hadde han ikke latt deg høre hvilke råd og formaninger han kommer med til kompisen, men i stedet latt ham ta æren selv.



Anonymous poster hash: ffae0...58c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han egentlig ikke liker TS, men at han smører ekstra på sånn at kameraten ikke skal forstå at han ikke makter dama hans.

Du har en merkelig kombinasjon av høy selvhevdelse og lav selvfølelse. Skjønner at ikke livet har vært snilt mot deg. Du tolker absolutt alt negativt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en merkelig kombinasjon av høy selvhevdelse og lav selvfølelse. Skjønner at ikke livet har vært snilt mot deg. Du tolker absolutt alt negativt.

Husk nå på at normale kjønnsmodne mennesker kan få barn og de kan bli både sønner og døttre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen ganger leter man etter tegn man vil ha, og overtolker signaler fordi det er gjerne noe man vil ha bekreftet. Det kan kanskje være slik her?

Uansett virker forholdet ditt med typen ganske tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

kompisen sier ALDRI ifra at det erbhan, typen min innrømmer dette...bare av og til jeg har hørt de kviskre når di absolutt tror jeg ikke hører på.

Men takk for svar...det var ikke akuratt noen gode råd om hvordan jeg kan få det bedre eller bli kvitt følelsene men men..

Anonymous poster hash: 380b0...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kompisen høres ganske pill råtten ut i mine øyne. Han velger tydeligvis med omhu hvilken side av han du skal se. Han går altfor langt med deg både i ord og fysisk. Selvfølgelig liker han deg mer enn bare som en venn...

Du er jo med på leken selv. Du er nesten utro her, samtidig som du legger ut på forumet her om hvor bedriten typen din er. Jeg får ingen sympati for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump kjæresten din. Du har jo ikke følelser for han lengre, og er åpenbart ikke fornøyd med forholdet.

Han der kompisen høres ikke noe grei ut heller. Legge seg etter dama til "bestevennen" sin??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...