Gå til innhold

Menn og barbering nedentil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryr meg ikke om hva andre mener om det der jeg. Jeg gidder ikke å barbere meg nedentil. Ser ingen grunn til å komme med noen forklaring eller unskyldning med hvorfor jeg ikke vil. Jeg og underlivet mitt trives best med hår der. Jeg klipper litt og tar bikinilinja, det får holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo ikke hår på selve stakan uansett

Joda, det er mange menn som har hårvekst godt oppover skaftet. Ikke så kraftig som nede ved roten, men også menn har hår "der det ikke skal være hår", akkurat som mange kvinner fra naturens side har hår godt utenfor den klassiske trekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke hår på selve stakan uansett

Du får lov til å forstå poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca28

Joda, det er mange menn som har hårvekst godt oppover skaftet. Ikke så kraftig som nede ved roten, men også menn har hår "der det ikke skal være hår", akkurat som mange kvinner fra naturens side har hår godt utenfor den klassiske trekanten.

har ikke jeg sett. hm kanskje de jeg lå med fjerna det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Syns det er litt trist at denne trenden har blitt så veldig "selvfølgelig".

Sier ikke at folk skal være 100% naturlige som noen reagerer på lengre opp her, men man trenger vel strengt tatt ikke fjerne alt det naturlige her heller.

Syns det er trist når jeg hører historier om barn/unge ungdommer som får hår på underlivet og tror at de er freaks og begynner å barbere det bort med en gang, barn som vokser opp i den tro at hår er ekkelt og unaturlig

hva med de som har lyst til å fjerne det da?

og kjønnshår er naturlig, men ekkelt likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med de som har lyst til å fjerne det da?

og kjønnshår er naturlig, men ekkelt likevel

Er ikke du sykepleier? Synes du pasienter som har kjønnshår er ekle også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt skal ikke på død og liv være hundre prosent naturlig. Hadde det skulle vært sånn hadde vi ikke kunnet dusja med hverken såpe eller shampo, ikke brukt fuktighetskrem mot tørr hud eller noen hudpleieprodukter, ikke brukt engangsbind når man hadde mensen, aldri klipt håret, aldri fjerna sjegget (menn altså) og gått rundt med fullt julenisseskjegg, ikke pynta seg på noen måte, ikke bruks fine klær, smykker, sminke, parfyme, deodorant, kanskje til og med ikke dusja, man skulle være så naturlig at man kun lukta naturlig kroppslukt og stinka svette. ja jeg mener det er ekkelt om folk liker det som er sååå naturlig ja

Alt innenfor rimelighetens grenser, kjære deg. Jeg sa ikke at jeg synes skitt er tiltrekkende, eller at jeg synes gammel svettelukt er stas.

Renslighet er bra fordi det forhindrer sykdom. Overdreven renslighet er voldsom sløsing med ressurser, og det er dårlig for huden.

Når noen av oss sier at vi liker at ting er naturlig, betyr det ikke at vi synes alle burde velte rundt i sin egen dritt. Det er faktisk helt naturlig å stelle seg, og pynte seg. Ta en titt på nærmeste katt eller fugl. Det handler om velvære og sunnhet (og, når det kommer til lukt: hensyn til andre). Når jeg sier naturlig så mener jeg at jeg (eller min kjære) ikke er nødt til å dusje hver dag, og jeg pynter meg akkurat så mye jeg har lyst til. Poenget er at det bør ikke være normen i samfunnet at man må være sminket for å kunne bevege seg utendørs, eller at man får høre at man er ekkel hvis man ikke barberer musa eller ikke dusjer fem ganger om dagen.

For sterk parfyme er forresten akkurat like ekkelt som litt svettelukt. (innenfor rimelighetens grenser, jada)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Alt innenfor rimelighetens grenser, kjære deg. Jeg sa ikke at jeg synes skitt er tiltrekkende, eller at jeg synes gammel svettelukt er stas.

Renslighet er bra fordi det forhindrer sykdom. Overdreven renslighet er voldsom sløsing med ressurser, og det er dårlig for huden.

Når noen av oss sier at vi liker at ting er naturlig, betyr det ikke at vi synes alle burde velte rundt i sin egen dritt. Det er faktisk helt naturlig å stelle seg, og pynte seg. Ta en titt på nærmeste katt eller fugl. Det handler om velvære og sunnhet (og, når det kommer til lukt: hensyn til andre). Når jeg sier naturlig så mener jeg at jeg (eller min kjære) ikke er nødt til å dusje hver dag, og jeg pynter meg akkurat så mye jeg har lyst til. Poenget er at det bør ikke være normen i samfunnet at man må være sminket for å kunne bevege seg utendørs, eller at man får høre at man er ekkel hvis man ikke barberer musa eller ikke dusjer fem ganger om dagen.

For sterk parfyme er forresten akkurat like ekkelt som litt svettelukt. (innenfor rimelighetens grenser, jada)

Dusj fem ganger om dagen var da vel overdrevet og jeg sa ingenting om at man skulle bruke for mye parfyme. Du syns jeg overdriver om det jeg sa om det å være naturlig, og du prøver tydeligvis å få det jeg mener til å høres totalt overdrevent ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest24

Slapp av, Bianca.

Disse anti-intimbarberingsfanatikerene og enkelte andre stråmannsdebattanter (som f.eks. 'Eventyr3', en person som ikke ser ut til å bidra til så veldig mye annet enn halvdårlige forsøk på latterliggjøring av andres innlegg omkring dette temaet) her på tråden kommer snart uansett til å blåse vekk som løv for vinden. Med deres dertilhørende smakløse forsøk på en såkalt kampanje for å proklamere for å beholde våre "kjære" utvekster der nede.

Jeg tillegger uansett slike meninger som enkelte av dem presenterer absolutt 0.00 verdi. Jeg har uansett sagt at jeg ville gitt blaffen i om ei "hårete" dame hadde sendt meg på dør for at jeg er glattbarbert, hva? Spørs bare om hun hadde rukket å sende meg på dør før jeg selv hadde snudd i døra ved synet av ei hårete mus.

En debatt som dette er nesten bare nødt til å splitte det gode folk, det er tross alt de edlere deler det er snakk om. Personlig er jeg glad for at jeg står på det som jeg i svært stor grad mener er den rette siden.

Vi har vunnet, de har tapt. Vi har rett, de tar feil, enkelt og greit. In my humble opinion, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Ja du vet, jeg tørr ikke å delta i så seriøse diskusjoner. Det er kun for de mest intellektuelle! :lol:

Så, gratulerer med seieren! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca28

Slapp av, Bianca.

Disse anti-intimbarberingsfanatikerene og enkelte andre stråmannsdebattanter (som f.eks. 'Eventyr3', en person som ikke ser ut til å bidra til så veldig mye annet enn halvdårlige forsøk på latterliggjøring av andres innlegg omkring dette temaet) her på tråden kommer snart uansett til å blåse vekk som løv for vinden. Med deres dertilhørende smakløse forsøk på en såkalt kampanje for å proklamere for å beholde våre "kjære" utvekster der nede.

Jeg tillegger uansett slike meninger som enkelte av dem presenterer absolutt 0.00 verdi. Jeg har uansett sagt at jeg ville gitt blaffen i om ei "hårete" dame hadde sendt meg på dør for at jeg er glattbarbert, hva? Spørs bare om hun hadde rukket å sende meg på dør før jeg selv hadde snudd i døra ved synet av ei hårete mus.

En debatt som dette er nesten bare nødt til å splitte det gode folk, det er tross alt de edlere deler det er snakk om. Personlig er jeg glad for at jeg står på det som jeg i svært stor grad mener er den rette siden.

Vi har vunnet, de har tapt. Vi har rett, de tar feil, enkelt og greit. In my humble opinion, vel og merke.

Nå var ikke dette en konkurranse for meg ut av hvem som har rett og ikke rett. Jeg bare sa min mening om hva jeg syns er ekkelt, andre som jeg ikke har å gjøre med får gjøre hva de vil med kroppshårene sine så lenge jeg slipper borti de med vill skogsvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest24

Ja du vet, jeg tørr ikke å delta i så seriøse diskusjoner. Det er kun for de mest intellektuelle! :lol:

Så, gratulerer med seieren! :tommelsmil:

Wow. Du fortsetter å imponere på spetakulært vis, ser jeg.

*

@Bianca28, det var aldri meningen å gjøre dette til noen konkurranse. Grunnen til mine mange innlegg var ganske enkelt svar på tiltale av enkeltes kommentarer. Peace out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj fem ganger om dagen var da vel overdrevet og jeg sa ingenting om at man skulle bruke for mye parfyme. Du syns jeg overdriver om det jeg sa om det å være naturlig, og du prøver tydeligvis å få det jeg mener til å høres totalt overdrevent ut

Jada, jeg setter ting på spissen for å understreke et poeng. Det jeg mener er at folk har forskjellige preferanser, det er helt fint. Personlig hadde jeg aldri orket å leve under et slikt pyntetyranni som mange gjør; det er jeg og min kjære enige om, og vi er fornøyde med det. Vi bruker heller tiden på hyggelige ting. Folk står fritt til å gjøre så store eller så små inngrep de vil, både når det kommer til intimhygiene og andre ting. Det jeg reagerer på er at du påstår at det er ekkelt å mene på annen måte enn deg selv. Dette handler ikke om hva du eller jeg eller flertallet foretrekker, det handler om hvilke holdninger man har til folk. Jeg mener at variasjon er en god ting og at man ikke burde gå rundt å mene at andre er ekle, bare fordi de gjør noe du ikke tenner på. Småjenter vokser opp og lærer seg at kroppene deres er ekle. Forum som dette er typiske steder tenåringer søker til når de lurer på hva som er 'rett' og 'galt' med kroppene deres. Skal de komme hit å lese at det er ekkelt å ha hår? Det er ikke bare vektspørsmål som gir folk problemer. Unge jenter er ekstremt mottakelige for komplekser og fikse ideer, og hvis de kommer til KG synes jeg det er viktig at de finner noe annet enn en beskjed om at 'hvis du ikke er sånn eller sånn, er du ekkel'. Det er mulig du synes jeg drar dette ut av proporsjoner, men jeg synes ikke dette er noe man skal ta så lett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av, Bianca.

Disse anti-intimbarberingsfanatikerene og enkelte andre stråmannsdebattanter (som f.eks. 'Eventyr3', en person som ikke ser ut til å bidra til så veldig mye annet enn halvdårlige forsøk på latterliggjøring av andres innlegg omkring dette temaet) her på tråden kommer snart uansett til å blåse vekk som løv for vinden. Med deres dertilhørende smakløse forsøk på en såkalt kampanje for å proklamere for å beholde våre "kjære" utvekster der nede.

Jeg tillegger uansett slike meninger som enkelte av dem presenterer absolutt 0.00 verdi. Jeg har uansett sagt at jeg ville gitt blaffen i om ei "hårete" dame hadde sendt meg på dør for at jeg er glattbarbert, hva? Spørs bare om hun hadde rukket å sende meg på dør før jeg selv hadde snudd i døra ved synet av ei hårete mus.

En debatt som dette er nesten bare nødt til å splitte det gode folk, det er tross alt de edlere deler det er snakk om. Personlig er jeg glad for at jeg står på det som jeg i svært stor grad mener er den rette siden.

Vi har vunnet, de har tapt. Vi har rett, de tar feil, enkelt og greit. In my humble opinion, vel og merke.

"En debatt som dette"? Kødder du? Det må jeg bare tro at du gjør. Det går ikke an å faktisk mene de tingene du sier. Hva du foretrekker er din sak, men å påstå at det finnes noe "rett" og noe "galt" i spørsmålet om hvorvidt folk skal ha kjønnshår eller ikke, er så latterlig at jeg velger å tro at det ikke faktisk er noen som mener det.

Forøvrig er det vel ingen anti-intimbarberingsfanatikere her inne. Det som har blitt sagt, er at flere av oss ikke synes det er nødvendig, og at vi foretrekker ubarbert. Det er ingen som har sagt at alle må gjøre som oss, ellers er de ekle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Slapp av, Bianca.

Disse anti-intimbarberingsfanatikerene og enkelte andre stråmannsdebattanter (som f.eks. 'Eventyr3', en person som ikke ser ut til å bidra til så veldig mye annet enn halvdårlige forsøk på latterliggjøring av andres innlegg omkring dette temaet) her på tråden kommer snart uansett til å blåse vekk som løv for vinden. Med deres dertilhørende smakløse forsøk på en såkalt kampanje for å proklamere for å beholde våre "kjære" utvekster der nede.

Jeg tillegger uansett slike meninger som enkelte av dem presenterer absolutt 0.00 verdi. Jeg har uansett sagt at jeg ville gitt blaffen i om ei "hårete" dame hadde sendt meg på dør for at jeg er glattbarbert, hva? Spørs bare om hun hadde rukket å sende meg på dør før jeg selv hadde snudd i døra ved synet av ei hårete mus.

En debatt som dette er nesten bare nødt til å splitte det gode folk, det er tross alt de edlere deler det er snakk om. Personlig er jeg glad for at jeg står på det som jeg i svært stor grad mener er den rette siden.

Vi har vunnet, de har tapt. Vi har rett, de tar feil, enkelt og greit. In my humble opinion, vel og merke.

Det er nok av oss som ikke snur i døra verken ved synet av et naturlig eller et frisert underliv, og ingen av motdebatantene har gjort noe poeng ut av at det skal være feil å barbere seg. Det er du som driver en antihårvekstkampanje, og da går vi selvfølgelig til motmæle. Jeg er såpass sikker på meg selv om mine preferanser at jeg ikke tar det så tungt, men det betyr ikke at jeg synes det skal få stå usvart. Det er ikke noe fellestrekk mellom å være glattbarbert og å være kultivert eller mer hygienisk. Menneskelige kvaliteter måles på helt andre plan. Du skal få sammenligne de som er naturlige med huleboere så mye du vil, men du vil kanskje bli overrasket om du visste hva slags mennesker som går omkring med full jungel. Helt vanlige mennesker, altså.

Hyggelig at du tillegger andres meninger 0.00 verdi, da du dermed går inn i "debatten" med et åpent sinn.

Personlig er jeg glad for at jeg ikke lar underlivssveis ha noen avgjørende faktor i mitt valg av partner.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Jada, jeg setter ting på spissen for å understreke et poeng. Det jeg mener er at folk har forskjellige preferanser, det er helt fint. Personlig hadde jeg aldri orket å leve under et slikt pyntetyranni som mange gjør; det er jeg og min kjære enige om, og vi er fornøyde med det. Vi bruker heller tiden på hyggelige ting. Folk står fritt til å gjøre så store eller så små inngrep de vil, både når det kommer til intimhygiene og andre ting. Det jeg reagerer på er at du påstår at det er ekkelt å mene på annen måte enn deg selv. Dette handler ikke om hva du eller jeg eller flertallet foretrekker, det handler om hvilke holdninger man har til folk. Jeg mener at variasjon er en god ting og at man ikke burde gå rundt å mene at andre er ekle, bare fordi de gjør noe du ikke tenner på. Småjenter vokser opp og lærer seg at kroppene deres er ekle. Forum som dette er typiske steder tenåringer søker til når de lurer på hva som er 'rett' og 'galt' med kroppene deres. Skal de komme hit å lese at det er ekkelt å ha hår? Det er ikke bare vektspørsmål som gir folk problemer. Unge jenter er ekstremt mottakelige for komplekser og fikse ideer, og hvis de kommer til KG synes jeg det er viktig at de finner noe annet enn en beskjed om at 'hvis du ikke er sånn eller sånn, er du ekkel'. Det er mulig du synes jeg drar dette ut av proporsjoner, men jeg synes ikke dette er noe man skal ta så lett på.

Det jeg mente er at jeg syns det er ekkelt med sånne meninger hvis de går ut over meg. Hvis jeg f.eks hadde deita en mann som lot det vokse vilt nedentil hos seg selv fordi han likte å være mest mulig naturlig, og samtidig nekta meg å fjerne kroppshår fordi han ville ha meg mest mulig naturlig, da hadde jeg syntes han var ekkel og hadde ikke villet ha han. Hva andre som jeg ikke har noe med å gjøre mener, de driter jeg i.

Dessuten er ikke dette et sted for unger, dette er et diskusjonsforum og gidder ikke å ta hensyn til om en trettenåring skulle finne på å lese her inne når jeg sier mine meninger. Hadde man skulle tatt hensyn til det er det mange tråder inne på kg som burde vært kuttet ut helt.

Endret av Bianca28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...