Gå til innhold

HJELP! Jeg er "ulovlig" forelsket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

Slik jeg ser det har du to muligheter:

Bytt jobb så snart du kan.

Gå til en psykolog eller prat med en venninne om det.

+ Meld deg inn på en eller to ulike date-nettsider der du er bevisst på å komme deg ut på date med andre så snart du kan. Du trenger å tenke på andre folk. Nærmere bestemt single folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

+ Meld deg inn på en eller to ulike date-nettsider der du er bevisst på å komme deg ut på date med andre så snart du kan. Du trenger å tenke på andre folk. Nærmere bestemt single folk.

Jeg har datet mye, og vært seriøs med en annen person mens dette har pågått (i over ett år). Men interessen for denne kollegaen vil bare ikke forsvinne!

Min kollega ble sjalu da jeg ble involvert med denne mannen. Akkurat som om han tenkte at han kom til å miste alle mulige sjanser med meg dersom det ble seriøst med denne personen.

Vi vil utvilsomt begge ha hverandre, men siden jeg er singel tror jeg det er lettere for han.

Det er jo jeg som må se han med en annen, og høre om dama hans. Det spiser meg opp innvendig, selv om jeg later som om jeg ikke bryr meg.

Anonymous poster hash: 1b5e1...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser vel du også, at det ikke funker å prøve å endre tankegang? Så hvorfor da ikke få ett svar, noe som nok vil få henne på andre tanker? :)

Hvis det ikke fungerer slik hun tenker nå, så får hun endre tankegang. Dette blir en tap-tapsituasjon uansett hvilket svar hun får. Sier han at nei, jeg er lykkelig der jeg er, så får TS dolkestøtet. Sier han at han dumper sin gravide samboer for TS, kommer dette til å gå rett i dass for alle parter.

Forelskelser går over, det gjør det for alle. Hva er viktigst her? At TS får utløp for sine følelser, eller at mannen og samboer kan konsentrere seg om familieforøkelsen og samlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har datet mye, og vært seriøs med en annen person mens dette har pågått (i over ett år). Men interessen for denne kollegaen vil bare ikke forsvinne!

Min kollega ble sjalu da jeg ble involvert med denne mannen. Akkurat som om han tenkte at han kom til å miste alle mulige sjanser med meg dersom det ble seriøst med denne personen.

Vi vil utvilsomt begge ha hverandre, men siden jeg er singel tror jeg det er lettere for han.

Det er jo jeg som må se han med en annen, og høre om dama hans. Det spiser meg opp innvendig, selv om jeg later som om jeg ikke bryr meg.

Anonymous poster hash: 1b5e1...27f

Han vil ikke utvilsomt ha deg når han er i et forhold med en dame som han har gjort gravid!

*Jorden kaller*

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ham om det. La ham ta avgjørelsen selv. ;)

Da blir du enten avvist og så er det kanskje lettere å glemme ham, eller så vil han satse på deg og da var vel ikke forholdet med dama hans så bra i utgangspunktet.



Anonymous poster hash: 090ce...e6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke inntrykk av at du er en homewrecker men heller bare håpløst betatt. Du må faktisk bare komme over det, og muligens se etter en annen jobb for å gjøre det enklere for deg selv.

Hvis du tror at alt er forutbestemt så kan du trøste deg med at hvis det er meningen at dere skal ende opp sammen så vil det skje uansett til rett tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke fungerer slik hun tenker nå, så får hun endre tankegang. Dette blir en tap-tapsituasjon uansett hvilket svar hun får. Sier han at nei, jeg er lykkelig der jeg er, så får TS dolkestøtet. Sier han at han dumper sin gravide samboer for TS, kommer dette til å gå rett i dass for alle parter.

Forelskelser går over, det gjør det for alle. Hva er viktigst her? At TS får utløp for sine følelser, eller at mannen og samboer kan konsentrere seg om familieforøkelsen og samlivet?

Det har du rett i :) Men det virker liksom ikke som om TS er så gira på akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i :) Men det virker liksom ikke som om TS er så gira på akkurat det!

Jeg mener at TS må prøve å sette sine egne følelser til side her, og tenke på at det skal komme et barn til verden som blir det viktigste i livet til denne mannen og hans samboer. Som sagt, en forelskelse går over, dette barnet er her for å bli.

Hvis denne mannen mot formodning skulle gå fra samboer og barn for å bli sammen med TS, er TS klar for å bli stemor til dette barnet? Ha eksen i livet i minst 18 år framover? Jeg tipper realiteten ville satt en brå stopper for forelskelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; har dere allerede hatt samtaler om hvor godt dere liker hverandre? Fordi det høres sånn ut når du refererer til at han blir sjalu av at du dater andre og hvordan dere hadde vært sammen om det ikke hadde vært for dama hans. I så fall bør du ta en ordentlig samtale med han om at nok er nok, dette klarer du ikke mer. Det å gå rundt å flørte på grensen til hva som er utroskap er ikke sunt for deg og at du vil ha fred. Om dere faktisk ikke har snakket på dette nivået ville jeg tatt et kraftig oppgjør med meg selv, for da har du noen kraftige dagdrømmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER:

Jeg ser at mange har misforstått litt. Eller kanskje jeg bare har utelatt en viktig detalj...

Jeg vil IKKE at han skal forlate noen for meg. Ikke en gang om han foreslår det.

Som jeg tolker forholdet deres er ikke dette noe som vil vare for evig, men siden de har vært sammen noen år vil ikke JEG være grunnen til noe split up.

Om ting ikke hadde fungert mellom oss, hadde jeg fått utrolig dårlig samvittighet for at han sitter igjen med ingenting. Et break-up til ingen nytte.

Egentlig så tror jeg ikke at vi to er meant to be, siden vi er ganske forskjellige. Det er mulig jeg bare ha han på grunn av spenningen av at han er en kollega. Kanskje jeg også er en av de jentene som vil ha det de ikke kan få, eller kanskje jeg er så opptatt av han fordi det er "forbudt".

Jeg vet ikke hva som stemmer, men jeg vet at jeg bare vil ha han. Ikke at hans privatliv skal bli storforandret på grunn av meg.

Så jeg trenger gode råd til hvordan jeg kan takle dette... Hvordan skal jeg klare å miste interessen for denne karen?



Anonymous poster hash: 1b5e1...27f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; har dere allerede hatt samtaler om hvor godt dere liker hverandre? Fordi det høres sånn ut når du refererer til at han blir sjalu av at du dater andre og hvordan dere hadde vært sammen om det ikke hadde vært for dama hans. I så fall bør du ta en ordentlig samtale med han om at nok er nok, dette klarer du ikke mer. Det å gå rundt å flørte på grensen til hva som er utroskap er ikke sunt for deg og at du vil ha fred. Om dere faktisk ikke har snakket på dette nivået ville jeg tatt et kraftig oppgjør med meg selv, for da har du noen kraftige dagdrømmer.

TS her...

Ja, vi er begge godt kjente med situasjonen vår. Det er ikke bare jeg :P

Da jeg fikk jobben for over ett år siden tok det ikke lang tid før han begynte å flørte med meg.

Flørtingen har vært litt sånn av og på. Vi har begge vært veldig forsiktige, men da han fikk vite at jeg begynte å bli seriøs med en annen, var han plutselig veldig interessert i å møtes.

En kveld da vi jobbet overtid og var helt alene på kontoret kysset han meg, sa at han vil ha meg og at han har ventet lenge på å kunne kysse meg.

Han er en veldig ordentlig fyr og har alltid vært trofast. Bortsett fra nå.

Anonymous poster hash: 1b5e1...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den stakkars familien være. La fyren glede seg over sitt kommende barn og nyte forelskelsen med sin gravide samboer. Det er en fin tid for dem å få sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den stakkars familien være. La fyren glede seg over sitt kommende barn og nyte forelskelsen med sin gravide samboer. Det er en fin tid for dem å få sammen.

Les kommentar nummer 30, Misscheree :)

Jeg vil ikke splitte dem. Jeg vil komme over han, sånn at jeg kan leve videre uten å ha vondt i hjertet (åh, så klisj det hørtes ut. Men du skjønner hva jeg mener).

Men jeg vet bare ikke hvordan. Det var derfor jeg opprettet denne tråden : )

Anonymous poster hash: 1b5e1...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS tenk nøye gjennom hva fremtid du vil denne kvinnen skal få med dette barnet om du i det heletatt gjør noe slikt. Sett deg i hennes sko og kjenn på kroppen hvordan det ville værdt for nettop deg.

Selvom han kanskje føler også noe for deg så vil du også gjøre hverdagen til dette stakars kvinnemennesket helt forferdelig om det går din vei..

Nå har jeg sottet halvveis i hennes sko, og jeg kan love deg det at det tar kverken på meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn før. Likte en på jobb, han hadde samboer. Vi endte opp med å bli kjempegode venner, og følelsene forsvant helt etterhvert.

Tror du må bare innfinne deg med at sånn er det. Du vil komme over det tilslutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulighet du bare må fortelle han at han skal slutte med flørtingen siden han har samboer som venter barn.og at du vil komme over han og da gjør ikke han saken bedre med flørting.

Du må være bestemt. Begyn å tren, og date andre. Få tankene over på noe annet

Lykke til

Anonymous poster hash: 0aecc...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ser vel du også, at det ikke funker å prøve å endre tankegang? Så hvorfor da ikke få ett svar, noe som nok vil få henne på andre tanker? :)

Hvorfor tror du at han vil gi henne et svar som får henne på andre tanker? I følge TS har han jo vært med på flørten, og kan tenkes å, ja, være en kødd rett og slett. Sånn "kanskje det blir deg og meg om noen år, eller "vi kan jo flørte litt på jobben" eller "jeg er så forelsket i deg, hadde det ikke vært for at vi skal ha barn...". Det er oppskriften på å aldri bli ferdig med dette, som TS kan risikere å kaste bort årevis på.

Jeg hadde seriøst vurdert å skifte jobb hadde jeg vært deg, TS.

Endret av Viktualia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why? Why? Why would you do that?!!!

Mannen er samboer og de venter barn. Hva i helsike skal han gjøre med informasjonen om at ei på jobb er forelsket i han? Hive samboer og det enda-ikke-fødte barnet deres på dør?

Hvis det er det han vil så JA. Hvis han ikke er fornøyd nå burde han ikke bli værende bare fordi han har en unge.

Før ramaskriket kommer, tenk dere at dette var en kvinne, og mannen slo henne. Det er ingen grunn til å bli værende i et utilfredsstillende forhold i dag.

Anonymous poster hash: 22dd8...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig kan du ta kontakt med sjefen din og be om å bli omplassert innad i bedriften, slik at du slipper å jobbe sammen med ham.

Uansett må du bare innse at du aldri kommer til å ha noe forhold til denne mannen. Han er ikke tilgjengelig, uansett hvordan han oppfører seg. Du kan si til ham at du ikke ønsker å ha noen som helst kontakt utover det proffesjonelle, og be ham tenke bå familien sin. Dersom han senere begynner å snakke privat med deg må du si at du har det travelt, og så gå.

Det kommer til å bli tungt å komme over mannen, men du må. Hvis du har andre gode venner blant kolegene deres som du stoler på kan du be dem om å hjelpe deg med å holde ting profesjonelt



Anonymous poster hash: ad1f2...254
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...