Gå til innhold

Fortell meg mer om sjenerte jenter?


Gjest HowardRoark

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye tid? Og hva er å gå for fort frem? :)

Jeg stresser definitivt ikke og er veldig tålmodig, men venter jeg for lenge risikerer jeg at en annen mann dukker opp eller at en av oss dør.

Har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ta initiativ til å møtes neste gang jeg ser henne. Boy meets girl. Men vet ikke helt hvordan. Tror jeg tar det litt på sparket, men underteksten blir, "Du er søt og jeg liker deg. Jeg hadde elsket å bli bedre kjent med deg. Møt meg en kveld, så kan vi bli bedre kjent."

:)

Jeg kan ikke si eksakt tid. Hvis jeg føler meg avslappa og ikke føler at jeg må være sammen med han hele tiden i begynnelsen, ha sex for raskt osv., så går det greit. Men jeg er (dessverre) sånn at jeg, selv om det er koselig, blir utilpass av å f.eks. bli holdt rundt. Selv om det er en jeg liker godt. Men stikkordet for min del er "avslappa". Jeg må ikke føle meg presset til noe jeg ikke er klar for.

Anonymous poster hash: 88263...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Syns "elske", "møtes" og "kveld" ikke hører sammen i samme setningen du skal si til en sjenert jente du ikke kjenner :)

Anonymous poster hash: 65662...684

Virkelig? Eller misforstår du meg?

Faktum er jo at jeg hadde elsket å bli bedre kjent med henne, men jeg hadde ikke planer om å uttale det direkte. Tror jeg skal være litt mer forsiktig.

hva er dine intensjoner med denne jenta da?

Anonymous poster hash: a03bf...500

Usikker på hva du mener, men jeg kan forsikre deg om at de er hederlige og respektable.

Først og fremst er jeg interessert i å bli bedre kjent med henne, gitt at det er gjensidig. Så får vi se hva som skjer.

Que sera, sera.

:)

Jeg kan ikke si eksakt tid. Hvis jeg føler meg avslappa og ikke føler at jeg må være sammen med han hele tiden i begynnelsen, ha sex for raskt osv., så går det greit. Men jeg er (dessverre) sånn at jeg, selv om det er koselig, blir utilpass av å f.eks. bli holdt rundt. Selv om det er en jeg liker godt. Men stikkordet for min del er "avslappa". Jeg må ikke føle meg presset til noe jeg ikke er klar for.

Anonymous poster hash: 88263...daa

Skjønner.

Jeg er ganske avslappet og presser aldri noen til noe som helst, så jeg tror det skal gå bra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Jeg er ganske avslappet og presser aldri noen til noe som helst, så jeg tror det skal gå bra.

:)

Så bra! Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 88263...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innadvendt og sjenert og er slik du beskriver. Det skal lite til for at jeg utilpass og klein rundt en fyr jeg er interessert i. Med andre menn, som jeg ikke er tiltrukket av, er jeg mer naturlig og avslappet med. Synd, for det gjør jo at jeg tiltrekker med de mennene jeg egentlig ikke er så tiltrukket av. Kan du ikke bare snakket til henne, invitere henne ut eller noe. Gjerne i en veldig uformell setting uten å "konfrontere" henne, f.eks. på facebook. For meg er det i allefall mye bedre å snakkes og blir kjent på tomannshånd eller med masse folk rundt. Jeg kan forstå at det er vanskelig da, jeg har slitt mye med å være sånn selv :) Lykke til! Anonymous poster hash: 65662...684

Jeg er ganske innadvendt og sjenert selv, og har det akkurat sånn som du sier!

Til trådstarter: Bare prat med jenta og vis at hun kan være trygg på deg, så tror jeg det kan gå seg til etter hvert :)

Anonymous poster hash: a8785...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli stum eller veldig stille hvis det er en fyr jeg liker godt, synes er kjekk og respekterer veldig/eventuelt synes er intelligent.

Men jeg ser også ann menn over tid, er ikke interessert i menn som surrer rundt, og definitivt ikke opptatte menn som prøver seg. Da er det finito for min del, for det viser hvordan han oppfører seg i et forhold.

Anonymous poster hash: a03bf...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HowardRoark

Så bra! Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 88263...daa

Thanks!

:)

Jeg er ganske innadvendt og sjenert selv, og har det akkurat sånn som du sier!

Til trådstarter: Bare prat med jenta og vis at hun kan være trygg på deg, så tror jeg det kan gå seg til etter hvert :)

Anonymous poster hash: a8785...802

Kult. Vi får se.

:)

Jeg kan bli stum eller veldig stille hvis det er en fyr jeg liker godt, synes er kjekk og respekterer veldig/eventuelt synes er intelligent.

Men jeg ser også ann menn over tid, er ikke interessert i menn som surrer rundt, og definitivt ikke opptatte menn som prøver seg. Da er det finito for min del, for det viser hvordan han oppfører seg i et forhold.

Anonymous poster hash: a03bf...500

Hva legger du i å surre rundt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks!

:)

Kult. Vi får se.

:)

Hva legger du i å surre rundt?

:)

en fyr som prøver seg på mange f.eks. Eller bruker dop, er uforsiktig med penger. Kan være mye!

Anonymous poster hash: a03bf...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg så henne igjen i dag. Gud så fin hun er. Hun smilte søtt og sjarmerende fra avstand, men så raskt ned i telefonen når vi passerte hverandre og jeg sa "Hei!" til henne. Fikk et svakt og søtt "Hei" i retur, men hun så raskt vekk og var opptatt med telefonen. Sjenanse eller uinteressert? Hvem vet.

Jeg var ikke helt meg selv dag og vi passerte hverandre i et noenlunde stille område, så jeg gjorde ikke mer i dag. Hun gjorde ikke tegn til å stoppe opp heller (ikke at hun har gjort det de andre gangene jeg har stoppet for å snakke med henne heller).

Men, jeg har bestemt meg for at jeg skal invitere henne med ut neste gang jeg ser henne og det er nøyaktig de ordene jeg kommer til å bruke, så sant noe annet ikke faller meg naturlig. "Jeg kunne gjerne tenke meg å invitere deg med ut en dag."

Eventuelt "Invitere deg med på noe...". Har brukt en lignende variant tidligere.

Hadde du som sjenert jente synes det var akseptabelt eller hadde du besvimt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine mest sjenerte dager hadde jeg sannsynligvis løpt fra deg. Bokstavelig talt. Tenkt at det satt en kompisgjeng og lo seg i hjel bak et hjørne eller noe lignende.

Nå i dag hvor selvfølelsen er veldig mye større, men hvor jeg fortsatt bærer med meg noe av den sjenansen fra tidligere ville jeg nok reagert litt bedre. Hadde fortsatt blitt vettskremt, men sannsynligvis blitt sjarmert (akkurat det kommer jo an på hva hun tenker om deg). Det er jo ikke en vanlig fremgangsmåte (dessverre) i Norge det her, så all kred til deg. Tøft gjort, og jeg tror hun blir mest glad. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjemesjenert, og tror at det viktigste er å gi gode nok signaler på at du liker henne. Da slipper hun å "dumme seg ut" ved å innbille seg at du er det. Hun vil nok ikke tørre å vise interesse før hun er helt sikker på at det ikke vil føre til avvisning eller at du kommer til å le av henne.



Anonymous poster hash: d2c21...ad9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

I mine mest sjenerte dager hadde jeg sannsynligvis løpt fra deg. Bokstavelig talt. Tenkt at det satt en kompisgjeng og lo seg i hjel bak et hjørne eller noe lignende.

Nå i dag hvor selvfølelsen er veldig mye større, men hvor jeg fortsatt bærer med meg noe av den sjenansen fra tidligere ville jeg nok reagert litt bedre. Hadde fortsatt blitt vettskremt, men sannsynligvis blitt sjarmert (akkurat det kommer jo an på hva hun tenker om deg). Det er jo ikke en vanlig fremgangsmåte (dessverre) i Norge det her, så all kred til deg. Tøft gjort, og jeg tror hun blir mest glad. Lykke til!

Hehe. Skjønner.

Men det er vel ikke så mange andre måter å gjøre det på?

Jeg har faktisk spurt ut flere fremmede jenter i hverdagslige situasjoner det siste året. Alle har faktisk sagt ja, selv om det ikke ble noe forhold ut av det med noen av de. Og nei, jeg har merket at det ikke er vanlig i Norge. De ble alle som en røde som tomater, men tror de likte det. Og de hadde heller ikke opplevd det før sa de.

Kan legge til at første gangen jeg gjorde dette med en jente så kjentes det ut som beina mine skulle svikte og jeg var ganske så nervøs i det jeg innså at jeg faktisk var på vei til å gjøre det jeg så mange ganger før ikke hadde turt. Men jeg gjorde det. Og siden den gang har det blitt flere og nervøsiteten har mer eller mindre forsvunnet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns "elske", "møtes" og "kveld" ikke hører sammen i samme setningen du skal si til en sjenert jente du ikke kjenner :)

Anonymous poster hash: 65662...684

Hei!

Prøv å komme i prat med henne, gjerne om et tema som dere begge kan relatere dere til dere er for øyeblikket.

Hvis det virker som hun synes det er hyggelig å prate med deg, kan du spørre om hun vil være med på noe, gjerne noe litt aktivt, (bowling el.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I hate those shy bitches. You know, those sky women, those are usually the ones that have the most skeletons in their closet".

RAW_US-6_1093558133.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer alltid på unnskyldninger på å være i nærheten, følger med på deg om vi f.eks sitter å spiser i nærheten av hverandre, men later som ingenting. Snakker plutselig veldig høyt og ler. Eller blir helt musestille. Og så går jeg kjempefort. Ser deg dypt inn i øynene i ETT sekund og smiler mens jeg sier hei. Men jeg kommer aldri til å gå opp for å starte noen samtale med deg. Tror jeg er svært obvious :P Huff

Anonymous poster hash: c3d04...f4a

Wow. Dette høres veldig kjent ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Skjønner.

Men det er vel ikke så mange andre måter å gjøre det på?

Nei, I det tilfellet her hadde jeg gjort det som du sier, syns det er den mest riktige løsningen. Hadde dere hatt en felles hobby, eller generelt var i nærheten av hverandre i lengre perioder av gangen kunne du kanskje kjørt en mer langsiktig plan, men personlig syns jeg livet er for kort til slike prosjekter. Enkelte er nok verdt det, men i mitt hode høres det like fint ut å bare si rett ut med en gang at "du virker interessant", og heller se hvor det går etter det, og evt ta tida til hjelp etter du har meldt interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HowardRoark

Nei, I det tilfellet her hadde jeg gjort det som du sier, syns det er den mest riktige løsningen. Hadde dere hatt en felles hobby, eller generelt var i nærheten av hverandre i lengre perioder av gangen kunne du kanskje kjørt en mer langsiktig plan, men personlig syns jeg livet er for kort til slike prosjekter. Enkelte er nok verdt det, men i mitt hode høres det like fint ut å bare si rett ut med en gang at "du virker interessant", og heller se hvor det går etter det, og evt ta tida til hjelp etter du har meldt interesse.

Hey. Takk for svar.

Jeg tror jeg kommer til å henne en invitasjon neste gang jeg ser henne.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. Takk for svar.

Jeg tror jeg kommer til å henne en invitasjon neste gang jeg ser henne.

:)

Kult. Oppdater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Skal gjøre det om noe skjer.

Selv om en spesifikk jente inspirerte tråden, er jeg like fullt interessert i generelle betraktninger når det gjelder sjenerte jenter, da deres verden fortsatt er litt obskur for meg.

Jeg var for eksempel på date med en jente jeg hadde truffet på byen for en tid tilbake. Vi hadde ikke kysset eller noe på byen, kun snakket og utvekslet nummer. Vi møttes like ved hvor jeg bor og jeg tok henne med til en plass jeg liker godt. Drakk et par øl og stemningen var god, men jeg merket at hun var noe sjenert og reservert.

Etter et par timer hadde jeg lyst å invitere henne med hjem til meg. Av hensyn til hennes sjenanse og fordi jeg var redd hun ikke turte å si nei, la jeg det opp på en måte hvor det hadde vært veldig lett for henne å ikke bli med meg. Jeg sa noe som, "Hva med at vi heller går en liten tur bort til meg og tar noen glass vin der? Eller blir det for sent ettersom du skal tidlig opp på jobb i morgen?"

Men hun sa ja og ble med. Dessverre følte jeg ikke at kjemien var helt den store når vi var hjemme hos meg og heller ikke på daten forøvrig for den saks skyld. Hun virket noe forknytt og det ble en del stillheter. Normalt liker jeg stillhet ettersom de fleste kvinner holder øyekontakt og det derfor blir fin ting, men når hun gjerne så vekk eller ned, så ble det ikke helt det samme.

Etter en stund fulgte jeg henne til bussen og vi gav hverandre en klem. Sendte henne en melding og spurte om hun var trygt hjemme. Fikk raskt svar hvor hun sa ja og at hun hadde hatt en fin kveld. Jeg svarte og gjengjeldte sentimentet hennes.

Men, ettersom jeg følte at kjemien ikke var helt den store, jeg var usikker på om hun egentlig likte meg og at jeg hadde blitt spurt ut av en annen jente like før som jeg hadde god kjemi med, så valgte jeg å ikke ta mer kontakt. Etter noen måneder angret jeg litt, men jeg følte det ble for dumt så lenge etterpå.

Ville en sjenert jente tørre å ta kontakt selv i en slik situasjon? Sende en enkel melding? Eller ville det bli for mye?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du beskriver hadde ikke jeg tatt kontakt igjen, men det virker jo som hun ikke var direkte avvisende så dersom du ønsker å ta opp igjen kontakten, synes jeg du skal gjøre det :)



Anonymous poster hash: 4aed0...c65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...