Gå til innhold

Hun leier hybel


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Utleier nr 2
I våre kontrakter står det at utleier har rett til nøkkel.

Kanskje lese hva jeg skriver? Det er mulig å avtale alikt individuelt, men utleier har ikke lovmessig krav på nøkkel. Vanskelig for deg å forstå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Utleier nr 2
Tull og tøys. Les husleieloven § 5-6.

Tull og tøys selv! Nå har jeg lest loven, og der står det:

Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn.

Vet du hva det betyr?

At leieboeren må åpne døren for utleieren eller låne ham en nøkkel ved et slikt VARSLET tilsyn. Han har ikke krav på nøkkel dersom det ikke er EKSPLISITT avtalt.

Innlegg endret

Reglene

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utleier
Kanskje lese hva jeg skriver? Det er mulig å avtale alikt individuelt, men utleier har ikke lovmessig krav på nøkkel. Vanskelig for deg å forstå dette?

Det er fint du har fått med deg det jeg skriver. Da forstår du kanskje at jeg ikke skrev noe feil i det innlegget du refererte til.

Beklager, men slike mennesker som deg ser jeg liten vits i å fortsette å diskutere med. Lykke til med leieforholdet ditt! Det tror jeg du vil trenge med slike holdninger. :)

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utleier
Tull og tøys selv! Nå har jeg lest loven, og der står det:

Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn.

Les resten av paragrafen også, du vennen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...