Gå til innhold

Vennebesøk og konflikter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, kjenner jeg blir litt frustrert. Har ei jente på 5 år som stortsett fungerer før supert, men jeg har inntrykk av at det skjærer seg en del ganger når hun hat besøk. Hun er som regel omsorgsfull og veldig morsom, men noen ganger blir hun rett og slett litt sær og vanskelig. For eksempel en dag i forrige uke: Hun fikk avtalt besøk av ei jente fra bhg. Ikke ei jente som er ei veldig nær venninne, men de kjenner jo hverandre greit etter å ha gått på samme avd et par år. Det starter bra, men så begynner jenta mi å tulle; Vil bare ut og sykle, se på iPad eller andre ting som ikke er aktuelt når hun har besøk (den andre jenta hadde ikke med seg sykkel). Det er vanskelig å snakke henne til fornuft, og hun ender gjerne med å gråte, og stemningen blir ikke så bra. Kan hende hun er sliten etter en dag i bhg, så jeg har kanskje litt for store forventninger....forventer liksom at det skal være full lek og jubel hele tiden, men synes det ofte skjærer seg litt, kanskje spesielt hvis det er barn hun ikke kjenner så godt eller de er mange sammen. Noen som har lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: 4fd7e...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Jeg har måtte ta tak i "ørene" på begge barna et par ganger og tvunget dem til en felles løsning som er holdbar.  Ene venninna til barnet mitt har tydeligvis ikke antennene/oppdragelsen på plass, så jeg har måtte irettesette venninna til barnet mitt også.. Jeg kjenner foreldrene så heldigvis er de klar over at jeg har måtte ta tak og de sier det er greit.

 

Andre venninner er gull verdt...! Hører ikke at de eksisterer der de sitter på rommet og leker sammen.



Anonymous poster hash: 50fa0...9fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter, nå 6 år, synes det er lett å være på besøk hos andre barn. Hun blir ( av foreldrene til de hun er på besøk hos) beskrevet som snill, høflig og de vil gjerne ha henne med hjem gang på gang.

Men hun synes det er vanskelig å ha besøk, og vi har jobbet masse med det. Jeg pleide å måtte snakke med henne på forhånd, forberede henne og minne henne på hva som var forventet når man har besøk og hva hun selv synes er koselig når hun er hos andre. Jeg har også måttet passe på at besøket ikke varer alt for lenge, da hun blir sliten og det er da problemene begynner.

Jeg tror det beste er å snakke sammen slik at barnet vet hvordan han/ hun kan være for at det skal bli bra.

Anonymous poster hash: 852af...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette ethvert normalt. Samme skjer hos oss når guttungen får besøk, og har blitt fortalt av andre foreldre at dette er veldig typisk. Gøy første tiden, så kobler de bare av. Vil ikke ha besøk lengre, bare gjøre ting selv.

Pleier å ha en gøy aktivitet i bakhånd når dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...