Gå til innhold

Mor har flyttet barnet mitt 100 mil unna!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor nordpå og hun har flyttet sørover med ny kjæreste. Det er en fortvilet situasjon og jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Skal jeg utsette barnet for masse stress og pendling i mange år? Ha sporadisk samvær? La ny stefar adoptere ( de pusher veldig på det). Han er enda liten og samarbeidet mellom meg og hans mor er elendig... Hva i all verden blir 'best' for min sønn?

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har hun kunnet flytte uten din godkjenning?



Anonymous poster hash: ca117...ab1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan har hun kunnet flytte uten din godkjenning?

Anonymous poster hash: ca117...ab1

 

 

Det er slik mange kvinner gjør da det er det som har makten når det kommer til samvær og barnehold i Norge.

Anonymous poster hash: ff9a6...716

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan har hun kunnet flytte uten din godkjenning?

Anonymous poster hash: ca117...ab1

 

Man trenger ikke godkjenning for å flytte. Det eneste man må gjøre er å varsle den andre forelderen senest 6 uker før flytting, så man kan finne ut av samværsbiten. Jeg undersøkte det når far her flyttet til en annen kant av landet. 

Til deg TS vil jeg bare si: Ikke gi opp barnet ditt! Det er mulig å finne løsninger! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har hun kunnet flytte uten din godkjenning?

Anonymous poster hash: ca117...ab1

Det var en liten periode uklart om jeg var faren, og hun hadde da fult foreldreansvar. Eller uklart er vel feil ord, men det var i alle fall ikke helt fastsatt ( jeg anså han hele tiden som min). Da flyttet hun og jeg kunne ikke gjøre noe med det...

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke godkjenning for å flytte. Det eneste man må gjøre er å varsle den andre forelderen senest 6 uker før flytting, så man kan finne ut av samværsbiten. Jeg undersøkte det når far her flyttet til en annen kant av landet.

Til deg TS vil jeg bare si: Ikke gi opp barnet ditt! Det er mulig å finne løsninger! :)

Jeg vet bare ikke hva som blir vest for han. Jeg bor to timer fra flyplassen og så er det to timer med fly og så to og en halv time kjøring til der de bor... Dette blir veldig mye reising for en så liten en... Samtidig som jeg har lyst å være 'egoistisk' og 'stå på krava'.

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet bare ikke hva som blir vest for han. Jeg bor to timer fra flyplassen og så er det to timer med fly og så to og en halv time kjøring til der de bor... Dette blir veldig mye reising for en så liten en... Samtidig som jeg har lyst å være 'egoistisk' og 'stå på krava'.

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

 

Stå på krava.

Han synes sikkert det er gøy å besøke pappa, og å fly når man er så ung er jo ganske spennende.

Anonymous poster hash: ff9a6...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten periode uklart om jeg var faren, og hun hadde da fult foreldreansvar. Eller uklart er vel feil ord, men det var i alle fall ikke helt fastsatt ( jeg anså han hele tiden som min). Da flyttet hun og jeg kunne ikke gjøre noe med det...

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

 

Så lenge hun har den daglige omsorgen kan hun flytte hvor hun vil, samme om dere har delt foreldreansvar eller ikke. Men hun kan ikke flytte ut av landet, og hun må varsle far seks uker før flytting. 

 

Ønsker du barnet ditt da? Har du følelser for barnet? Siden du vurderer å la stefar adoptere, så må du ha tenkt litt over dette? 

Anonymous poster hash: a23fe...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare ikke hva som blir vest for han. Jeg bor to timer fra flyplassen og så er det to timer med fly og så to og en halv time kjøring til der de bor... Dette blir veldig mye reising for en så liten en... Samtidig som jeg har lyst å være 'egoistisk' og 'stå på krava'.

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

 

Med den reiseveien så vil du få samvær kanskje fire ganger i året. Og siden han tydeligvis er veldig liten (baby?) så er det i praksis umulig, for barnet må bli kjent med deg før det kan komme på overnatting. 

Anonymous poster hash: a23fe...082

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare ikke hva som blir vest for han. Jeg bor to timer fra flyplassen og så er det to timer med fly og så to og en halv time kjøring til der de bor... Dette blir veldig mye reising for en så liten en... Samtidig som jeg har lyst å være 'egoistisk' og 'stå på krava'.

TS

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Hvor gammel er han? Har du mulighet til å f.eks ha han en langhelg hver måned, annenhver måned eller lignende? Eller å reise til han for å skåne han for reiseveien mens han enda er så liten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på krava.

Han synes sikkert det er gøy å besøke pappa, og å fly når man er så ung er jo ganske spennende.

Anonymous poster hash: ff9a6...716

Men så er det all krangling og manglende samarbeid mellom meg og moren også. Dette er jo veldig skadelig. Hvem skal følge han og hvem skal betale( ikke hun i alle fall, hun har ikke råd). Når skal det skje? Det er jo for langt til at vi får til helgebesøk. Blir jeg en feriefar da? Er det bedre å ha en feriefar enn å ha en stefar som har adoptert deg? Han vil gjerne adoptere, men jeg føler de presser meg...

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han? Har du mulighet til å f.eks ha han en langhelg hver måned, annenhver måned eller lignende? Eller å reise til han for å skåne han for reiseveien mens han enda er så liten?

Han er snart 6 mnd... For liten til å overnatte dessverre...

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har hun kunnet flytte uten din godkjenning?

Anonymous poster hash: ca117...ab1

Såfremt man ikke har avtaleformen "delt bosted og 50/50" så behøver man ikke den andres tillatelse.

Anonymous poster hash: ea1ef...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på siden, angående dette med adopsjon.

Når ungen er 6 måneder kan mor neppe hatt et forhold til stefar særlig lenge. Du har ingen garanti for at dette forholdet varer. Det å en gang tenke på, og ikke minst prøve å presse deg til adopsjon i en slik situasjon syns jeg ikke høres bra ut.

Håper du har mot og vilje til å være der for barnet ditt. Når ting nå er som de er - kan det være mulig for deg å flytte etter?

Anonymous poster hash: 8a645...bd4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nordpå og hun har flyttet sørover med ny kjæreste. Det er en fortvilet situasjon og jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Skal jeg utsette barnet for masse stress og pendling i mange år? Ha sporadisk samvær? La ny stefar adoptere ( de pusher veldig på det). Han er enda liten og samarbeidet mellom meg og hans mor er elendig... Hva i all verden blir 'best' for min sønn?

Anonymous poster hash: 05d8e...944

1) hvorfor hadde dere ikke delt bosted og 50/50 fra dag 1 etter bruddet?

2) du får finne det jobb sørpå og bli en søring?

Solid positiv vindhilsen gjest :):):)

Anonymous poster hash: ea1ef...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg presse til adopsjon under noen som helst omstendigheter!



Anonymous poster hash: 512fe...82d
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt på siden, angående dette med adopsjon.

Når ungen er 6 måneder kan mor neppe hatt et forhold til stefar særlig lenge. Du har ingen garanti for at dette forholdet varer. Det å en gang tenke på, og ikke minst prøve å presse deg til adopsjon i en slik situasjon syns jeg ikke høres bra ut.

Håper du har mot og vilje til å være der for barnet ditt. Når ting nå er som de er - kan det være mulig for deg å flytte etter?

Anonymous poster hash: 8a645...bd4

Jeg har barn her nord jeg ikke kan flytte fra. Jeg kommer ikke til å gå med på adopsjon nå, jeg må se litt an hvor vanskelig dette blir for barnet. Akkurat nå må barnet være hos mor og det er vanskelig å se for meg hvordan det blir i fremtiden. Barnets mor bombarderer meg med ' du er så sykt egoistisk hvis du tvinger barnet til samvær, dette er ikke det beste for barnet'

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) hvorfor hadde dere ikke delt bosted og 50/50 fra dag 1 etter bruddet?

2) du får finne det jobb sørpå og bli en søring?

Solid positiv vindhilsen gjest :):):)

Anonymous poster hash: ea1ef...163

Det går ikke med 50/50 når barnet er så lite. Jeg har andre barn her nord som trenger meg.

Anonymous poster hash: 05d8e...944

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopsjon er iallefall ikke noe du trenger å bekymre deg for. Selvom du sier ja til at stefar kan adoptere så går det neppe igjennom hos bufetat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn her nord jeg ikke kan flytte fra. Jeg kommer ikke til å gå med på adopsjon nå, jeg må se litt an hvor vanskelig dette blir for barnet. Akkurat nå må barnet være hos mor og det er vanskelig å se for meg hvordan det blir i fremtiden. Barnets mor bombarderer meg med ' du er så sykt egoistisk hvis du tvinger barnet til samvær, dette er ikke det beste for barnet'

Anonymous poster hash: 05d8e...944

Det der må du bare overse. Det er hun som er den egoistiske her som vil forhindre barnet å bli kjent med faren. Tro meg, det vil bli utrolig sårt for ungen om du går på den. Stå på krava. Det er like mye din unge. Om jeg var deg ville jeg dratt til advokat

Anonymous poster hash: 0a929...7d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...