Gå til innhold

Begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammelt var barnet ditt i den første begravelsen? Og hvem var den døde for barnet?

Anonymous poster hash: 0ce00...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 år, og har fremdeles ikke vært i noen begravelse. Kjenner en som er ni og har vært i sin første nå nylig. Tror det var en Oldefar eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år gammel, og var i begravelse til farfaren min (2009). Så var jeg i totalt 4 begravelse de neste 3 årene til farmor, mormor og ei veninne som døde på Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

2 år var eldste (barnets oldemor), yngste var med første gang når han var 4-5 mnd og da var ikke eldste med (barnas tippoldemor) og 14 mnd andre gang (barnas oldemor).

Ved siste dødsfall var dessuten eldste som da var 4 år med på minnestund med åpen kiste.

Endret av solavskjerming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år. I bestefar sin begravelse.

Anonymous poster hash: 43ac1...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste var 2 år da hun var i sin første og hittil eneste begravelse. Det var til min bestemor, altså hennes oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 5 år da jeg var i min første begravelse, da til farfar. Søstrene mine var 1 og nesten 4 år.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv var jeg 6 da jeg IKKE fikk være med i min fars begravelse.

Yngstebarnet vårt var hhv 5 og 7 i begravelse til dets bestemor og bror.



Anonymous poster hash: 56f8e...9b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke med i noen begravelse før jeg var 16år, tror jeg... (Men det var jo fordi jeg ikke kjente noen som ble begravet før.)

 

Min eldste sønn var i sin oldefars begravelse da han var 5 år.

Og da barnas bestemor døde, fikk begge være med, og begge ønsket å bli med inn mens kista var åpen.

Minsten var da 5 år.

 

Døden er langt mer naturlig for barn enn den er for voksne, av en eller annen grunn... Det er oftest vi som tror at de synes det er skummelt.



Anonymous poster hash: 8b725...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får ikke gå i begravelse



Anonymous poster hash: 4711c...51b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6 tror jeg. I såfall var søsteren min 5



Anonymous poster hash: 6b325...c1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Mine barn får ikke gå i begravelse

Anonymous poster hash: 4711c...51b

 

Hvorfor ikke om jeg kan spørre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann var 7 år i farens begravelse. Ingen av de eldre søsknene hadde vært i begravelse før, bortsett fra eldstemann som var i bestefarens begravelse da han var nesten 1 år,men det husker han jo allikevel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år. Min mormor, hennes oldemor. 3 år neste gang, da var det sambos mormor. To ganger til i løpet av de to årene etter det...

 

Jeg var 7 år da min farfar døde, og siden de bodde langt unna ble det bestemt at mamma og jeg ikke skulle dra i begravelsen. Den avgjørelsen synes jeg den dag i dag er rar, og ville aldri gjort det samme mot mitt barn....

 

Jeg endte opp med å være i begravelse for første gang som 16-åring da en klassekamerat døde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ikke om jeg kan spørre?

Fordi de skal vente til de er 12 år

Anonymous poster hash: 4711c...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi de skal vente til de er 12 år

Anonymous poster hash: 4711c...51b

 

Hva er det som gjør at du ikke vil la barna dine gå i begravelse før de er 12 år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første begravelsen jeg kan huske at jeg var i var da jeg var 10 år, i oldemors begravelse. Det er mulig jeg var i begravelsene til noen av oldefedrene mine også, men siden de døde før jeg var 2 år husker jeg ikke.

 

Lillebroren min, som var 4 år, skulle egentlig også bli med i begravelsen til oldemor, men han ble syk og måtte bli hjemme. Tremenningene på 5 og 6 var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du ikke vil la barna dine gå i begravelse før de er 12 år?

Fordi de ikke takler det. Hadde min datter, som da var 5 år, i hennes venninnes begravelse. Det gikk så hardt innpå datteren min og jeg måtte faktisk ta henne ut fra kirken for å roe henne. Derfor vil jeg at mine barn skal vente til de blir 12 år.

 

Jeg har også vært i et par begravelser der det var barn under 5 år tilstede. De klarte ikke å sitte i ro og holdt på å terge hverandre og fniste. Presten måtte faktisk be foreldrene ta dem ut.

Anonymous poster hash: 4711c...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...