Gå til innhold

Hvordan få tid til alt? Student og mor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere har økonomi til det, så ville jeg kuttet ned (eller ut) jobbinga disse årene. Det er jo ikke snakk om at du skal studere i 10 år, regner med at det er enten en bachelor eller et masterstudie? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alenemamma for et barn på 3år og jeg studerer fulltid ved et universitet. Vi har ikke bil siden økonomien ikke strekker til det, så tar buss 3 timer hver dag for å komme frem og tilbake.

Det er masse å lese, men leser hver dag og så tar jeg meg fri i helgene så langt det går.

Det er tungt og vanskelig når man ikke har avlastning, og jeg har alltid dårlig tid. Men dette varer ikke for alltid, og det blir lettere med tiden.

Du har en partner som kan ta større del av husarbeidet denne perioden. I lengden vil det at du utdanner deg nå gagne dere alle, så her bør også partneren din være innstilt på mer ansvar.

Anonymous poster hash: 6af7f...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemamma for et barn på 3år og jeg studerer fulltid ved et universitet. Vi har ikke bil siden økonomien ikke strekker til det, så tar buss 3 timer hver dag for å komme frem og tilbake.

Det er masse å lese, men leser hver dag og så tar jeg meg fri i helgene så langt det går.

Det er tungt og vanskelig når man ikke har avlastning, og jeg har alltid dårlig tid. Men dette varer ikke for alltid, og det blir lettere med tiden.

Du har en partner som kan ta større del av husarbeidet denne perioden. I lengden vil det at du utdanner deg nå gagne dere alle, så her bør også partneren din være innstilt på mer ansvar.

Anonymous poster hash: 6af7f...9af

Kan jeg spørre om du jobber noe også eller "bare" får studielån? Din nåværende situasjon blir min neste år nemlig, og liker å planlegge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og studerer, men er ikke alene :) vi har ikke fri en eneste dag. Det er forelesninger hver dag. Vi har fått beskjed at vi må jobbe minst 40 timer i uken med fagene og har vi jobb ved siden av bør vi revurdere den 😳 jeg som har barn, er gravid og har jobb synes dette er tøft, ja. Hehe! Heldigvis hjelper mannen til der han kan/har tid med matlaging, husvask, henting/levering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke ved siden av skole, det har jeg rett og slett ikke tid eller mulighet til.

Vi har så vi klarer oss, men det er jo ikke er luksus liv.

tenker at det viktigste er at vi har det greit.

Når jeg er ferdig utdannet og får jobb vil vi ha bedre økonomi og flere muligheter. Det er også viktig for meg å vise barnet mitt at alt er mulig. Så at jeg studerer nå når jeg er alene med barnet, vil forhåpentligvis senere i livet vise hn at en kan klare alt om en bare jobber hardt nok for det.

Anonymous poster hash: 6af7f...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semesteret mitt begynner til uka, gruer meg, vet at jeg ikke får mye tid til å lese. Jeg jobber 5 kvelder i uka for å få økonomien til å gå rundt, lese for jeg kun gjort om kveldene, mye slit med en aktiv ettåring, samboer studerer også, men kan ikke bidra  mye økonomisk pga en arbeidsulykke. Er drittlei og være fattig, men er ferdig med graden neste sommer, må bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...