Gå til innhold

Gjort noe alene?


Pourpre

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Man blir ikke uglesett av normalt oppegående personer.

Anonymous poster hash: e0cc7...90c

Neida, det har jeg vel ikke sagt heller :) Jeg snakker om de som kvier seg for sånt og ikke de som synes folk som gjør ting på egenhånd er rare :)

Normalt oppegående mennesker bryr seg ikke om å bli uglesett for ting det ikke er noen grunn til å bli uglesett for.

Anonymous poster hash: 1db3b...8d5

Man kan fortsatt være normalt oppegående uten å være akkurat slik som deg vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått på kino, gått på café og restaurant og shopping. Skal øve meg på å dra på ferie alene.

Anonymous poster hash: 6df6a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Dessverre, nei. Jeg trives veldig godt hjemme, og når jeg først gjør noe ute (annet enn tur med bikkja, shopping og slike ting) så er det fordi jeg vil være med vennene mine eller folk, ikke bare for å gjøre den ene tingen. Hvis det noen gang var en ting jeg virkelig ville gjøre men som ingen ville bli med på kunne jeg sikkert ha gjort det, men ellers ser jeg liksom ikke helt vitsen.. Men det er bare meg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Jeg pleier å dra ut på byen alene nå og da. Forrige helg var jeg ute alene både fredag og lørdag. Eller dvs, jeg drar ut alene, men finner alltid mennesker å slå av en prat med.

Ellers er jeg også glad i å ta meg en tur på cafè alene. Jeg er en sær person, som virkelig verdsetter tid for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel gjort det meste alene. Jeg trives i eget selskap, og kan ikke fatte og begripe hva som er så rart/kleint med å gå på restaurant eller kino alene. Jeg reiser på ferie alene, spiser ute alene, går på kino/teater/show alene, spiller biljard alene, går på kurskvelder alene, osv osv.

Det eneste jeg har prøvd å gjøre alene som gikk dårlig var dansekurs, da alle andre stilte med egen partner og ikke ville danse med andre.



Anonymous poster hash: d4b29...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom ikke på noe bedre overskrift, bare noe jeg har fundert på en stund.

Har du gjort noe alene som egentlig er forbehold enten som to og to eller i gruppe, f.eks gå på byen, kino, reise etc. Noen erfaringer?

Ja, er det så uvanlig og spesielt, egentlig? Er du en sånn som MÅ ha med deg noen, uansett hva du skal? Ha med deg følge på do også?

Jeg går på kino eller kafè alene, reiser på ferie alene, ja, egentlig så gjør jeg det meste alene hvis det er noe jeg virkelig har lyst til.

Anonymous poster hash: bb912...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Det er ingenting som er "forbeholdt to eller flere", så lenge det ikke er en treretters middag restauranten serverer som du MÅ være mer enn en for å bestille, eller noe som er fysisk umulig å være en. Og slike uttalelser synes jeg er bullshit og på lik linje med "det er mer sosialt akseptert" argumenter. Normalt, oppegående mennesker gir da blaffen i om noen går på kino eller ikke alene. Det er vel de usikre menneskene som aldri tør å gjøre det alene selv som kommer med slikt sprøyt.

Men tilbake til spørsmålet så har jeg ikke gjort noe som er forbeholdt to eller flere. Jeg har derimot gått alene på kino og teater, vært på cafe, restauranter, ferier utenlands og innenlands, og ingen steder ble jeg stoppet og sa dette var forbeholdt to eller flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Nå måtte jeg tenke meg om, for jeg har aldri sett på slike aktiviteter at de er forbeholdt to personer eller flere.

Men ja, jeg har reist på ferie alene, vært på kino alene, café, restauranter, vært på badeland, i dyreparker osv alene

Tanken på at det ikke skulle vært "lov" har aldri slått meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til og med helt alene i kinosalen en gang jeg var på kino.

det hørtes deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Gått på konsert alene, gått på kino, på shopping, på fest uten at jeg kjente noen.

Nå er det lenge siden jeg har gjort noe alene, utenom shopping som jeg foretrekker å gjøre alene uansett.

Tror det kan være slik at første gang man gjør noe alene, så kan det føles litt rart og som om alle legger merke til det.

Selv har jeg gjort det for å utfordre angsten min, men det er en stund siden sist så nå er jeg litt usikker igjen. Men jeg liker å gjøre endel ting alene og trenger sånn sett ikke å ha med meg noen.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krølletomat

Ja. Shopping f.eks synes jeg er best alene. Da får jeg gå i de butikkene jeg synes er interessante, bruke så mye tid jeg vil på prøverommet og sånt.

Jeg har vært på mange konserter alene, og til og med vært på et par festivaler alene. Var jo der for å høre/se på musikken, så det var greit.

I fjor var jeg på "syden"-ferie alene. Det var deilig, avslappende. Eneste som var kjipt var å sitte alene og spise frokost, og spise middag alene.

Har vært ute på byen alene et par ganger også, men det er (som oftest) ganske kjipt - jeg er ikke den mest utadvendte personen og er ikke så flink til å ta kontakt med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på kino alene for noen år siden... Var ganske full sal. Kan godt hende jeg bare innbilte meg det, men jeg følte at folk stirret og lo av meg. Det var folk der jeg har gått i klasse med før som har vært lite hyggelige så... Synes det var så ubehagelig så jeg har ikke gjort det alene etter det. Men har ikke noe behov for å dra ut alene lenger uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ofte ting alene. Har aldri synes det har vært et problem. Hvis det dukker opp noe jeg har veldig lyst til, men ingen å dra med, så drar jeg alene. Blir jo hyggelig allikevel, selv om jeg skal innrømme at det er enda hyggeligere å være fler. Det er en vanesak. Synes aldri det er ukomfortabelt å være på ting alene.

Jeg har aldri vært på ferie alene, men hadde ikke hatt problem med det heller. Jeg drar på alle slags arrangementer som interesserer meg. Oftest teater, kino, og konserter. Hender også jeg spiser på restaurant alene.

Man må bare slutte å tenke på alle rundt seg, gjøre det man har lyst til og kose seg. Det er mye bra med å være alene også. Godt å gjøre som man vil, uten å ta hensyn til alle andre også hele tiden.



Anonymous poster hash: ec22e...b3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noe av det kjekkeste jeg vet er å gå alene på café/bar etc. og lese bok mens jeg tar en kaffe eller et glass vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var første gang alene på utenlandstur i år, og det var helt fantastisk å kunne gjøre akkurat det jeg ville, når jeg ville. Kommer ikke til å reise alene hver gang i framtiden, men det blir defintivt ikke den siste. Hvis man har smarttelefon med GPS og bruker Google Maps er det veldig lett å finne fram i kollektivtrafikken i de fleste storbyer i Europa.



Anonymous poster hash: abd1c...936
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...