Gå til innhold

Skravletråd


Skrållan

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på ny ultralyd, det var endel de ikke fikk sett sist gang. Så da er ny termin satt, og den er hele 12 dager senere enn mensterminen. Merkelig. Men det stemmer sikkert, hadde jo ikke helt kontroll på eggløsning den måneden det store skjedde... Var herlig å se den lille jentebabyen igjen da, hun sparket og vinket og lå ikke stille et sekund :rødme: Det er rart så mye mer virkelig alt blir når man får sett at det faktisk er et lite mini-menneske inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 dager er jo veldig mye. Men de målingene de gjør skal vel være ganske nøyaktige. Gøy å se lillejenta igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har gått ned 2 kilo siden første kontrollen i januar :danse: Ja, for det gjorde ikke noe, nei! I januar sa legen min at jeg helst ikke burde legge på meg før i mai, fordi jeg ikke hadde mistet de forrige 10 ekstra kiloene.

Magen er minst like stor nå som da snuppa ble født. Føles i alle fall sånn.

Klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er flere som har mye større mage denne gang! Føler jeg ser fødeklar ut jeg og gitt...

Så flott at du har gått ned da! :) Jeg har ikke turt å veie meg siden uke 11 jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke større mage denne gangen. Magen kom ganske fort, men den vokser sakte. Helt greit for min del. Og når det gjelder vekta hadde jeg gått opp 2 kg i uke 20. Satser på mindre vektoppgang enn sist gang, da gikk jeg opp 20 kg, men det var myyye vann. Fødte i fjor sommer etter en 2 ukers periode med syyyk varme her på Østlandet (sånn som det er nå). Er glad jeg ikke er høygravid nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått opp nesten 10 kg allerede jeg..... :sjenert: Og magen er stooooor!!!

Når har dere andre termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel nå 1 kg mer en startvekten, men gikk ned 5 kg de første mnd. Men jeg er førstegangs og har en lang kropp å fordele vekten på.

Har termin 2.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten går jo i rykk og napp, så du fortsetter nok ikke i den farten svangerskapet ut, Trekkoppfuglen :)

Jeg har forresten termin 17. oktober.

Jeg har ei skikkelig livelig jente i magen min- det hopper og spretter til alle døgnets tider. Og kjennes tydeig utenpå magen. Stor forkjell på hvor morkaka ligger. Sist gang hadde jeg morkaka foran, og kjente ikke spark på utsiden av magen før ganske så sent i svangerskapet. Herlig følelse da!

Ellers har vi bestilt oss 3D ul i Moss. Hun jordmora hørtes litt brautende og voldsom ut, men det går sikkert bra :fnise: Gleder meg! (4 uker igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Hehe: Det roer seg nok ned litt nå. Jeg gikk opp mye sist sv.skap også, men bekymrer meg egentlig lite over det. Var ikke noe problem å bli kvitt kiloene etterpå.

3D blir sikkert gøy, Fioletta! Har du vært på det før? Med ditt første barn mener jeg.

Vi har aldri vært på det, og kommer nok heller ikke til å gjøre det denne gangen. Jeg har ul hver 7.uke, og syns det er nok. Men hadde nok vurdert det hvis jeg ikke hadde hatt det slik.

Er formen deres fin fortsatt? Selv er jeg i veldig fin form. Nyter det så lenge det varer. Hadde mye plager med bekkenløsning mot slutten sist sv.skap. Har til nå ikke kjent noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var på 3d ul på Majorstuaklinikken sist svangerskap. Skjønner at du ikke bestiller deg ekstra ul når du er på stadige ul i utganspunktet. Det er jo kun for moro skyld også da, og det er jo diskutert dette med ul og evt påvirkninger på fosteret. Så litt unødvendg luksus er det, men moro da :)

Formen min er fin. Jeg merker knapt at jeg er gravid, og det er jeg veldig glad for. Med en ettåring i huset er det bra å ha en kropp som henger med i svingene.. Er i dag 21+5, så er et langt stykke igjen enda da... (Men over halvveis! Jippi!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en såpass liten en ja. Min gutt blir 2 år i september, rett før lillebroren kommer.

Tenker vi får det ganske travelt begge to til høsten. :ler: Men moro blir det helt sikkert!

Har du barnet ditt i barnehage? Vår gutt begynte rett etter at han ble 1 år. Var veldig skeptisk til å begynne med, men nå trives han kjempe godt.

Blir moro å høre etter at dere har vært på 3D ul i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hektisk blir det nok! Er ikke sikker på at jeg vet hva jeg begitt meg ut på, men det er ihvertfall ingen vei tilbake :fnise:

Heldig du som har barnehageplass! Jeg søkte, men fikk avslag. Hadde vært så godt og hatt han i bhg ihvertfall et par dager i uken. Men her i kommunen er det håpløst med plasser, så jeg får heller satse på neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig å ikke få plass. Vi fikk heller ikke først, men så var vi så heldige å få han inn i barnehagen som hører til jobben til mannen min.

Men tror mulighetene for å få plass øker jo gamlere de blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 14., 17. og 21. september! :ler: Tror mest på 14.-terminen selv da, er den jeg bruker i tickeren...

Formen her er ganske grei nå! :) Kvalmen har forsvunnet, etter 5 mnd med oppkast... bekkenet er ganske stabilt om dagen, og kroppen er ikke for tung enda. Men altså, det er stor forskjell på denne gang og forrige gang... veslefrøken tar en del energi fra mora si altså! :ler: Hun er 20 mnd nå, og er ikke i barnehage.. så her er det bare å henge med i svingene! ;)

Vekta ja... jeg har ikke veid meg på maaaaange uker jeg... må vel gjøre det snart. Tror jeg har gått opp ca 8 kg, om jeg skal tippe. Kanskje mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har ei lita jente som er født en mnd etter min gutt. Kan tenke meg du har det travelt siden du har henne hjemme. :)

Jeg har gutten min i bhg, og det er godt nå syns jeg.

Har heller ikke veid meg på lenge, men det er nok ca 10 kg så langt. Skal til lege på kontroll på tirsdag, så da får jeg svaret på det. Ikke det festligste jeg vet, men men.

Bra du er kvitt kvalmen, høres ikke noe særlig ut å kaste opp i 5mnd. Hadde du det slik i første sv.skap og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er travle dager ja, men vi er flinke til å kose oss og da! :)

Kasta opp i 3 uker lengre denne gang, så jeg kasta opp i ca 4 mnd sist. Men denne gang kasta jeg opp oftere da, sist var det 2-3 ganger i uka. Denne gang var det så og si hver dag. Rimelig slitsomt når det står på altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått barnehage til høsten, eller tenker du å gå hjemme med begge?

Det imponerer meg de som klarer å gå hjemme med to små. Vurderte det en stund vi og, men jeg orker det rett og slett ikke. *dårlig mor*. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi søkte ikke barnehage siden vi ikke visste hvor vi kom til å bo... vi skal flytte til hjemstedet før fødselen, så jeg vil få litt hjelp med barna fra familien! Men jeg ser ikke mørkt på å være hjemme med begge to, tar det som en utfordring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert kjempe fint å gå hjemme med begge! Kunne egentlig tenkt meg det samme, men nå er planen å fullføre min påbegynte master i løpet av neste år. Tror det blir nok med en unge hjemme da. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...