Gå til innhold

Ok, hva er den fineste dialekten en mann kan ha!?


maskineple

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm! Akuratt , det er her media spiller en rolle ved å utforme vårt bilde av personer fra forskjellige fylker med forskjellige dialekter.

Jepp, ellers blir det jo bare kaos siden andre land har sikkert forskjellige dialekter de også.

Jeg eier ikke TV. Ser for øvrig lite på norske programmer. Ser jo nyheter på nett, men kan ikke si jeg blir så sjarmert av de norske politikerne o.l jeg ser der...

Jeg mente sjarmerende menn jeg møter i virkeligheten. Når jeg tenker meg om, gjelder nok dette sjarmerende kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensdialekt (ikke alt for brei.)



Anonymous poster hash: cb944...e5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topp 3:

1. Trøndersk. (ikke fiiiintrøndersk eller veldig brei trøndersk. Den i mellom)

2. Nordlandsdialekt. (Type langt mot nord. På grensa til Troms.)

3. Den fine Bergensdialekta (de har to, og den ene er fin, den andre er for intens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

sørlandsdialekt.

Fra Wikipedia:
Sørlandet

"Sørlandet er en landsdel og en region som omfatter de to fylkene Aust-Agder og Vest-Agder. Det er den yngste, sørligste og minste av Norges fem landsdeler. Det er til sammen 30 kommuner."

30 kommuner, med sikkert firedobbelt opp av dialekter. Hvilken foretrekker du? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke favoritt jeg har bare noen dialekter jeg ikke liker så godt, men har ikke lyst å si dem fordi det er ikke noe snilt. ;)



Anonymous poster hash: 314f4...3a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter

Fra Wikipedia:
Sørlandet

"Sørlandet er en landsdel og en region som omfatter de to fylkene Aust-Agder og Vest-Agder. Det er den yngste, sørligste og minste av Norges fem landsdeler. Det er til sammen 30 kommuner."

30 kommuner, med sikkert firedobbelt opp av dialekter. Hvilken foretrekker du? :fnise:

Alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandske dialekter (Kristiansand, Mandal etc) og Stavanger-dialekt. Syns ikke Oslo og Bergen er så verst heller, men der kommer det an på stemmen.

Har problemer med sånne nordlandske dialekter. Forstår ikke helt :P Og sånne "bydgedialekter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøring :) Min kjæreste har denne dialekten også. Sexyyy



Anonymous poster hash: d6f4a...209
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...