Gå til innhold

Sommerjobb til forvirret "voksen".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 30 år og jeg trenger en sommerjobb. Jeg er utdannet sykepleier, men pga ryggproblemer og og lav toleranse for høyt fysisk arbeidspress og stress så klarer jeg ikke å jobbe på steder der arbeidsdagen er preget av dette.

Jeg er nå på ny utdanning for å få andre jobber, men strever med å finne ut hvor veien skal gå.

Hovedproblemet mitt tror jeg er at jeg er ganske introvert og takler ikke å mange mennesker rundt meg. Jeg har prøvd ut butikk-jobb, servitør, sykehus, men jeg mistrives sterkt med det. Jeg liker å jobbe med mennesker, men ikke i butikk eller andre service yrker der man må forholde seg til nye mennesker hele tiden.

Jeg kunne godt tenke meg å jobbe med noe jeg kan gjøre på egenhånd eller sammen med få mennesker. Jeg liker å jobbe med andre, men det må være mennesker som aksepterer at jeg er introvert. Jeg er vel også litt slik at hvis jeg jobber med folk som jeg liker kan jeg egentlig jobbe med mye. Men det kan ikke være for mange og ikke for hurtige skiftninger i hvem jeg jobber med. Når jeg jobbet på sykehus var det nye kolleger og pasienter nesten hver dag. Det ble utrolig slitsom og jeg brukte så mye tid og energi på å finne min plass, om jeg i det hele fikk det til. Hver dag endte på sofaen i fosterstilling fordi jeg var helt utmattet. Jeg kan ikke gå tilbake til det selv om jeg trenger en jobb.

Jeg føler at å få seg arbeid i dag handler om å være alt jeg ikke er:

"tåler høyt jobbtempo, er sosial etc".

Problemet mitt er vel også det at jeg har bare erfaring fra slike yrker jeg ikke vil tilbake til, så hvordan da få en jobb som jeg ikke kan vise til noe erfaring.

Jeg vet det er mange som sier at man ikke kan velge alltid hva man vil jobbe med, men jeg er mer enn villig til å gjøre et forsøk å få noe jeg kanskje kan trives med for å trives mer enn jeg har gjort i noen jobb frem til nå. Jeg har tenkt ut noe for sommerjobb: